Obří displeje a požitek pro čtyři smysly. Mercedes EQS odhaluje futuristický interiér

Mercedes představil interiér svého vlajkového elektromobilu EQS. Dominantou je zcela nová přístrojová deska MBUX Hyperscreen, která obsahuje tři displeje a výdechy ventilace. Systém pohání osmijádrový procesor a má k dispozici operační paměť 24 GB RAM.

Prosklená palubní deska zůstane vyhrazena vyšším modelům, nižší verze si budou muset vystačit s podobným rozhraním, jaké dostal současný Mercedes-Benz třídy S. Bavíme se tak o vertikálním infotainmentu s úhlopříčkou 12,8 palce, který doplňuje série haptických tlačítek. Před řidičem je digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palce.

Čtyři smysly

Hyperscreen je však pouze jednou z působivých novinek v interiéru. Posádka by si měla na palubě užívat zrakem, sluchem, dotykem a kupodivu i čichem. Pokud také dumáte, co tím tiskové oddělení automobilky myslelo, tak jde o speciální HEPA filtr, který důkladně pročistí vzduch nasávaný do kabiny. V rámci balíčku Air-Balance je navíc vůz vybaven aktivním systémem parfémování kabiny, včetně nové vůně No.6 Mood Linen.

O zážitek při dotyku se pak starají jak dotykové displeje s haptickou odezvou, o jejichž vibrace se stará 12 motorků pod dotykovými plochami, tak prémiově volené materiály obložení i čalounění.

A ještě pohyblivé obrázky:

Zážitek pro uši začíná ještě než posádka usedne do vozu. Mercedes EQS totiž vítá posádku zvukovým efektem už ve chvíli, kdy se pouze přiblíží. Pro jízdu jsou připravené dva zvukové profily Silver Waves a Vivid Flux, které se mění v závislosti na jízdním stylu a dynamice. Jde však o volitelnou funkci. Místo zvuků auta si může posádka vychutnávat i jiné audio, o jehož kvalitní podání se stará prostorové audio Burmester s 15 reproduktory.

Zajímavostí jsou i speciální relaxační zvuky jako Forest Glade, Sounds of the Sea nebo Summer Rain, které mohou být přehrávány pro relaxaci při různých zastávkách. Tedy například při zastávkách u nabíječek, u kterých by ale EQS nemuselo zastavovat zas tak často.

Podle automobilky by totiž novinka měla nabídnout elektrický dojezd až 700 kilometrů dle WLTP, což už jsou velice slušné parametry. Pro nabíjení pak bude v době premiéry připraveno celosvětově 500 000 nabíjecích míst s podporou Mercedes Me Charge (200 000 v Evropě).

Nový elektrický Mercedes EQS by měl být slavnostně představen 15. dubna, jeho příjezd na evropské trhy se pak odhaduje na srpen. Výroba by měla pobíhat po boku modelů Mercedes-Benz třídy S a Maybach třídy S v uhlíkově neutrálním „Factory 56“ v Sindelfingenu.

Diskuze (3) Další článek: Po naší smrti se v mozku probouzejí „zombie“ geny. Překvapivě aktivní jsou i některé buňky

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,