Nový snímek NASA ukazuje rozsáhlý lesní požár v Arizoně z vesmíru

V americké Arizoně od počátku června zuří lesní požár, který dostal název  Bighorn Fire. V současné době je již tak rozsáhlý, že ho lze snadno pozorovat i z vesmíru.

To dokazuje i povedené fotografie, kterou nyní zveřejnila Jet Propulsion Laboratory. Ta byla pořízena nástrojem Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer (ASTER) nacházejícím se na palubě satelitu Terra, jenž byl vypuštěn v roce 1999.

Foto: NASA/JPL-Caltech

Dotyčná fotografie zobrazuje postup ohně nad pohořím Santa Catalina Moutains, které ze severovýchodu obklopuje město Tuscon. Červené oblasti představují vegetaci, zatímco ty temně šedé spáleniště.

Podle NASA je ASTER velice užitečný pro mapování měnícího se povrchu Země, neboť disponuje vysokým rozlišením a schopností snímat ve 14 spektrálních pásmech – konkrétně ve 3 ve viditelné a blízké infračervené části spektra (VNIR), v 6 v krátké infračervené části (SWIR) a v 5 v termální oblasti (TIR).

V minulosti bylo toto zařízení využito například ke studiu pohybu ledovců, sopečné činnosti, počasí či zdraví korálových útesů, mokřadů i zemědělských plodin.

Každý týden novinky z astronomie a průzkumu vesmíru. Dozvíte se, co můžete vidět na nočním nebi, ale také o pozorovací technice, observatořích, výzkumech, objevech a zkrátka všem, co s astronomií souvisí.

Sledujte také: Vesmírné zprávy, Elonovinky, Vesmírná technikaTýden Živě

Váš názor Další článek: NordVPN: užitečný pomocník pro ty, kteří se nechtějí nechat špehovat [recenze]

Témata článku: Vesmír, NASA, Z vesmíru, USA, Země, Satelit, Požár, Oheň, Nový snímek, SWIR, Moutai, SNIMEK, Jet Propulsion Laborator, ASTER, VNIR, Arizona, Terra, Tuscon, Satelitní komplety na Heureka.cz

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita
Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek