Nový typ Li-Ion baterie pracuje stabilně i při -70 stupňích Celsia. Může pomoci elektromobilům i vesmírnému cestování

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 7

Názory k článku

22. 05. 2018 09:41

Hodne bych si pral baterku alespon s 5x vyssi kapacitou na kg (coz by bylo porad ve srovnani s benzinem mrzke) a s neklesajici kapacitou alespon do cca300 nabiti a s rozumnou dobou nabijeni (o nabijeci infrastrukture se zatim nebavme, to by byl problem, ale jen financni a casovy, ne neresitelny). Ani to by nestacilo pro letectvi (muj zajem), tam to chce 10x a vice. Treba to ani neni fyzikalne mozne?Zel, zustavam i nadale skeptikem :(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 03. 2018 08:35

Co si budem povídat, konstrukce dnešních baterií je stále velmi primitivní. Pokud chceme dostat baterie s požadovanými vlastnostmi, bude muset být jejich vnitřní uspořádání mnohem strukturovanější a sofistikovanější. Což samozřejmě znamená i dražší. A podobně jako u procesorů nebo flash pamětí, cenu lze dostat na přijatelnou úroveň pouze výrobou ve velkých sériích. Proto fandím vládám, organizacím i jednotlivcům, kteří se nebojí dávat prostředky do rozjezdu tohoto perspektivního odvětví ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 03. 2018 23:45

Předpokládám, že tohle u nás nehrozí, protože teploty pod -20 jsou tak dva dny v roce :D Zato odolnost proti vysokým teplotám, to je daleko větší problém, protože v létě se dokáže auto prohřát třeba i na 70 stupňů. Přitom zvýšené teploty jsou základním důvodém nízké výdrže všech na li-ion technologii založených baterií. Totéž platí pro olověné. Starším, dnes již téměř nepoužívaným NiCd to ale tolik nevadilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 03. 2018 20:57

"Je potřeba ladit,"
Aha. Takze zae nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor