Obyvatele Jacksonville na Floridě vylekala vracející se kosmická loď Dragon 2

Některé obyvatelé Jacksonville na Floridě ve čtvrtek v noci vylekal hlasitý třesk. Jeho příčinou byla vracející se kosmická loď Dragon 2 společnosti SpaceX, která právě v této oblasti dopadla do Atlantského oceánu.

Na sociálních sítích se již objevila řada videí, které ukazují, jak planoucí Dragon 2 prolétá zemskou atmosférou. Podle serveru Business Insider několik lidí vypovědělo, že se jim během jeho návratu chvěly celé domy.

Připomeňme, že dotyčná loď minulý týden úspěšně dokončila v pořadí již 23. komerční zásobovací misi na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS).

dostupných informací plyne, že strávila ve vesmíru zhruba měsíc a přepravila náklad o váze cca 2000 kilogramů, zahrnující např. zmrazené experimentální vzorky používané ke studiu Alzheimerovy i Parkinsonovy choroby, cukrovky 2. typu a dalších nemocí.

Stejně tak se na její palubě nacházely vzorky získané v rámci zajímavého projektu Anti-Atrophy, který v současnosti realizuje Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA). Ten je zaměřen na výzkum speciálních biomateriálů schopných inhibovat svalovou atrofii v podmínkách mikrogravitaci.

Váš názor Další článek: Ukrajinská policie zatkla členy ransomwarového gangu a zabavila skoro 30 milionů v kryptoměnách