Airbus A380 je největší dopravní letadlo na světě. Kvůli své velikosti má ale řadu problémů

Airbus A380 je největší dopravní letadlo na světě. Kvůli své velikosti má ale řadu problémů

Dle propočtů některých expertů se vyplatí vypravit spíše dva moderní menší letouny než tohoto dvoupatrového obra.

Dle propočtů některých expertů se vyplatí vypravit spíše dva moderní menší letouny než tohoto dvoupatrového obra.

Letadlo je velké, drahé a letiště kvůli němu mají hromadu komplikací.

Letadlo je velké, drahé a letiště kvůli němu mají hromadu komplikací.

Přitom se jedná o moderní stroj prošpikovaný nejmodernější technikou

Přitom se jedná o moderní stroj prošpikovaný nejmodernější technikou

A nabízí velký komfort cestujícím

A nabízí velký komfort cestujícím

Budoucnost A380 je každopádně nejistá, zájem o letadlo klesá

Budoucnost A380 je každopádně nejistá, zájem o letadlo klesá

Na horní palubě je také 78 míst ve třídě Business class.

Na horní palubě je také 78 míst ve třídě Business class.

Sedadlo je možné stisknutím tlačítka proměnit na lůžko s délkou 198 cm.

Sedadlo je možné stisknutím tlačítka proměnit na lůžko s délkou 198 cm.

Tady je varianta Suite pro dva s manželským lůžkem. Když si všimnete, jsou to vlastně dvě běžná Suites bez dělicí přepážky. Lůžka se při nepoužívání dají sklopit nebo složit do pohovky určené k sezení.

Tady je varianta Suite pro dva s manželským lůžkem. Když si všimnete, jsou to vlastně dvě běžná Suites bez dělicí přepážky. Lůžka se při nepoužívání dají sklopit nebo složit do pohovky určené k sezení.

Největší změna je v první třídě, kde aerolinky sníží počet tzv. Suites z dvanácti na šest. Suites jsou na horní palubě Airbusu a jde doslova o hotelové pokoje v oblacích. Na tomto obrázku je jednomístná varianta. Lůžko má rozměry 193 × 68 cm, takže nejde o zcela plnohodnotnou velikost.

Největší změna je v první třídě, kde aerolinky sníží počet tzv. Suites z dvanácti na šest. Suites jsou na horní palubě Airbusu a jde doslova o hotelové pokoje v oblacích. Na tomto obrázku je jednomístná varianta. Lůžko má rozměry 193 × 68 cm, takže nejde o zcela plnohodnotnou velikost.

Teď už jsme o patro níž, na hlavní palubě Airbusu A380, kde je třída Premium economy. Tedy ještě ne úplný základ.

Teď už jsme o patro níž, na hlavní palubě Airbusu A380, kde je třída Premium economy. Tedy ještě ne úplný základ.

Jsou tady lepší sedadla s větší šířkou a více místa pro nohy. A rovněž bezdrátová sluchátka pro palubní multimediální systém. Mimochodem pro každou třídu má Singapore Airlines jiný jídelní lístek.

Jsou tady lepší sedadla s větší šířkou a více místa pro nohy. A rovněž bezdrátová sluchátka pro palubní multimediální systém. Mimochodem pro každou třídu má Singapore Airlines jiný jídelní lístek.

A tohle je už třída Economy, kde na 343 místech stráví let většina cestujících.

A tohle je už třída Economy, kde na 343 místech stráví let většina cestujících.

Sedadla už nejsou kožená, mají menší šířku, méně místa pro nohy, klasické sklopné stolky...

Sedadla už nejsou kožená, mají menší šířku, méně místa pro nohy, klasické sklopné stolky...

Zde má každý svůj osobní prostor chráněný skořepinou z uhlíkového kompozitu.

Zde má každý svůj osobní prostor chráněný skořepinou z uhlíkového kompozitu.

...a špuntová sluchátka k 11palcovému displeji multimediálního systému.

...a špuntová sluchátka k 11palcovému displeji multimediálního systému.

Také v Business class dostane cestující bezdrátová sluchátka vybavená redukcí vnějšího hluku.

Také v Business class dostane cestující bezdrátová sluchátka vybavená redukcí vnějšího hluku.

Dle propočtů některých expertů se vyplatí vypravit spíše dva moderní menší letouny než tohoto dvoupatrového obra.
Letadlo je velké, drahé a letiště kvůli němu mají hromadu komplikací.
Přitom se jedná o moderní stroj prošpikovaný nejmodernější technikou
A nabízí velký komfort cestujícím
18
Fotogalerie

Obří letoun A380 má problémy. Nikdo ho nechce

Největší dopravní letadlo na světě má problémy. Je velké, je drahé, letiště kvůli němu mají hromadu komplikací a naprosto klíčovým zákazníkem je Emirates, bez kterého by se tento model nejspíše už dávno nevyráběl, píše web zdopravy.cz.

Suma sumárum. Zájem o A380 klesá a pocítila to i irská letecká leasingová společnost Amadeo, která vlastní hned několik obřích letounů, jenže má problém s odbytem. A tak se rozhodla k zajímavému kroku: když nemají aerolinky zájem, založí si vlastní; první aerolinku, která provozuje jen tyto obří letouny!

V rámci chystané služby airline-for-hire pak nabídne kompletní servis koncovým zájemcům jako každá jiná charterová společnost. Kdybyste tedy chtěli A380 pro turisty na Kanárské ostrovy, zatelefonujte do Amadea.

Dost ale legrace, neutěšený stav okolo A380 dokládají i zkazky přímo z Emirates, kterým prý volné A380ky stojí na plochách a dle propočtů některých expertů se vyplatí vypravit spíše dva moderní menší letouny než tohoto dvoupatrového obra.

Určitě si přečtěte

Články odjinud