V pátek 12. října byl ve Vodochodech představen nový český proudový letoun L-39NG. Prezentace má být potvrzením, že vývoj a výroba nového stroje pokračuje podle plánu.

V pátek 12. října byl ve Vodochodech představen nový český proudový letoun L-39NG. Prezentace má být potvrzením, že vývoj a výroba nového stroje pokračuje podle plánu.

Ačkoli Aero budovalo svou pozici jako dodavatel největších světových leteckých výrobců, udrželo si  důležité členy vývojového týmu. Právě díky tomuto rozhodnutí mohlo představit nový stroj.

Ačkoli Aero budovalo svou pozici jako dodavatel největších světových leteckých výrobců, udrželo si  důležité členy vývojového týmu. Právě díky tomuto rozhodnutí mohlo představit nový stroj.

Slavnostní vyjetí prvního předsériového letounu z hangáru. Akci přihlížela řada významných hostů nejen z politické sféry, ale také z řad potvrzených zákazníků a potenciálních zájemců.

Slavnostní vyjetí prvního předsériového letounu z hangáru. Akci přihlížela řada významných hostů nejen z politické sféry, ale také z řad potvrzených zákazníků a potenciálních zájemců.

L-39NG vychází z původní koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou, drakem s vyšší životností, křídlem s integrální palivovou nádrží a moderním přístrojovým vybavením.

L-39NG vychází z původní koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou, drakem s vyšší životností, křídlem s integrální palivovou nádrží a moderním přístrojovým vybavením.

Proudový cvičný stroj bude schopen plnit roli lehkého bitevníku. Jde o jednomotorový dvoumístný letoun s vyspělým digitálním kokpitem. První let by měl proběhnout ještě před koncem tohoto roku.

Proudový cvičný stroj bude schopen plnit roli lehkého bitevníku. Jde o jednomotorový dvoumístný letoun s vyspělým digitálním kokpitem. První let by měl proběhnout ještě před koncem tohoto roku.

Aero Vodochody očekává, že celosvětová poptávka po cvičných letounech dosáhne v příštích 10-15 letech až tří tisíc strojů. Konzervativní odhad Aera je, že by v příštích deseti letech mohlo dodat kolem 150 letadel.

Aero Vodochody očekává, že celosvětová poptávka po cvičných letounech dosáhne v příštích 10-15 letech až tří tisíc strojů. Konzervativní odhad Aera je, že by v příštích deseti letech mohlo dodat kolem 150 letadel.

L-39NG představuje budoucnost českého leteckého průmyslu. Staví na kombinaci toho nejlepšího z tradice české letecké výroby s moderními technologiemi a nabízí nejlepší řešení pro výcvik pilotů i pro lehké bojové mise.

L-39NG představuje budoucnost českého leteckého průmyslu. Staví na kombinaci toho nejlepšího z tradice české letecké výroby s moderními technologiemi a nabízí nejlepší řešení pro výcvik pilotů i pro lehké bojové mise.

Aero Vodochody je se 6 700 proudovými letadly historicky největším výrobcem lehkých proudových letounů v Evropě a jedním z největších na světě. Od představení předchozího Aero L-159 ALCA však uplynulo již více než dvacet let.

Aero Vodochody je se 6 700 proudovými letadly historicky největším výrobcem lehkých proudových letounů v Evropě a jedním z největších na světě. Od představení předchozího Aero L-159 ALCA však uplynulo již více než dvacet let.

Aero Vodochody je se 6 700 proudovými letadly historicky největším výrobcem lehkých proudových letounů v Evropě a jedním z největších na světě. Od představení předchozího Aero L-159 ALCA však uplynulo již více než dvacet let.

Aero Vodochody je se 6 700 proudovými letadly historicky největším výrobcem lehkých proudových letounů v Evropě a jedním z největších na světě. Od představení předchozího Aero L-159 ALCA však uplynulo již více než dvacet let.

Ačkoli Aero budovalo svou pozici jako dodavatel největších světových leteckých výrobců, udrželo si  důležité členy vývojového týmu. Právě díky tomuto rozhodnutí mohlo představit nový stroj.
Slavnostní vyjetí prvního předsériového letounu z hangáru. Akci přihlížela řada významných hostů nejen z politické sféry, ale také z řad potvrzených zákazníků a potenciálních zájemců.
L-39NG vychází z původní koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou, drakem s vyšší životností, křídlem s integrální palivovou nádrží a moderním přístrojovým vybavením.
Proudový cvičný stroj bude schopen plnit roli lehkého bitevníku. Jde o jednomotorový dvoumístný letoun s vyspělým digitálním kokpitem. První let by měl proběhnout ještě před koncem tohoto roku.
9
Fotogalerie

Nový český proudový letoun od Aero Vodochody vyjel z hangáru. Po dvaceti letech

  • Ve Vodochodech by představen nový český letoun Aero L-39NG
  • Vychází z původní aerodynamické koncepce L-39 Albatros
  • Proudový cvičný stroj bude schopen plnit roli lehkého bitevníku

V pátek 12. října byl ve Vodochodech představen nový český proudový letoun L-39NG. Prezentace má být potvrzením, že vývoj a výroba nového stroje pokračuje podle plánu. První let by měl proběhnout ještě před koncem tohoto roku, k zákazníkům by se první kusy měly dostat v roce 2020.

Aero Vodochody je se 6 700 proudovými letadly historicky největším výrobcem lehkých proudových letounů v Evropě a jedním z největších na světě. Od představení předchozího Aero L-159 ALCA však uplynulo již více než dvacet let.

Představení Aero L-39NG

Ačkoli Aero budovalo svou pozici jako dodavatel největších světových leteckých výrobců, udrželo si důležité členy vývojového týmu. Právě díky tomuto rozhodnutí mohlo představit nový stroj, který se stává nástupcem oblíbeného L-39 Albatros.

L-39NG vychází z původní aerodynamické koncepce L-39, ale je vybaven novou pohonnou jednotkou, drakem s vyšší životností, křídlem s integrální palivovou nádrží a moderním přístrojovým vybavením. K přednostem patří nízké pořizovací a provozní náklady oproti nejnovějším cvičným strojům

V pátek proběhl takzvaný „roll-out“, tedy slavnostní vyjetí prvního předsériového letounu z hangáru. Akci přihlížela řada významných hostů nejen z politické sféry, ale také z řad potvrzených zákazníků a potenciálních zájemců.

Prezident a CEO Aera Vodochody Giuseppe Giordo k představení novinky uvedl: „L-39NG představuje budoucnost českého leteckého průmyslu. Staví na kombinaci toho nejlepšího z tradice české letecké výroby s moderními technologiemi a nabízí nejlepší řešení pro výcvik pilotů i pro lehké bojové mise. Již nyní si letoun L-39NG získal velkou mezinárodní pozornost i první zákazníky a komunita uživatelů našich letounů tak dále poroste.“

O cvičný stroj je zájem

Proudový cvičný stroj bude schopen plnit roli lehkého bitevníku. Jde o jednomotorový dvoumístný letoun s vyspělým digitálním kokpitem, který zahrnuje sofistikovaný palubní virtuální výcvikový systém a přilbový zaměřovač HMD (Helmet Mounted Display).

Aero Vodochody očekává, že celosvětová poptávka po cvičných letounech dosáhne v příštích 10-15 letech až tří tisíc strojů. Konzervativní odhad Aera je, že by v příštích deseti letech mohlo dodat kolem 150 letadel.

Další podrobnosti a informace o nově představeném českém letadle můžete najít na oficiálním webu www.l-39ng.aero.

Určitě si přečtěte

Články odjinud