Nový projekt na hledání mimozemských civilizací získal grant NASA

Tým astronomů z Harvardu a dalších institucí spolupracuje na novém projektu, jehož cílem je hledat technologické stopy („technosignatury“) mimozemských civilizací. Ten je zajímavý především tím, že získal grant NASA – jako jediný svého druhu za více než 30 let.

„Technosignatury se vztahují ke stopám pokročilých mimozemských technologií, podobných nebo možná ještě sofistikovanějších než to, co máme my,“ konstatoval slavný fyzik Avi Loeb. „Takové stopy mohou zahrnovat průmyslové znečištění atmosfér, městská osvětlení, fotovoltaické články (solární panely), megastruktury nebo roje satelitů.“

Loebovi spolupracovníci tvrdí, že nárůst počtu nově objevených exoplanet, jehož jsme v posledních letech svědky, má potenciál otřást výzkumem SETI.

Hra se změnila

„SETI vždy čelilo výzvě vymyslet, kde přesně pátrat,“ uvedl Adam Frank z University of Rochester. „Na jaké hvězdy zaměříte svůj teleskop a budete hledat signály?“

„Nyní víme, kde pátrat. Máme tisíce exoplanet včetně planet v obyvatelné zóně, kde může vzniknout život. Hra se změnila,“ dodal Frank.

Z dostupných informací plyne, že badatelé se nejprve zaměří na již zmíněné solární panely (resp. sluneční světlo, které by se od nich odráželo) a polutanty (slovy Loeba: „uměle vytvořené molekuly“).

Titulní foto: ESO/José Francisco Salgado (josefrancisco.org), CC BY 4.0

Diskuze (6) Další článek: Nvidia už nabízí první kartu pro PCI Express 4.0 postavenou na architektuře Ampere

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Exoplanety, Mimozemský život, Grant, Harvard, Civilizace, Seti, Avi Loeb, Solární panely, Nový projekt, Univerzita of Rochester

Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva
Dead Drops: Nejpomalejší internet na světě je připravený pro planetu po apokalypse

** V roce 2010 se začala rodit síť mrtvých schránek Dead Drops ** Byly jich tisíce, časem se na ně ale zapomnělo ** Vypravili jsme se ke schránce č. 595, která funguje dodnes

ZajímavostiÚložiště
Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček
Fotoškola

Ve vývoji je nová hra z univerza South Parku. Multiplayerové prvky nechybí

Půjde o další příběhovku, nebo se titul soustředí na multiplayer?

ByznysMultiplayer