Japonská automobilka Nissan představila na veletrhu CES novou generaci svého elektromobilu Leaf. Proti dosavadní verzi hodlá nabídnout především vyšší výkon a delší dojezdovou vzdálenost.

Japonská automobilka Nissan představila na veletrhu CES novou generaci svého elektromobilu Leaf. Proti dosavadní verzi hodlá nabídnout především vyšší výkon a delší dojezdovou vzdálenost.

Nový Leaf e+ dojede na jedno nabití o 50 % dál než jeho předchůdce. Místo 150 mil (241 km) tak nyní zvládne ujet až 226 mil (364 km). Vůz s pohonem předních kol nabídne výkon 214 koňských sil.

Nový Leaf e+ dojede na jedno nabití o 50 % dál než jeho předchůdce. Místo 150 mil (241 km) tak nyní zvládne ujet až 226 mil (364 km). Vůz s pohonem předních kol nabídne výkon 214 koňských sil.

Z hlediska vzhledu vypadá novinka prakticky identicky jako předchozí generace. Vizuální změny byly jen kosmetické – například v podobě modrého proužku pod nárazníkem či loga „e+“ na víku kufru.

Z hlediska vzhledu vypadá novinka prakticky identicky jako předchozí generace. Vizuální změny byly jen kosmetické – například v podobě modrého proužku pod nárazníkem či loga „e+“ na víku kufru.

Písmenko „e+“ v názvu odkazuje na lithium-iontovou baterii s vyšší energetickou hustotou. Vyšší energetická hustota znamená větší kapacitu při stejné velikosti.     

Písmenko „e+“ v názvu odkazuje na lithium-iontovou baterii s vyšší energetickou hustotou. Vyšší energetická hustota znamená větší kapacitu při stejné velikosti.  

Z technologických prvků jmenujme například e-Pedal, který kombinuje rekuperační brzdění s konvenčními kotoučovými brzdami, což řidiči umožňuje téměř se vyhnout použití brzdového pedálu.

Z technologických prvků jmenujme například e-Pedal, který kombinuje rekuperační brzdění s konvenčními kotoučovými brzdami, což řidiči umožňuje téměř se vyhnout použití brzdového pedálu.

Poslední verze e+ přichází s kapacitou akumulátorů 62 kWh. To je více než v případě nejlevnějšího sedanu Tesly – Model 3 začíná na baterii s kapacitou 50 kWh.

Poslední verze e+ přichází s kapacitou akumulátorů 62 kWh. To je více než v případě nejlevnějšího sedanu Tesly – Model 3 začíná na baterii s kapacitou 50 kWh.

V základní výbavě je také systém asistence řidiče ProPilot Assist, který v podstatě kombinuje adaptivní tempomat s automatickým udržováním jízdního pruhu.

V základní výbavě je také systém asistence řidiče ProPilot Assist, který v podstatě kombinuje adaptivní tempomat s automatickým udržováním jízdního pruhu.

Leaf byl coby první elektromobil Nissanu představen v roce 2010. Dodnes zůstává jediným plně elektrickým automobilem v portfoliu této japonské značky. Během osmi let se prodalo více než 380 tisíc kusů.

Leaf byl coby první elektromobil Nissanu představen v roce 2010. Dodnes zůstává jediným plně elektrickým automobilem v portfoliu této japonské značky. Během osmi let se prodalo více než 380 tisíc kusů.

Vylepšená verze Nissanu Leaf měla být původně představena na přelomu listopadu a prosince během Los Angeles Autoshow 2018. Kvůli zatčení bývalého předsedy představenstva Nissanu byla premiéra odložena na CES.

Vylepšená verze Nissanu Leaf měla být původně představena na přelomu listopadu a prosince během Los Angeles Autoshow 2018. Kvůli zatčení bývalého předsedy představenstva Nissanu byla premiéra odložena na CES.

Do prodeje půjde na jaře tohoto roku za zatím nezveřejněnou cenu (cenovka stávajícího Leafu se v USA pohybuje pod 30 000 dolary tj. 667 000 korunami).

Do prodeje půjde na jaře tohoto roku za zatím nezveřejněnou cenu (cenovka stávajícího Leafu se v USA pohybuje pod 30 000 dolary tj. 667 000 korunami).

Nový Leaf e+ dojede na jedno nabití o 50 % dál než jeho předchůdce. Místo 150 mil (241 km) tak nyní zvládne ujet až 226 mil (364 km). Vůz s pohonem předních kol nabídne výkon 214 koňských sil.
Z hlediska vzhledu vypadá novinka prakticky identicky jako předchozí generace. Vizuální změny byly jen kosmetické – například v podobě modrého proužku pod nárazníkem či loga „e+“ na víku kufru.
Písmenko „e+“ v názvu odkazuje na lithium-iontovou baterii s vyšší energetickou hustotou. Vyšší energetická hustota znamená větší kapacitu při stejné velikosti.     
Z technologických prvků jmenujme například e-Pedal, který kombinuje rekuperační brzdění s konvenčními kotoučovými brzdami, což řidiči umožňuje téměř se vyhnout použití brzdového pedálu.
10
Fotogalerie

Nový model elektromobilu Nissan Leaf e+ láká na vyšší výkon a delší dojezd [CES]

Japonská automobilka Nissan představila na veletrhu CES novou generaci svého elektromobilu Leaf. Ten je pro svou dostupnost jedním z nejprodávanějších elektromobilů na světě, nemá však nijak oslnivý výkon a především slabý dojezd. A právě tyto parametry razantně vylepšuje nová verze.

Hned na začátku pojďme ke konkrétním číslům: nový Leaf e+ dojede na jedno nabití o 50 % dál než jeho předchůdce. Místo 241 km tak nyní zvládne ujet 364 km. Vůz s pohonem předních kol nabídne výkon 214 koňských sil a točivý moment 339 Nm.

„e+“ znamená vyšší energetickou hustotu

Z hlediska vzhledu vypadá novinka prakticky identicky jako předchozí generace. Vizuální změny byly jen kosmetické – například v podobě modrého proužku pod nárazníkem či loga „e+“ na víku kufru. Písmenko „e+“ v názvu odkazuje na lithium-iontovou baterii s vyšší energetickou hustotou.

Vyšší energetická hustota znamená větší kapacitu při stejné velikosti. Zatímco první generace Nissanu Leaf měla kapacitu baterie 24 kWh, druhá nabídla o něco zajímavějších 40 kWh. Poslední verze e+ přichází s kapacitou akumulátorů 62 kWh. To je více než v případě nejlevnějšího sedanu Tesly – Model 3 začíná na baterii s kapacitou 50 kWh.

Z technologických prvků jmenujme například e-Pedal, který kombinuje rekuperační brzdění s konvenčními kotoučovými brzdami, což řidiči umožňuje téměř se vyhnout použití brzdového pedálu. V základní výbavě je také systém asistence řidiče ProPilot Assist, který v podstatě kombinuje adaptivní tempomat s automatickým udržováním jízdního pruhu.

Prodeje začnou na jaře

Leaf byl coby první elektromobil Nissanu představen v roce 2010. Dodnes zůstává jediným plně elektrickým automobilem v portfoliu této japonské značky. Během osmi let se prodalo více než 380 tisíc kusů tohoto modelu.

Vylepšená verze Nissanu Leaf měla být původně představena na přelomu listopadu a prosince během Los Angeles Autoshow 2018. Kvůli zatčení bývalého předsedy představenstva Nissanu byla premiéra odložena na CES.

Do prodeje půjde na jaře tohoto roku a v českém ceníku vidíme již také cenu: 1 199 000 Kč. Standardní Leaf nejnovější 3. generace s 40kWh akumulátorem přitom vyjde na 1 049 000 Kč a aktuálně prodávaná 2. generace se nabízí s cenami od 936 000 Kč. Nic levného elektromobily zkrátka zatím nejsou...

Určitě si přečtěte

Články odjinud