Jak to bude s českou gigafactory. Financial Times tvrdí, že přednost dostanou USA. Ministr Síkela říká, že jednání s Volkswagenem pokračují

Diskuze čtenářů k článku

08. 03. 2023 18:30

Snad ji u nás postaví CATL (největší světový výrobce z Číny). Jedna už funguje v Německu a druhá se staví v Maďarsku.

A protože naši politici makali na tom, abychom se v Číně dobře zapsali, další továrna bude určitě u nás. Vzhledem k tomu, že se jedná o investici v rozsahu přes 7 mld. EUR (dle Maďarska), bude se jednat o jednu z nejvyšších investic u nás (objem přímých investic je u nás ročně cca 5 mld. EUR).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2023 14:14

Kdy už nám vláda přestane lhát?

Továrna na baterie je dávno vyprojektovaná u Giga Berlin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2023 14:16

A má vyrábět baterie jak pro Teslu, tak pro WV.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 21:05
avatar
05. 02. 2023 15:25

Co ze? Vzdyt, to je ta firma, co podvadela s emisemi. Prepokladam, ze tohle si GreenPeace nenecha libit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 21:50

Jsem pro výstavbu, ale i zachování letiště. Nejde to trochu šoupnout? :D

Lidé brečí jak není práce, ale když mají možnost mít nových 5000 pracovních míst, což není málo, tak jsou zase proti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2023 08:27

Jak už tady někdo psal. Většinu zaměstnanců by tvořili agenturní zaměstnanci z východu. Tahle fabrika bude stejně jen další montovna bez přidané hodnoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 08:29

To víš jako odkud?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2023 08:58

Ajakou ty máš fabriku, jaký je přínos tvého počínání?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2023 15:46

Třeba by to šlo postavit na té ploše letiště tak, aby na tom mohla přistávat i letadla. Takovou bytelnou střechu vhodnou i pro provoz letiště zatím asi žádná gigafactory nemá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 21:29

Věřím, že se tuto prasárnu povede zastavit. Jinak good luck Plzeňsko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2023 12:43

Víš kolik to přivede peněz do státní kasy? Je to strategická fabrika. Měla by byt v ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2023 21:47

Kolik? Ja bych rekl ze stat jim da jeste dotace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2023 15:53

Povedlo se. Dobrých zpráv není nikdy dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 19:22

Takže Plzeň bude mít také svou chemičku? Hned za bránou. Super. Už se tam těší určitě.

Každý by chtěl mít toto za domem.

V řece Úhlavě protéká před Plzní nyní zhruba dva tisíce litrů vody za sekundu. Městská vodárna podle ředitele Jiřího Kozohorského odčerpává na zásobování 180 tisíc obyvatel 450 až 500 litrů vody za sekundu. Gigafaktory potřebuje 300 litrů za sekundu. Vodovodní trubka bude dosahovat delky cca 10km. A odpady?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 20:51

Super. A protože je to tak důležite pro Plzen, aby to tam nebylo, pises fakta na VTM, kde to ale opravdu nikoho nezajima a nikdo nehne ani prstem, aby proti tovarne neco udelal, protoze je to nezajima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 18:24

Další montovnu v tomto regionu nepotřebujeme, nezaměstnanost je nízká.

V nové montovně budou dělat dělnící z východu, kteří musí někde bydlet a tak budou zvedat ceny nájmů, navíc s nimi bývá spojena kriminalita a hluk. Jsou to agenturní zaměstnanci, takže daní bude minimum a všechen zisk půjde do zahraničí. Více škody než užitku a je zbytečné ničit funkční letiště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 18:50

Letiště to ničí už teď, a kdo ví, zda to už teď není definitivní.

Nikdo nechce investovat do letiště, které bude (možná) srovnáno se zemí. Firmy se odtamtud stěhují.

Nakonec to klidně může dopadnout tak, že nebude ani továrna, ani fungující letiště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 19:24

Armáda rekla, ze letiště je pro ně strategické. Záložní. Tak proc jej rusit? Jine stejného druhu v plzeňském kraji neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 20:49

Armádou 30 let opuštěné letiště opravdu není STRATEGICKE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 08:27

Jo, "bylo ještě před pár lety strategické". BYLO. Čas minulý.

Nehul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2023 15:41

Záložní letiště je i kus dálnice....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2023 23:49

Ty kusy byvaly dva. Uz davno z celkem zrejmych duvodu nejsou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 19:11

Přesně tak. Tihle lide zamori okoli montovek, ktere se stane pro normální lidi těžko obyvatelné. U nas je to to samé. Cast mesta jsou ubytovny a nalevarny a ve zbytku ziji normalni lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 19:21

"nezaměstnanost je nízká"

Jakože bude nízká už napořád, nebo co jste tím chtěl říct, že tohle používáte jako argument?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2023 08:56

Až bude nezaměstnanost "vysoká" tak ti stejní budou kafrat, ať hned postaví nové fabriky a zaměstnají lidi. Nechápou, že vybudovat od nuly něco fungujícího, trvá roky a roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 18:03

Doposavad jsem žil v názoru, že Gigafactory staví Tesla... Zřejmě mylný názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 19:11

A hypermarket jenom Albert?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 11:04

Albert vymyslel slovo Hypermarket?? Bavím se o Gigafactory, psané s VELKÝM "G".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2023 08:52

A v nadpisu článku to Gé máš malé. Já to rozlišil a pochopil hned.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 19:19

A walkmeny dělalo jen sony, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 11:05

Ano. Jelikož je Walkman "TM", nikdo jiný nesmí tento název legálně používat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 02. 2023 11:12

tak prestan pliest hrusky s jablkami a robit zo seba sasa. Slovo "Gigafactory" nie je TM. Pre tvoju informaciu:

Gigafactory or GigaFactory is a generic term referring to "...facilities that produce batteries for electric vehicles on a large scale".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2023 11:38

Dobrá "šašo". Já si s Walkmanem nezačal, ale to bys asi musel pochopit psaný text. Víš o čem se tu vůbec bavíme? Na začátku byl jeden jednoduchý dotaz, konstatování. Ale to nebyli místní "šašové", aby se hned do někoho nepustili.

Nevím kde jsi ten tvůj citát sebral, ale zjevně je chybný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 20:24

Gigafactory může postavit kdokoliv. jedná se o to že továrna vyprodukuje 1 Gigawatthodinu baterií. Je to o její výrobní kapacitě. Tesla udala tón a dinosaurům to velmi pomalu dochází.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 11:06

A co Gigafactory, které produkují vozy? Nebo i tam se počíta s bateriemi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 23:32

Máte samozřejmě pravdu. Před několika lety byl jeden neználek z vedení VW na tiskové konferenci a aby byl cool označil halu na balení akumulátorů názvem Gigafactory. Aby byli jako Tesla, kterou tenkrát tak moc milovali a obdivovali. Když ho upozornili, že je to stejná blbost, jako by Epson svým kopírkám říkal Xerox, zmenšili to první G na g. A několik nechytrých novinářů, hlavně v Česku a Grmánii u toho zůstalo. Teď všem vnucují že akumulátorech máme říkat gigafactory. Protože ani nechápou jak ten název vznikl, tak už u toho asi zůstanou.

Ale je to dobré na okamžité určování kvality článku. Jakmile je v názvu, že někdo z EU bude stavět gigafactory, hned víte, že v tom článku nebude žádná užitečná informace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 23:34

Omlouvám se, počítač mi automaticky opravil slovo "akumulátorkám" na "akumulátorech" a já si toho nevšiml.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 17:14

V EU je to vždycky stejné:

1) stěžovat si, že u nás nikdo nic nevyrábí a všechno se musí dovážet

2) když už chce někdo postavit fabriku, tak se ekologové a obyvatelé přilehlé Horní Dolní můžou po... a komplikují to do té míry, až ji investor opět postaví raději mimo EU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 19:25

Ať si to postaví v Německu. Co? Aha oni jim to zakázali. Tak proto hned za hranicí u dálnice. Letiště zrušit. Vodu z řeky vybrat az bude suchá.

Klidne at staví, ALE JINDE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 19:53

Tohle má být až 4 GF v pořadí. 1. Švédsko 2. Německo 3. Španělsko 4 (Česko) - střední Evropa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 20:20

Zdroj na to že jim to zakázali?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 20:48

A proto, že v Něměcku tu gigafaktory zakazali, tak tam bude také, že?

Trol jsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2023 21:28

https://www.braunschweiger-zeitung.de/salzgitter/article2372096... ... V Německu už se staví v Salzgitteru. Nikdo nic nezakázal. Další bude ve Valencii ve Španělsku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 21:31

Uz tam jedna je. U Berlína.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2023 23:23

To je ale opravdová Gigafactory. Takže to s VW nemá nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 02. 2023 08:24

To je mimo jeho rozlišovací schopnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2023 08:13

Jen další montovna. Tohle v ČR potřebujeme asi jako před léty Amazon...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2023 15:40

Navíc k tomu bodu 2) připište enormní daňové zatížení a byrokratické peklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor