Nový vzorek marsovského regolitu odebraný roverem Perseverance obsahuje minerál olivín

Rover Perseverance odebral další vzorek marsovského regolitu – a tentokrát v něm na vědce NASA čekalo malé překvapení. Konkrétně se jednalo o minerál olivín.

„Můj nejnovější vzorek pochází z horniny nabité nazelenalým minerálem olivínem a můj vědecký tým má několik nápadů, jak se tam dostal,“ uvádí se mj. v příspěvku zveřejněném na oficiálním twitterovém účtu roveru.

Na naší planetě olivín krystalizuje z magmatických hornin s nízkým obsahem křemíku (např. bazalty či gabra). Stojí za zmínku, že byl objeven rovněž v meteoritech.

Badatelé se nyní snaží najít korelaci mezi olivínem a uhličitany, které typicky vznikají při interakci oxidu uhličitého s kapalnou vodou.

Připomeňme, že nedávno se podařilo potvrdit, že kráter Jezero – který Perseverance prozkoumává – byl v minulosti skutečně jezerem. A nachází se v něm velké množství ložisek výše zmíněných uhličitanů...

Váš názor Další článek: Něco jako Apple M1, ale pro Windows. Qualcomm chce s Armem potrápit Intel a AMD

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mars, Perseverance, Meteorit, Geologie, Uhličitan, Twitterový účet, Rover, Hornina, Minerál, Vzorek, Oxid uhličitý

Recenze hry GTFO. Napínavá týmová akce v podzemním chaosu

Když trestanec již nemá co ztratit, třeba vám kývne na nebezpečnou misi ve vesmíru. Po vzoru Vetřelce nabízí GTFO velmi napínavou atmosféru a klíčem k přežití je kooperace.

Vojtěch Matušinský
RecenzeMultiplayer
Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva