Velmi zajímavé. Silná UI to samozřejmě ještě není, stejně jako v žádné další oblasti strojového učení, přesto se určitě ozve někdo, kdo bude tvrdit, že strojové učení nemá s umělou inteligencí nic společného. To je blbost, není jen umělá inteligence stejná, nebo vyšší než lidská. A kdo tvrdí, že dnes žádná umělá inteligence neexistuje, tak o oboru vůbec nic neví. U umělé inteligence je stanoveno několik stupňů, to co vidíme dnes všude kolem nás jsou slabé umělé inteligence a samy o sobě bez lidské pomoci by nemohly existovat. To ale neznamená, že už nejsou na úrovni jednodušších živočichů. Takový hmyz už myslím pomalu slabá UI nechává za sebou, nebo to je otázka tak jednoho roku. Simulovat vyšší organizmy v celé komplexnosti bude mnohem náročnější. Hmyzí svět je jednoduchý, živit se, uniknout predátorovi, dospět, najít partnera, rozmnožit se umřít. Krátký životní cyklus, málo podnětů, jednoduché poslání. Taková smečka, nebo stádo, to už je podstatně komplexnější problém. Sociální vztahy, inteligentně reagující predátor, nebo kořist, dlouhý život, dlouhá výchova mláďat, reakce na zranění. Jenže s dostatkem vstupních dat a výpočetního výkonu, je to taky jen otázka času. A dalším stupněm je samozřejmě plánující a nástroje používající inteligence. Vytvořte dostatečně rozsáhlou a výkonnou neuronovou síť, nechte na ní běžet simulaci evoluce a měňte podmínky
tak aby byly podobné těm, které vedly ke vzniku lidstva a máte UI velmi podobnou nám. Problém je ta dostatečná komplexnost, to zatím opravdu neumíme. Zatím se zvládají tyto jednoduché simulace, které jsou ale velmi užitečné například pro robotiku, nebo herní průmysl.