Redakce Světa motorů se projela v novém Volkswagenu Golf. Je to už osmá generace tohoto vozu, ale tentokrát nejde o drobnou evoluci v nabídce konzervativní značky.

Redakce Světa motorů se projela v novém Volkswagenu Golf. Je to už osmá generace tohoto vozu, ale tentokrát nejde o drobnou evoluci v nabídce konzervativní značky.

Nový Golf je totiž „digitální“ a to s sebou nese nové přístupy v ovládání.

Nový Golf je totiž „digitální“ a to s sebou nese nové přístupy v ovládání.

O samotné jízdě, motorech a dalších vlastnostech auta tady psát nebudeme, podívejte se k našim kolegům  na AutoRevue . Zaujala nás ale první zkušenost s digitálním prostředím.

O samotné jízdě, motorech a dalších vlastnostech auta tady psát nebudeme, podívejte se k našim kolegům na AutoRevue. Zaujala nás ale první zkušenost s digitálním prostředím.

Autor článku Leoš Káňa píše: Volkswagen, potažmo golf, patřil k ergonomicky nejvyzrálejším modelům. Ovladače jste vždy našli na správném místě, což se desítky let neměnilo. Proč taky!

Autor článku Leoš Káňa píše: Volkswagen, potažmo golf, patřil k ergonomicky nejvyzrálejším modelům. Ovladače jste vždy našli na správném místě, což se desítky let neměnilo. Proč taky!

Jenže nastala digitální éra a s ní zapomeňte na zažitý scénář, že si sednete do novějšího golfu a okamžitě se v něm budete cítit jako doma. Digitalizace dohnala i klasika všech klasiků.

Jenže nastala digitální éra a s ní zapomeňte na zažitý scénář, že si sednete do novějšího golfu a okamžitě se v něm budete cítit jako doma. Digitalizace dohnala i klasika všech klasiků.

Místo přístrojů před sebou máme obrazovku, na středovém panelu další 10“ displej a všude kolem sebe jen dotykové plošky místo tlačítek.

Místo přístrojů před sebou máme obrazovku, na středovém panelu další 10“ displej a všude kolem sebe jen dotykové plošky místo tlačítek.

Ovládáme s nimi světla, hlasitost, teplotu, vyhřívání sedadel, střešní okno a najdeme ji dokonce i na klíčku. 

Ovládáme s nimi světla, hlasitost, teplotu, vyhřívání sedadel, střešní okno a najdeme ji dokonce i na klíčku. 

Chvilku nám trvá, než si vše osaháme a než se s novou platformou pro informační a zábavní systémy MIB3 skamarádíme.

Chvilku nám trvá, než si vše osaháme a než se s novou platformou pro informační a zábavní systémy MIB3 skamarádíme.

Pro většinu funkcí klimatizace, rádia či pro vypnutí systému stop-start musíme zalistovat nabídkou dotykové obrazovky, což je za jízdy rozhodně složitější než po paměti sáhnout na ovladač.

Pro většinu funkcí klimatizace, rádia či pro vypnutí systému stop-start musíme zalistovat nabídkou dotykové obrazovky, což je za jízdy rozhodně složitější než po paměti sáhnout na ovladač.

Prvních dvacet kilometrů si po pravdě moc nevybavujeme, protože jsme se hrabali v systémech.

Prvních dvacet kilometrů si po pravdě moc nevybavujeme, protože jsme se hrabali v systémech.

Ještě že spoustu funkcí lze ovládat pomocí standardního multifunkčního volantu. Po hodině oťukávání a hledání správných výrazů si začínáme rozumět i s hlasovým ovládáním.

Ještě že spoustu funkcí lze ovládat pomocí standardního multifunkčního volantu. Po hodině oťukávání a hledání správných výrazů si začínáme rozumět i s hlasovým ovládáním.

Na něj výrobce hodně sází. Přijímá pokyny řidiče i spolujezdce a například zvýší teplotu jen na straně toho, kdo požádá.

Na něj výrobce hodně sází. Přijímá pokyny řidiče i spolujezdce a například zvýší teplotu jen na straně toho, kdo požádá.

Jako multimediální hračka pro mladé funguje golf výborně, ale generace našich rodičů z něj bude hodně v rozpacích.

Jako multimediální hračka pro mladé funguje golf výborně, ale generace našich rodičů z něj bude hodně v rozpacích.

Plusy: Tiché, silné motory • Přesné řízení • Jisté jízdní vlastnosti • Výborná manuální převodovka

Plusy: Tiché, silné motory • Přesné řízení • Jisté jízdní vlastnosti • Výborná manuální převodovka

Minusy: Nesourodá kombinace moderních displejů a tradiční palubní desky • Až moc razantní digitalizace • Průměrný kufr

Minusy: Nesourodá kombinace moderních displejů a tradiční palubní desky • Až moc razantní digitalizace • Průměrný kufr

Tip: Časopis Svět motorů s prvními jízdními dojmy s Golfem 8 si můžete v tištěné i elektronické verzi  koupit v iKiosku  

Tip: Časopis Svět motorů s prvními jízdními dojmy s Golfem 8 si můžete v tištěné i elektronické verzi koupit v iKiosku 

Nový Golf je totiž „digitální“ a to s sebou nese nové přístupy v ovládání.
O samotné jízdě, motorech a dalších vlastnostech auta tady psát nebudeme, podívejte se k našim kolegům  na AutoRevue . Zaujala nás ale první zkušenost s digitálním prostředím.
Autor článku Leoš Káňa píše: Volkswagen, potažmo golf, patřil k ergonomicky nejvyzrálejším modelům. Ovladače jste vždy našli na správném místě, což se desítky let neměnilo. Proč taky!
Jenže nastala digitální éra a s ní zapomeňte na zažitý scénář, že si sednete do novějšího golfu a okamžitě se v něm budete cítit jako doma. Digitalizace dohnala i klasika všech klasiků.
16
Fotogalerie

Nový Volkswagen Golf je digitální. Dotykové displeje ale nemusí každému vyhovovat (jízdní dojmy)

Redakce Světa motorů se projela v novém Volkswagenu Golf. Je to už osmá generace tohoto vozu, ale tentokrát nejde o drobnou evoluci v nabídce konzervativní značky. Nový Golf je totiž „digitální“ a to s sebou nese nové přístupy v ovládání.

O samotné jízdě, motorech a dalších vlastnostech auta tady psát nebudeme, podívejte se k našim kolegům na AutoRevue. Nás na VTM zaujala první zkušenost autonovinářů s digitálním prostředím vozu.

Autor článku Leoš Káňa píše: Volkswagen, potažmo golf, patřil k ergonomicky nejvyzrálejším modelům. Ovladače jste vždy našli na správném místě, což se desítky let neměnilo. Proč taky! Jenže nastala digitální éra a s ní zapomeňte na zažitý scénář, že si sednete do novějšího golfu a okamžitě se v něm budete cítit jako doma. Digitalizace dohnala i klasika všech klasiků.

Místo přístrojů před sebou máme obrazovku, na středovém panelu další 10“ displej a všude kolem sebe jen dotykové plošky místo tlačítek. Ovládáme s nimi světla, hlasitost, teplotu, vyhřívání sedadel, střešní okno a najdeme ji dokonce i na klíčku.

Chvilku nám trvá, než si vše osaháme a než se s novou platformou pro informační a zábavní systémy MIB3 skamarádíme. Pro většinu funkcí klimatizace, rádia či pro vypnutí systému stop-start musíme zalistovat nabídkou dotykové obrazovky, což je za jízdy rozhodně složitější než po paměti sáhnout na ovladač.

Prvních dvacet kilometrů si po pravdě moc nevybavujeme, protože jsme se hrabali v systémech. Ještě že spoustu funkcí lze ovládat pomocí standardního multifunkčního volantu. Po hodině oťukávání a hledání správných výrazů si začínáme rozumět i s hlasovým ovládáním. Na něj výrobce hodně sází. Přijímá pokyny řidiče i spolujezdce a například zvýší teplotu jen na straně toho, kdo požádá. Jako multimediální hračka pro mladé funguje golf výborně, ale generace našich rodičů z něj bude hodně v rozpacích.

Plusy: Tiché, silné motory • Přesné řízení • Jisté jízdní vlastnosti • Výborná manuální převodovka

Minusy: Nesourodá kombinace moderních displejů a tradiční palubní desky • Až moc razantní digitalizace • Průměrný kufr

Tip: Časopis Svět motorů s prvními dojmy při jízdě Golfem 8 si můžete v tištěné i elektronické verzi koupit v iKiosku

Určitě si přečtěte

Články odjinud