Technologie | NASA | Mimozemský život

Nový projekt na hledání mimozemských civilizací získal grant NASA

Tým astronomů z Harvardu a dalších institucí spolupracuje na novém projektu, jehož cílem je hledat technologické stopy („technosignatury“) mimozemských civilizací. Ten je zajímavý především tím, že získal grant NASA – jako jediný svého druhu za více než 30 let.

„Technosignatury se vztahují ke stopám pokročilých mimozemských technologií, podobných nebo možná ještě sofistikovanějších než to, co máme my,“ konstatoval slavný fyzik Avi Loeb. „Takové stopy mohou zahrnovat průmyslové znečištění atmosfér, městská osvětlení, fotovoltaické články (solární panely), megastruktury nebo roje satelitů.“

Loebovi spolupracovníci tvrdí, že nárůst počtu nově objevených exoplanet, jehož jsme v posledních letech svědky, má potenciál otřást výzkumem SETI.

Hra se změnila

„SETI vždy čelilo výzvě vymyslet, kde přesně pátrat,“ uvedl Adam Frank z University of Rochester. „Na jaké hvězdy zaměříte svůj teleskop a budete hledat signály?“

„Nyní víme, kde pátrat. Máme tisíce exoplanet včetně planet v obyvatelné zóně, kde může vzniknout život. Hra se změnila,“ dodal Frank.

Z dostupných informací plyne, že badatelé se nejprve zaměří na již zmíněné solární panely (resp. sluneční světlo, které by se od nich odráželo) a polutanty (slovy Loeba: „uměle vytvořené molekuly“).

Titulní foto: ESO/José Francisco Salgado (josefrancisco.org), CC BY 4.0

Diskuze (6) Další článek: Nvidia už nabízí první kartu pro PCI Express 4.0 postavenou na architektuře Ampere

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Mimozemský život, Exoplanety, Civilizace, Avi Loeb, Harvard, Solární panely, Nový projekt, Univerzita of Rochester, Seti, Grant

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných až po displeje na rozmazlování očí

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci i pořádné hraní ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem nestojí ani tři tisíce ** Rozlišení 4K a větší obrazovka už není nedostupný luxus

Google spouští vlastní VPN a konkurenci se to vůbec nelíbí
SoukromíVPNGoogle
Pozor na tyto doplňky pro Chrome a Edge. Mohou obsahovat malware, varuje Avast
MalwareProhlížeče
CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm