Nový materiál by mohl usnadnit realizaci myšlenky vesmírného výtahu

O vesmírném výtahu jsme nedávno psali v souvislosti se badatelů z japonské Shizuoka University. V tomto článku jsme mj. uváděli, že momentálně nedisponujeme materiály dostatečně pevnými na to, aby bylo možné danou myšlenku uvést v život. Jenže výzkum rychle postupuje kupředu...

Vědci z Tsinghua University nyní oznámili, že vyvinuli vlákno na bázi uhlíkových nanotrubiček, které je tak lehké a současně robustní, že by ho teoreticky bylo možné ke konstrukci inkriminovaného zařízení použít. A rozhodně nejsou jediní, kdo si to myslí.

Například Wang Changqing, který se problematice vesmírných výtahů věnuje na Northwestern Polytechnical University, jejich práci označil za průlomovou.

Samozřejmě zbývá ještě vyřešit celou řadu jiných problémů. Wang poukázal na to, že bychom potřebovali nejen desítky tisíc kilometrů nového vlákna, ale i nějaký štít, který by ho chránil před kosmickým smetím.

„Ale tento výzkum nás posouvá o další krok k tomu, co by mohlo být opravdovým hybatelem změn v dané oblasti: mnohem levnějšímu způsobu jak přemisťovat lidi i vesmírné lodě z gravitace Země,“ komentoval to Futurism.

Připomeňme, že podle některých odborníků by vesmírný výtah mohl snížit náklady na přepravu zboží z 22 000 dolaru za kilogram na pouhých 220 dolarů za kilogram.

Diskuze (15) Další článek: Windows 8 mají 6 let. Byl to propadák, který přinesl dlaždice a moderní aplikace

Témata článku: Technologie, Vesmír, Budoucnost, Doprava, Země, Materiál, SLS, Výtah, Celá řada, Vesmírná loď, Uhlíková nanotrubička, Inkriminované zařízení, Wang, Gravitace Země, Myšlenka, Mys, Dolar, Futurism, Nový materiál, SCMP, Vlákno, Nové vlákno, Levný způsob, Realizace, Kosmické smetí

CD Projekt koupil studio zodpovědné za hru The Flame in the Flood

Atmosférická umělecká hříčka očividně upoutala pozornost studia.

CD Projekt REDByznys
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů
Sony potvrdilo, že PC verze God of War dorazí do prodeje v lednu 2022

Dobrodružství Krata a Atrea si budete moci užít již brzy také na počítačích.

God of WarAkční adventura