Nový teleskop na obzoru: NASA chce postavit „lovce“ potenciálně nebezpečných asteroidů

NASA schválila výrobu nového infračerveného vesmírného teleskopu. Ten bude sloužit k odhalování asteroidů i komet, které by mohly ohrozit Zemi.

Tzv. Near-Earth Object Surveyor (NEO Surveyor) se podle dostupných informací stane důležitou součástí planetární obrany.  Badatelé díky němu bude schopni zaznamenat potenciálně nebezpečný´á kosmická tělesa mnohem rychleji než dnes.

„Je navržen tak, aby během deseti let od spuštění objevil 90 % asteroidů velkých 140 metrů a více,“ prozradil Mike Kelley, který se na vývoji dotyčného zařízení podílí.

Čím dřív, tím líp...

Včasné varování je v tomto případě extrémně důležité. Čím dříve se totiž dozvíme, že nějaký asteroid míří k naší planetě (a s největší pravděpodobností se s ní srazí), tím dříve můžeme začít vymýšlet způsoby jak ho odklonit, nebo rovnou zničit.

Badatelé, kteří v současnosti využívají teleskopy nacházející se na Zemi, však kvůli Slunci nemohou detekovat asteroidy během dne. NEO Surveyor by v tomto ohledu mohl změnit hru, neboť jeho bystrému oku neuniknou ani ty „balvany“, které přilétají ze směru od Slunce.

„NEO Surveyor také významně zlepší schopnost NASA určit konkrétní velikosti a vlastnosti nově objevených NEO pomocí infračerveného světla, což doplní již probíhající pozorování prováděná pozemskými observatořemi a radarem,“ vysvětlila hlavní řešitelka projektu Amy Mainzer.

Diskuze (1) Další článek: Chytré hodinky Facebooku se blíží. Budou mít dva fotoaparáty a změří srdeční tep