Nový model elektromobilu Nissan Leaf e+ láká na vyšší výkon a delší dojezd [CES]

Japonská automobilka Nissan představila na veletrhu CES novou generaci svého elektromobilu Leaf. Ten je pro svou dostupnost jedním z nejprodávanějších elektromobilů na světě, nemá však nijak oslnivý výkon a především slabý dojezd. A právě tyto parametry razantně vylepšuje nová verze.

Hned na začátku pojďme ke konkrétním číslům: nový Leaf e+ dojede na jedno nabití o 50 % dál než jeho předchůdce. Místo 241 km tak nyní zvládne ujet 364 km. Vůz s pohonem předních kol nabídne výkon 214 koňských sil a točivý moment 339 Nm.

„e+“ znamená vyšší energetickou hustotu

Z hlediska vzhledu vypadá novinka prakticky identicky jako předchozí generace. Vizuální změny byly jen kosmetické – například v podobě modrého proužku pod nárazníkem či loga „e+“ na víku kufru. Písmenko „e+“ v názvu odkazuje na lithium-iontovou baterii s vyšší energetickou hustotou.

Vyšší energetická hustota znamená větší kapacitu při stejné velikosti. Zatímco první generace Nissanu Leaf měla kapacitu baterie 24 kWh, druhá nabídla o něco zajímavějších 40 kWh. Poslední verze e+ přichází s kapacitou akumulátorů 62 kWh. To je více než v případě nejlevnějšího sedanu Tesly – Model 3 začíná na baterii s kapacitou 50 kWh.

Z technologických prvků jmenujme například e-Pedal, který kombinuje rekuperační brzdění s konvenčními kotoučovými brzdami, což řidiči umožňuje téměř se vyhnout použití brzdového pedálu. V základní výbavě je také systém asistence řidiče ProPilot Assist, který v podstatě kombinuje adaptivní tempomat s automatickým udržováním jízdního pruhu.

Prodeje začnou na jaře

Leaf byl coby první elektromobil Nissanu představen v roce 2010. Dodnes zůstává jediným plně elektrickým automobilem v portfoliu této japonské značky. Během osmi let se prodalo více než 380 tisíc kusů tohoto modelu.

Vylepšená verze Nissanu Leaf měla být původně představena na přelomu listopadu a prosince během Los Angeles Autoshow 2018. Kvůli zatčení bývalého předsedy představenstva Nissanu byla premiéra odložena na CES.

Do prodeje půjde na jaře tohoto roku a v českém ceníku vidíme již také cenu: 1 199 000 Kč. Standardní Leaf nejnovější 3. generace s 40kWh akumulátorem přitom vyjde na 1 049 000 Kč a aktuálně prodávaná 2. generace se nabízí s cenami od 936 000 Kč. Nic levného elektromobily zkrátka zatím nejsou...

Diskuze (9) Další článek: Windows 10 zaberou na disku o 7 GB více. Místo si nechají pro ukládání aktualizací

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,