Volkswagen

Nový Volkswagen Golf je digitální. Dotykové displeje ale nemusí každému vyhovovat (jízdní dojmy)

Redakce Světa motorů se projela v novém Volkswagenu Golf. Je to už osmá generace tohoto vozu, ale tentokrát nejde o drobnou evoluci v nabídce konzervativní značky. Nový Golf je totiž „digitální“ a to s sebou nese nové přístupy v ovládání.

O samotné jízdě, motorech a dalších vlastnostech auta tady psát nebudeme, podívejte se k našim kolegům na AutoRevue. Nás na VTM zaujala první zkušenost autonovinářů s digitálním prostředím vozu.

Autor článku Leoš Káňa píše: Volkswagen, potažmo golf, patřil k ergonomicky nejvyzrálejším modelům. Ovladače jste vždy našli na správném místě, což se desítky let neměnilo. Proč taky! Jenže nastala digitální éra a s ní zapomeňte na zažitý scénář, že si sednete do novějšího golfu a okamžitě se v něm budete cítit jako doma. Digitalizace dohnala i klasika všech klasiků.

Místo přístrojů před sebou máme obrazovku, na středovém panelu další 10“ displej a všude kolem sebe jen dotykové plošky místo tlačítek. Ovládáme s nimi světla, hlasitost, teplotu, vyhřívání sedadel, střešní okno a najdeme ji dokonce i na klíčku.

Chvilku nám trvá, než si vše osaháme a než se s novou platformou pro informační a zábavní systémy MIB3 skamarádíme. Pro většinu funkcí klimatizace, rádia či pro vypnutí systému stop-start musíme zalistovat nabídkou dotykové obrazovky, což je za jízdy rozhodně složitější než po paměti sáhnout na ovladač.

Prvních dvacet kilometrů si po pravdě moc nevybavujeme, protože jsme se hrabali v systémech. Ještě že spoustu funkcí lze ovládat pomocí standardního multifunkčního volantu. Po hodině oťukávání a hledání správných výrazů si začínáme rozumět i s hlasovým ovládáním. Na něj výrobce hodně sází. Přijímá pokyny řidiče i spolujezdce a například zvýší teplotu jen na straně toho, kdo požádá. Jako multimediální hračka pro mladé funguje golf výborně, ale generace našich rodičů z něj bude hodně v rozpacích.

Plusy: Tiché, silné motory • Přesné řízení • Jisté jízdní vlastnosti • Výborná manuální převodovka

Minusy: Nesourodá kombinace moderních displejů a tradiční palubní desky • Až moc razantní digitalizace • Průměrný kufr

Tip: Časopis Svět motorů s prvními dojmy při jízdě Golfem 8 si můžete v tištěné i elektronické verzi koupit v iKiosku

Diskuze (78) Další článek: Komunita našla způsob, jak stahovat aktualizace pro Windows 7 i bez placení

Témata článku: Automobily, Golf, Volkswagen, Klimatizace, Svět motorů, VTM, Dojem, Digita, Autorevue, Časopis Svět, Ovládání, Ovladač, Displej, Dotykový displej, Volkswagen Golf, Digitalizace


Určitě si přečtěte

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

Není jen Flightradar: Našli jsme další aplikace pro sledování letadel, některé ukážou i víc

** 8 služeb pro sledování leteckého provozu ** Nejznámější je Flightradar24, ale alternativy leckdy prozradí více ** Letadla i v této pohnuté době čile létají a je co pozorovat

Karel Kilián | 14

AMD Ryzen 5000 s architekturou Zen 3: počet jader zůstává, výkon rekordně roste

AMD Ryzen 5000 s architekturou Zen 3: počet jader zůstává, výkon rekordně roste

** AMD představilo novou generaci desktopových procesorů řady Ryzen 5000 ** Nová architektura Zen 3 přináší mnoho vylepšení a přibližně 19% zvýšení výkonu IPC ** Všechny modely budou v prodeji 5. listopadu

Karel Javůrek | 43

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

** Neuronová síť DeOldify obarvuje fotky ** Můžete si ji vyzkoušet sami i bez superpočítače ** YouTube je plný obarvených ikonických videí

Jakub Čížek | 21