Nové video ukazuje vstup prvního modulu budoucí čínské vesmírné stanice na oběžnou dráhu

Minulý čtvrtek čínská vesmírná agentura úspěšně dopravila na naší oběžnou dráhu první a současně největší modul své budoucí vesmírné stanice zvané Tchien-Kung 3 („Nebeský palác 3“).

K tzv. Tianhe (s krycím názvem TH, případně Tianhe Core Module) by v nadcházejících měsících měly přibýt další díly stanice. Poté bude zahájena jejich kompletace.

Prozatím bylo zveřejněno povedené video, které zachycuje vstup Tianhe na orbitu:

Na záběrech, které nejvyšší čínští představitelé během mise údajně sledovali živě, můžete vidět, jak se modul pomalu vzdaluje od rakety Long March-5B, která jej vynesla do vesmíru.

Pokud i nadále vše půjde podle plánu, do konce příštího roku již na Tchien-Kung 3 bude přítomna lidská posádka a začnou zde probíhat první vědecké experimenty.

Váš názor Další článek: AMD navyšuje výrobu, dostupnost grafických karet Radeon RX 6000 se zlepší už v létě

Témata článku: Technika, Vesmír, Čína, Long March, Vědecký experiment, Vesmírná stanice, Vstup, Oběžná dráha, Nové video, Modul

Nejlepší programy na úpravu fotek: 11 ověřených tipů, placených i zdarma

** Vybrali jsme nejlepší programy pro úpravu fotek ve Windows ** Pokročilé grafické editory upraví fotografie k nepoznání ** Překvapivě použitelné jsou i aplikace na webu nebo dostupné zdarma

Grafický editorNejlepší programySoftware
Jak se šíří Covid v Česku: Čerstvá data, semafor PES, mapy okresů a obcí. Každý den aktualizované grafy

PowerToys naučí Windows 10 to, co základní systém neumí

** Chybí vám ve Windows 10 funkce a nebojíte se experimentovat? ** Microsoft oživil sadu PowerToys, která zanikla spolu s XP** Co se bude hodit a co ještě není vyladěné?

PowerToysWindows 10