Zvířata | Jídlo

Ochutnali byste žirafu či slona? Již brzy budete mít možnost

Drtivá většina masa, které v současnosti konzumujeme, pochází z ryb, krav, kuřat a prasat. Zdá se však, že co nevidět si budeme moct dopřát i maso z mnohem exotičtějších zvířat, jako je žirafa či slon... a možná dokonce i dinosaurus.

Ochranáři nicméně nemusí bít na poplach - samozřejmě půjde o maso vypěstované v laboratoři z kmenových buněk. Právě v této oblasti vědci v poslední době dosáhli velkých pokroků, čehož různí podnikavci hodlají patřičně využít.

Například startup VOW Foods se momentálně zaměřuje hlavně na pěstování klokaního masa. Z článku, který nedávno publikoval Inverse, nicméně plyne, že jeho ambice sahají mnohem dál.

Moderní Noemova archa

VOW Foods totiž hodlá vytvořit jakousi novodobou Noemovu archu – kolekci buněk mnoha různých živočichů, kterou by následně využíval k uspokojení i těch nejnáročnějších gurmanských choutek.

„Příroda je neuvěřitelně rozmanitá, takže zde existuje velký potenciál pro vytvoření nových kulinářských zážitků,“ uvedl spoluzakladatel dotyčného startupu George Peppou. „Naše buněčná knihovna bude objevovat a katalogizovat nové chuťové, texturní a nutriční profily, které můžeme rovněž kombinovat.“

Podle odborníka na zvířecí etiku Jamese Serpella by tento záměr mohl být úspěšný. „Paradoxně může být snazší přimět lidi, aby jedli exotické maso vypěstované v laboratoři, než hovězí maso vyypěstované v laboratoři. Hovězí maso vypěstované v laboratoři nemusí splňovat realitu skutečného hovězího masa, ovšem pokud od něčeho lidé nic neočekávají, mohou to prostě chtít vyzkoušet,“ vysvětlil Serpell.

Diskuze (39) Další článek: Velké srovnání výkonu virtuálních serverů