B.Cernik
B.Cernik
17. 4. 2019 • 1:29

Tipnul bych si, že hlavní úspora nebude ani tak start ze vzduchu, jako to, že takto mohou startovat co nejblíže rovníku, kde je obvodová rychlost rotace země největší aniž by tam měli startovací rampy. Tj. pokud startovací bod přesunete z 25 rovnoběžky na 10 (cca 1800km), získáte potencionální a rotační energii odpovídající cca 500 výškových km. Ve výšce 10km ještě s výrazně nižším odporem vzduchu a bonusovou startovní rychlostí odpovídající rychlosti letu letadla.

JamesBlond
16. 4. 2019 • 18:59

Moc mně těší, Rusové opět posunují hranice dobývání vesmíru.

Protonic
Protonic
16. 4. 2019 • 14:47

A to má kapitána, pilota, navigátora v pravé "gondole" nebo v levé? 😀

našinec
našinec
16. 4. 2019 • 9:39

Tak takhle vypadá dojení investorů v praxi. Pokud by šlo jen o vynášení raket, tak by se to dalo udělat snadněji, levněji a šetrněji k životnímu prostředí. Zde šlo však jen o poměřování pindíků mezi USA a RF. Holt Antonov už nebude největší dopravní letadlo. Alespoň prozatím. B-]

Určitě si přečtěte

Články odjinud