Mercury386
19. 1. 2025 • 22:12

dejte tam nove usporne motory a je to naopak zase vyborne letadlo, staci vymyslet novou generaci motoru

Pavel Vetesnik
Pavel Vetesnik
18. 1. 2025 • 20:44

Propadák to určitě nebyl.
Účetně sice nedosáhli bodu zvratu, ale vyvinuli nové technologie a výrobní postupy, které použili dále při výrobě A350 (podle mě aktuálně nejlepší letadlo co se vyrábí a které je obchodně velice úspěšné - zvlášť ve srovnání s tím jak se trápí Boeing). Pokud letíte s A350, tak máte hodně podobný pocit jako s A380.
Často se A380 srovnává s B747. Jednou jsem měl možnost letět s A380 do Dubaje a pak přestoupit na B747 do Bangkoku. Těch 40 let co ta letadla dělí je obrovsky znát a bylo to jako přestoupit z nového BMW do Škody 120.
Jako cestující doporučuji jak A380 tak A350.
Z hlediska výrobce to vidím tak, že konstrukcí A380 získali know how které dále používají, a které jim dále vydělává. Takže určitě žádný propadák.
Kromě toho i aerolinky teď vrací do provozu i ty A380 u kterých se předpokládalo že půjdou de šrotu. Myslím že Emirates by rádi koupili další, kdyby byly k dispozici.

uni
uni
18. 1. 2025 • 20:03

Poslední kus sjel z linky 2021 a ony budou létat ještě dlouho, i v 30. letech. Ehm...?

minduton
18. 1. 2025 • 12:54

Nevýhodou jsou i 4 motory, což významně zvyšuje náklady na údržbu.

Aleš Jirásek
18. 1. 2025 • 11:19

Ano budí to úžas, lidi to nadšeně sledují s otevřenými ústy, do kterých jim tato letadla stříkají karcinogenní sračky.

Určitě si přečtěte

Články odjinud