Nový úchvatný snímek NASA ukazuje tzv. Pilíře stvoření v infračerveném světle

Záběr tzv. Pilířů stvoření v Orlí mlhovině, který v roce 1995 pořídil Hubbleův vesmírný dalekohled, patří mezi jednoznačně nejslavnější snímky vesmíru. A nyní NASA zveřejnila další povedenou fotografii těchto fascinujících objektů.

Na nejnovějším obrázku můžete vidět pilíře v infračerveném světle. To proniká prachem a plynem a výsledkem je namodralý opar.

Připomeňme, že Orlí mlhovinu objevil již v roce 1745 švýcarský astronom Jean-Philippe Loys de Chéseaux. Nachází se zhruba 7000 světelných let od Země v souhvězdí Hada a obsahuje mladou otevřenou hvězdokupu (NGC 6611) a emisní mlhovinu (IC 4703).

Vlastní pilíře jsou obrovské: délka toho největšího z nich podle dostupných informací činí přibližně 4-5 světelných let. V roce 2015 však astronomové zjistili, že se relativně rychle vypařují a za cca 3 miliony let tak už nejspíš nebudou existovat.

Diskuze (4) Další článek: Britští vědci upravili přístroje pro léčbu spánkové apnoe pro potřeby pacientů s COVID-19

Témata článku: Vesmír, NASA, Země, Astronomie, Světlo, Stvoření, Infračervené světlo, SVE, SNIMEK, Světelný rok, Hubble, Pilíř, Snímek, Mlhovina

Programování elektroniky: Všehoschopný čip FT232HQ

** FT232HQ je univerzální čip USB 2.0 ** Může se chovat jako sériová linka, I²C, SPI, GPIO aj. ** Dnes jej oživíme v C na Windows

C++Pojďme programovat elektronikuUSB
Recenze filmu Duna. Kultovní sci-fi, na které určitě běžte do kina, než je zase zavřou

Star Wars pro dospělé, u nichž nás režisér Denis Villeneuve přesvědčuje intenzitou a naléhavostí své autorské vize, jak zprostředkovat románovou mytologii.

Recenze filmů