Očkování nefunguje, vždyť na covid minulý týden zemřelo víc očkovaných. Jenže je to přesně naopak

Názory k článku

jjfb  |  27. 10. 2021 10:50  |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Jasně, to je základní logika. Kdyby bylo 100 % očkovaných, tak mrtvých očkovaných bude také 100 %.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
IvanNikdo  |  27. 10. 2021 10:58  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Jako důkaz správnosti původního tvrzení byla pro kalkulaci vybrána nejvhodnější čísla. Jestliže neznáme rozvrstvení po věkových kategoriích pak by celé cvičení mělo být počítáno poměrem očkovaných proti neočkovaným přes všechny věkové kategorie který je 56:44. Čísla potom vychází poněkud jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 10. 2021 11:01 | Linux Chrome 93.0.4577.63

Ano, pokud do tohoto(!) článku ještě doplníte informaci, že tou skupinou je celá(!) populace a ne jen ti v nemocnici, tak bude v pořádku.Minulý článek byl ale celý špatně. Za onu "skupinou" jste vydával pozitivně testované, pak hospitalizované a nakonec ty na JIP. Proto vycházely nesmysly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
boris1  |  27. 10. 2021 11:03  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

"I když je počet úmrtí očkovaných vyšší, bez vakcinace by jich zemřelo 5× víc." Ano, pani maju vestecku gulu :) Hrate sa na technicky magazin, tak vyjadrovat sa technicky spravne by malo byt zakladom. A ano, ockovanie moze byt pri vyssich rocnikoch napomocne (to myslim, ze ani nikto nerozporoval), ale preco potom nutia ockovat ludi v nerizikovych vekovych skupinach alebo dokonca deti. A preco ked z tychto grafov jasne vyznieva, ze zaockovani mozu ochoriet, mozu prenasat ten virus a dokonca aj mozu zomriet, ich nikto netestuje tak ako neockovanych? A este by som rad vedel ake su cisla umrti a poskodeni zdravia po tych vakcinach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (53)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nargon  |  27. 10. 2021 11:15  |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.104

Pro mě je tohle naprosto jasné hned od začátku. Jenže odhadem minimálně 50% české populace není vůbec schopné takovéhoto matematického uvažování. Dalších 20% při tom výpočtu udělá zásadní chybu a dojde ke zcela opačnému výsledku. A ten zbytek si říká proč jsou ty lidi tak blbý, vždyť je to jasný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 10. 2021 11:21 | Linux Chrome 95.0.4638.54

I když to "myslíte dobře", titulek článku je lživý. Opravdu umřelo víc očkovaných. Můžeme se klidně bavit o tom proč, ale tím ten fakt nezměníme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  27. 10. 2021 11:29  |  Macintosh OS X Safari 15.0

Chtělo by to učit na školách statistiku v rámci matematiky… a povinnou maturitu, rozhodně je to v dnešní době důležitější, než rozeznat metaforu od metonymie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
hekrhy  |  27. 10. 2021 11:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

Hezky a jasně vysvětleno, ale bohužel to stejně spousta lidí nechce nebo nedokáže pochopit.Jinak ty data o mrtvých jsou dost zkreslena v neprospěch očkování - jde totiž o mrtvé s covidem, ne zemřelé na covid. A vzhledem k vysokému věku u očkovaných je velká šance, že ti lidé zemřeli na něco úplně jiného (třeba rakovinu) a tam už žádné očkování nepomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
janurpo  |  27. 10. 2021 11:33  |  Android Chrome 93.0

To je geniální, obhajoval něco při skóre 37:34 :) Marku prosím Vás, vraťte se ke psaní článků o mobilních technologií, za to si Vás vážím, ale toto je ubohost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
našinec  |  27. 10. 2021 11:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

To je vtip? Ze 17.000 nakažených neočkovaných zemřelo 34. Ze 6.000 očkovaných zemřelo 37. Lutonský s těmi počty a logikou měl vždy trochu problém.--------- pozdější dovětek-----------Dle aktuálních dat z 19.178 neočkovaných zemřelo 38 lidí s průměrným věkem 77 let a z 6.780 očkovaných zemřelo 43 lidí s průměrným věkem 80 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mdgarf  |  27. 10. 2021 11:41  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

uz bych toho nechal rozhodli se, nechal bych je.
uvidime jak dopadne vyuctovani, uz je to kazdyho vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  27. 10. 2021 11:50  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

"Deset pětistovek na ruku za každou injekci!"A proočkovanost bude 99%, stejně jako počet zájemců o třetí dávku. V důsledku by to bylo mnohem levnější než kampaně, přesvědčování, vysvětlování... Sice před a po vakcíně by se nemělo chlastat, ale "cílovka" by okamžitě vyrazila směr vesnická pivnice, jenže i tak by to bylo lepší než aby nebyli očkovaní vůbec.Navíc by to sloužilo de facto i jako dotace pro hospodské v regionech, v jejichž kasírtaškách by skončila většina z těchto peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 10. 2021 11:52 | Android Chrome 94.0

Co považuji za vrchol trapnosti, když autor článku má potřebu se zapojit do diskuze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vesely Karasek  |  27. 10. 2021 12:08  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Bohuzel, i zde v diskusi je videt, ze maturita z matematiky by mela byt povinna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tuba  |  27. 10. 2021 12:19  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

distancne vzdelavanie si zacalo vyberat svoju dan trochu skor nez sa cakalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 10. 2021 12:29 | Microsoft Windows 10 Chrome 93.0.4577.82

Takhle se manipuluje s daty
Problém je, že ti anti očkovači větu a techniku nečtou Těm stačí dezinformační weby :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MMuuFF  |  27. 10. 2021 13:12  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

OK dá se to pochopit jak je myšleno, ale pořád jakousi pachuť, že nám někdo prodává zkažené ovoce.
Nejdříve ten obchodník tvrdil, že jeho ovoce je super a nekonečně nepřekonatelné, pak nám začal tvrdit že je to stále super a pokud nám to nepásne tak neskončíme na JIP. Teď má stále stejnou nabídku a ovoce je stejně super a to tvrzení podepře trojčlenkou rozboru úmrtí.
Podle mě to všechno dost smrdí a čekám ještě větší veletoč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  27. 10. 2021 13:25  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

umrelo 72 z 23.000
neockovani 34 ze 17.000 = 0.2%
ockovani 37 ze 6.000 = 0.66%
---
Kdyz jsi nakazeny+ockovany, tak mas vetsi sanci umrit a tvuj vek je kolem 80 let.
Nevim, kdo vymyslel, ze to nefunguje. Proste je vetsi sance, ze starsi clovek umre casteji, kdyz je ockovany. Teoreticky :) Protoze vetsina starsich je ockovana, protoze oni maji sklony umrit. Pro ostatni je ockovani jen vyhoda.https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/vakcinace-cr...
https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19...
ockovanych 6 066 034, nakazenych 1 741 859 (Potvrzené případy), obyvatel 10 700 000 (zdroj: google)
Skupina ockovanych je 3x vetsi, takze by meli mit 3x vic umrti, coz cisla potvrzuji. --> Takze, je jedno, zda mate ockovani nebo ne, pokud se jedna o sanci umrit, je pro vsechny stejna. (v tech % je mala odchylka vic pro ockovane, ale to muze byt chyba dana nizkym poctem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Lmnlmn  |  27. 10. 2021 13:42  |  Macintosh OS X Safari 14.1

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 10. 2021 14:12 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

„Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval.“
Zdroj: https://citaty.net/citaty/2000348-joseph-goe... ...
Fámu o tomto údajném Churchillově výroku rozšířil německý ministr propagandy Joseph Goebbels.
Dobře, pro méně chápavé to rozvinu. Kdo chce, bude uvedené statistice věřit, kdo nechce, věřit nebude ani na smrtelné covid posteli.
No ale,.... každá statistika je přesný součet nepřesných čísel.
Na druhou stranu, proč se očkovaní běžně také netestují na covid?
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/odborni... ...
Asi by ty statistiky vypadaly jinak. No, jde to vidět skoro ve všech diskuzích, jak KAŽDÝ VĚŘÍ NĚČEMU JINÉMU. Každý má svou svatou pravdu.
Je to v této diskuzi skoro jako Apple versus Android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
nechci25  |  27. 10. 2021 14:39  |  Linux Chrome 91.0.4472.77

Mám jen 3 otázky.a) Kolik má Lutonský jako hrdina aktuálně dávek?
b) Nechá mě Lutonský v klidu umřít na co chci, když budu chtít?
c) Nechá mě Lutonský, abych se nechal za své (díky příjmům) tučné zdravotní pojištění a své doplatky ošetřit a léčit lékařem, který by mě ošetřit a léčit chtěl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 10. 2021 14:59 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Marku, data včera, asi, po nátlaku, úzis zveřejnil a předevčírem přibylo v nemocnici více injektovaných než neinjektovaných, v případě takto funkční injekce je nazývání tohoto očkováním nebo vakcinací lží.Ano, určitě jsou lidi pro které smysl tahle podpůrná injekce má

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Doakes  |  27. 10. 2021 15:10  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Pane Lutonský, přestaňte manipulovat. Každému je jasné, že jde o ty konkrétní životy. A těch je pryč více u očkovaných než u neočkovaných. S nějakou statistikou a velikostí vzorku si můžete vytřít prdel, vždy jde jen a jen a o ty konkrétní lidi a jejich životy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
McMatěj  |  27. 10. 2021 15:29  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Jak se stále uvádí, že se očkovaní netestují a proto nemůžeme vědět kolik očkovaných je pozitivních, nejsou známé poměry mezi hospitalizovanými a pozitivně testovanými??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe28  |  27. 10. 2021 15:31  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Jak jsou data ohebna je videt z obrazku:u ockovanych je 337 hospitalizovanych a 81 mrtvych. Umira tedy 24% hospitalizovanych
u neockovanych je to 496 hospitalizovanych a 77 mrtvych
umira 15 % hospitalizovanych-> zaver...ockovani zvysuje riziko umrti u hospitalizovanych:)-> a libi se mi, ze sam Marek Lutonsky prevzal tuto tezkou tematiku, kterou obycejny redaktor zive.cz neda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
blmrtin  |  27. 10. 2021 16:27  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Jsou tři typy lží: lež, hnusná lež a statistika. Každá statistika, ale i průzkumy, vznikají na základě objednávky s požadovaným výsledkem. Bulharská konstanta je taková jistota, kdyby všechny ostatní strategie selhaly. P.S.: Očkovaný jsem dvěma dávkami Moderny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sedmej  |  27. 10. 2021 17:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Pěkná snaha vysvětlit, že 2 je méně než 1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
honza-22  |  27. 10. 2021 18:01  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Možná se blbě koukám, ale zdá se mi, že mícháte jablka s hruškama. Počítáte zemřelé na celkový počet možných z obou skupin ("naočkovaných právě 85 % lidí"), ale v tabulce jsou mrtví uvedení jen pro aktuálně nakažené a ještě za jeden týden. Navíc vůbec nesedí sloupec "zastoupení" se sloupcem "nakažení". Zastoupení je uvedeno téměř 50 na 50. Neočkovaní tak mají poměr zemřelých / nakažení mnohem lepší. Tak mi vychází z tabulky, že očkovaní jsou sice o třetinu méně nakažení, ale za záhadného důvodu jich umřelo stejně jako o dvě třetiny více nakažených neočkovaných ze stejně početné skupiny :) Vaší logice rozumím, že si myslíte, že zemřelí jsou z rozdílně početných skupin a kdyby poměr byl jiný nebo se počítal z celkového počtu obou skupin, že by vyšel jiný výsledek, ale tabulka to tedy vůbec neříká a je to spíš jen teorie a předpoklad, protože zemřelí nezemeřeli z celých skupin ale právě jen z těch nakažených, kde je poměr v neprospěch očkovaných a patrné jen to, že nakažených bude o třetinu méně díky očkování, ale tato tabulka zároveň říká, že očkovaných zároveň o cca o 1/3 více na stejný počet nakažených zemře. Takže logický závěr je, že jsou si obě skupiny kvit a asi bych byl na...štvaný být tento týden v tabulce v té skupině očkovaných :) Koukám se čistě na tabulku, byť možná i špatně, ale to, co píšete v ní teda nevidím.Když se podíváte třeba na poslední sloupec průměrného věku, tak u očkovaných je nižší než u naočkovaných, čili mrtvých nad 70 let bude mezi očkovanými ještě méně a už vůbec ne 34 (34 je ze všech věkových skupin a ještě při poměru 45:55 ze vzorku testovaných, zatímco on počítá s 85:15 z celkové populace se stejným číslem), čímž se výsledek ještě zlepší ve prospěch očkovaných. Je nesmysl takhle ohýbat tabulku, nejdřív je potřeba ji přepočítat pro jiné zastoupení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pindulin  |  27. 10. 2021 19:15  |  Android Chrome 94.0

Nema cenu se rozcilovat. Vaxer Lutonsky si tu pravdu proste prosadi, i kdyz moc dobre vi, ze jsou statistiky neuplne. Me je uplne jedno, kolik lidi nedalo chripku a melo/nemelo u toho ockovani. Ja chci vysledky pouze nad mou vekovou skupinou a stejnym zdravotním stavem a stylem zivota. Co z meho okoli pozoruji, tak je největší komplikace 2-4dny teplota a stav jako pri podzimní viroze. A kvuli tomuhle se nechat ockovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jinej Michal  |  27. 10. 2021 22:50  |  Macintosh OS X Safari 14.1

Dovolim si technicky dotaz. Prumerny vek umrti ockovanych na covid je 81 let. U neockovanych 77 let. V roce 2019 (pred krizi) byl prumerny vek doziti 78-79 (ted si nejsem stopro jist). Co to tedy dle statistiky znamena?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
miroslav236  |  27. 10. 2021 23:03  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Ať počítáte, jak počítáte, je nad slunce jasné, že očkovaných umírá daleko více, než těch, kteří jsou chytří a ládování svinstva do organizmu odmítají. Jen se snaží takový, jako je kytarista Vojtěch, zahrát do autu, nebo donekonečna lidem lhát. Vše je totiž jen a jen o penězích, které rozdávají distributorům výrobci, potažmo jejich Čeští pohuňci. A ti, kteří jsou za tyto peníze schopni úplně všeho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jindra999 (novy)  |  28. 10. 2021 00:25  |  Microsoft Windows 10 Chrome 89.0.4389.90

Nesmysl. Stačí se podívat na jedinou věc. Letos je nakažených, nemocných, hospitalizovaných, prakticky stejně jako před rokem. Před rokem vakcína neexistovala a dnes ji má víc jak půlka národa. Hotovo šmytec. Nevím, proč očkují proti původní variantě a nedělají modifikace na aktuální mutace, je to jako očkovat proti rok staré verzi chřipky. K ničemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 10. 2021 10:02 | Microsoft Windows 10 Chrome 94.0.4606.81

A ta čísla jsou vylhaná odkud? Já beru data ze stránek ministerstva zdravotnictví:
https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/api/v2/covid-19/umrti.csv...
Podle nich zemřelo minulý týden v kategorii nad 75 let 49 lidí (autor zde do dané věkové skupiny projektuje všechny zemřelé).
Druhá typická manipulace posledních dní: vybrat si věkovou skupinu, kde to hezky vychází. Ovšem ve skupině 60-69 je proočkováno už jen cca 78 % (11 mrtvých) a u kategorie 35-50, kde jsou čtyři mrtví, je cca 62 %. Tam jsou ty počty tak malé, že nemá smysl dělat statistiku, ale pokud bychom se do toho pustili, vyšlo by stejným způsobem (za předpokladu mrtvý očkovaní ku neočkovaním 52:48) toto: cca 3× vyšší riziko úmrtí u neočkovaných v kategorii 60-69, a pouhých 1,6× vyšší riziko v kategorii 35-50 let.
Závěr: vakcíny mají protektivní účinek pro případ smrti, ale žalostný v poměru k té kampani, která se vede. Druhým závěrem je, že podobné vysvětlující články sice přímo nelžou, ale vybírají si jen "výhodná" data. Třetím závěrem je, že mladší lidi by se neměli nutit do očkování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
trevi374  |  28. 10. 2021 10:51  |  Macintosh OS X Safari 14.1

Kolik těchto článků ještě bude ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates00  |  28. 10. 2021 13:30  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Dobrý den, ne to zcela NESMYSL. Počítáte s absolutními hodnotami a prostě jen říkáte, že neočkovaných je v populaci 6,5 více. Takto ale nemůžete spočítat riziko úmrtí u neočkovaných (tvrdíte že 5,2× vyšší).
Je třeba to počítat z populace zemřelých. Pokud je 80 % očkovaných (cca průměr pro věk 70 let) a zemřelo cca 50 %. Teoreticky pokud by očkování nemělo žádný účinek tak by zemřelo 80 % očkovaných (dodržen poměr v populaci 20/80). Reálně zemřelo 50 % (tj. 50 ze 100 v naší teoretické kohortě) tj. 30 (80-50=30) úmrtí bylo ušetřeno/redukováno díky očkování. 30/80 = 37 % (30 ušetřeno z 80, které měli teoreticky zemřít, pokud by očkování neúčinkovalo vůbec). Díky očkování při počtech 80 % oočkovaných a 50% podílu úmrtí je 37 % (ušetřených životů/méně úmrtí).
To co říkáte vy, jen říká, že pokud by bylo 6,5x méně očkovaných, tak by jich zemřelo 6,5x méně. Ale to pracujete s absolutními hodnotami celkové populace. Můžeme ale říci, že očkování nyní zabraňuje (účinnost) cca 40 % úmrtí, tj. o 40 % snižuje riziko úmrtí u očkovaných. Nikoli 5x (o 80 %), to bychom museli mít jiná čísla v nemocnicích. Aby byla účinnost 80 %, musel by poměr zemřelých s očkováním tvořit jen cca 65 % (nikoli 50 % jak je tomu nyní)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 10. 2021 13:55 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Článek psaný na zakázku. Využito k vytvoření odkazu pod datovým výstupem ČVUT. Ohýbání čísel dle potřeby. Od začátku pandemie nám cpou do hlavy jen absolutní čísla úmrtí. Najednou na nás vytáhnou poměrná čísla? Nutí k očkování mladé lidi, kteří jsou podle tohoto výpočtu vlastně zcela imunní vůči covidu. Když tedy řeknou "A", tak ať taky řeknou "B". A ať hlavně použijí vždy stejný výpočet pro každou věkovou skupinu. Ne jen 80+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bobanowicz  |  28. 10. 2021 18:13  |  Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Podotek "Však se podívejte! ......" je ukázka nedostatečných základů matematiky a také deficitu schopnosti racionálně myslet, kterou rozvíjí právě matematika. Osobně se domnívám, že se to týká nezanedbatelné části populace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2021 19:56 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Zive se ted jako pasuje do role bojovnika proti popiracum ockovani a mylnym informacim? Tahle saskarna uz leze vsem akorat krkem. At se udelaji na tyden ve firmach testy a muzeme se realne bavit, kolik tech ockovanych je pozitivnich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 10. 2021 12:44 | Microsoft Windows 10 Firefox 93.0

Psát, že někdo "zemřel na covid" je stále opakovaná hloupost. Mezi zemřelými jsou ve velké většině nemocní staří lidé, kdy covid pouze proces umírání urychlil. Na covid samotný se opravdu neumírá, podobně ani na chřipku. A "úmrtí s chřipkou" má podobnou smrtnost (v ČR kolem 2%) a nikdo to neřeší. Samotný článek je pak jen manipulací s čísly. Nezohledňuje například značnou skupinu neočkovaných, kteří covid prodělali (prokazatelně nebo skrytě). Tam je zatím prokázané riziko reinfekce (ve velké většině s mírnými příznaky) jen 0,6 %. Riziko úmrtí u těchto neočkovaných je tedy v podstatě nulové. Naopak - u očkovaných BEZ prodělaného covidu ve věku nad 70 let, navíc se sníženou imunitou a paralelním jiným onemocněním, je riziko smrti násobně vyšší než uvádíte. Stručně řečeno - čísla si může každý interpretovat po svém a nedává to smysl. Ostatně jako téměř vše spojené s touto nemocí, pokud bychom přemýšleli čistě racionálně, bez emocí. Ale to už je jiné téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
N8GD  |  29. 10. 2021 18:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Přínos očkování je nezpochybnitelný. To ale neznamená, že neočkovaní by měli být diskriminováni.
Jaká je nebezpečnost zodpovědného neočkovaného proti očkovanému pařmenovi? A stejně je celá matematika jedno. Končí testování, neočkovaní tedy nebudou nemocní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svopex  |  30. 10. 2021 12:40  |  Linux Chrome 87.0.4280.141

Ockovani : neockovani 60:40. Úmrtí 37:34. Víc netřeba dodávat... ockovani = placebo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
sheryk  |  31. 10. 2021 11:52  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Dobrý den,
pokud je ochrana očkovaných 5,2x vyšší (viz článek, věta: "Ochrana očkovaných: 1/(1 − 0,8080) = 5,2×"), neměl by by být (vzhledem k číslům hospitalizovaných) počet nakažených, očkovaných také vyšší? Někde mi tu chybí několik desítek tisíc očkovaných, nakažených.
Nechci popírat účinnost vakcíny. Je zřejmé že funguje, nicméně mi vadí, že lidé, kteří nepodstoupili DOBROVOLNÉ očkování, jsou dle prohlášení pana Vojtěcha nebo pana Kubka a mnoha dalších, ti "zlí".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mpixel  |  01. 11. 2021 12:38  |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.77

Neuvěřitelné manipulace.
1/ očkovaní se netestují. Neočkovaní se musí testovat u nás ve firmě 2x týdně + testy do fitka, do bazénu, na fotbal, na zábavy, na kulturní akce, na sport Tj. 3-4 testy týdně. Očkovaní 0,01%
Proč zde neuděláte přepočet na stejný počet testovaných, jako u hospitalizace, JIP a nebo jako u mrtvých. V případě nakažených se vám přepočet nehodí do krámu ???
Tak já vám řeknu, dle britské statistiky je to naopak po přepočtu na 100 tisíc, je v mé věkové kategorii očkovaných nakažených 2,3 krát víc.
https://imgur.com/a/X8xLsXq...

2/A pak jdeme na ty údaje, které se vám přepočet již hodí, kde "poctivě" přepočítáváte na 100tisíc. Hospitalizace, JIP, Zemřelí
Vysvětlujete mi, na skupině 70+ nemocných důchodců proč bych se měl já v kategorii 40-49 nechat očkovat.
za 7 dní v této věkové kategorii jeden jediný obézní cukrovkář. V zemi kde žije 10 milionu lidí.
Ano je to - nevím kolik vám vyšlo 3x nebo 5x víc mrtvých.
Kdy vy jako zkušení covidisté prohlašujete 3x nebo 5x víc mrtvých, to už je hotový pandemický masakr, že?
Prosím, buďte tročku soudní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fgha  |  01. 11. 2021 16:06  |  Macintosh OS X Chrome 95.0.4638.54

Všichni tu brečí o matice a názorech na vakcínu a nikoho nezajímá že průměrný věk zemřelých ať už napíchaných nebo ne je hrozně vysoký... Všichni byli staří a pravděpodobně tedy měli i řadu komorbidit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor CZ  |  01. 11. 2021 21:20  |  Android Chrome 88.0

Tak základní data jsou aktuálně : 710 lidí neočkovaných je nemocných a 598 lidí s očkováním nemocných .
Odrazil bych se od procent očkované populace a ....opravdu vakcinace tak skvěle funguje ?
V podstatě vás vakcinace před nemocí nechrání .Počet hospitalizovaných na JIP s očkováním zase ve věkové hranici 80+ atakuje počet neočkovaných ....výhoda očkování se u gerontů vytrácí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 11. 2021 17:03 | Microsoft Windows 7 Chrome 95.0.4638.54

TO JE DEMAGOGIE. Jaký je poměr očkovaných a neočkovaných? Je to 56 ku 44. Tedy 56% plně očkovaných ku 44% neočkovaných žádnou dávkou. Není to sice úplně přesné, protože existují lidé s jednou dávkou a nebo s jedno-dávkovou "vakcínou".Tedy pokud chceme poměřovat "mrtvé" vůči těmto základům, počítejme následovně:37 z 56% a 34 z 44% >> tedy jak velký rozdíl to je.
Počítejme, že máme 10 700 000 obyvatel.56% = 6 mil. očkovaných
44% = 4,7 mil. neočkovaných37 je 0,06%
34 je 0,07%A to je celý rozdíl = 0,01%. Celý výpočet je zaokrouhlený. Rozdíl je tedy na úrovni jedné "kuličky" z 10 000 kuliček. A to je méně, než statistická chyba.EVIDENTNĚ TEDY VAKCÍNY NEFUNGUJÍ! A to ještě zdaleka nejsme u "konce" sezóny respiračních onemocnění, tedy říjen až březen (podzim a zima). Uvidíme však, jaká data budou přiznána a monitorována.Doporučuji video:
https://www.svedomi-naroda.cz/2021/10/27/rozhovor-s-rnd... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2021 17:34 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.54

Dalo by se namítnout, že ve věkové skupině 65+ je očkováno výrazně více lidí, a proto i jejich zastoupení mezi pozitivními musí být vyšší. Na druhou stranu je fakt, že očkovaní lidé nemají povinnost testovat se preventivně, testovaní jsou pouze pokud jsou symptomatičtí, a v konečném důsledku jsou tedy testováni ve srovnáním s neočkovanými mnohem méně. Právě proto je třeba množství pozitivit považovat za významné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 11. 2021 22:03 | Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Ahoj tato statistika ačkoliv je matematicky správně, postrádá reálný základ a tudíž účinost 5,2 není dle mého správná! Aby jsi získal skutečnou účinost musíš uvážit kolik lidí ze skupin jak 85% tak 15% se skutečně s virem setkalo a u nich došlo k nějaké imunitní reakci. Pakliže se viru reálně vystavilo pouze 6 lidí z 5 očkovaných co umřeli, musíš počítat s poměrem 5/6 a né 5/85. Toto samozřejmě platí i pro skupinu neočkovaných. Trik je v tom, že my se počty lidí co přišli s virem do styku nikdy nedozvíme a nemáme představu kolik z těch očkovaných/neočkovaných lítá po venku a kolik sedí doma a jak moc se vystavují. Za mě skutečná účinost očkování může být jak vyšší tak nižší, ale rozhodně ne tímto výpočtem tak jednoduše stanovena. čus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 11. 2021 17:27 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 94.0.4606.81

Mělo by se vzít ovšem i v úvahu to, že velká část skupiny neočkovaných ve věkové kategorii nad 65 let nebyla očkována ne proto že by to nechtěli, ale z důvodu svého už zhoršeného zdravotního stavu. Pokud je na tom člověk zdravotně špatně, tak vakcinaci lékař standardně nedoporučuje, protože by mohla přinést oslabenému více škody než užitku. To se netýká jen vakcíny na Covid. Takže je logické, že nevakcinovaní nad 65 let jsou z velké části lidé s už tak zhoršeným zdravotním stavem a na JIP pak logicky umírají více než ti, kteří mohli být vakcinováni, protože na tom byli zdravotně lépe. Neříkám, že to celou statistiku článku převrací naruby, ale dost jí to nahne. To jen tedy pro úplnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novoren  |  09. 11. 2021 09:09  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

tak to je slušnej bizár....ještěže jsem si dělala screeny....abych mohla ukázat svým vnoučatům za pár let jak funguje propaganda a snad se i s nimi nad tím zasmát,ale když to vidím k čemu to vede,tak se obávám,že budeme plakat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drak74  |  09. 11. 2021 09:18  |  Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

Teď už je to jedno, statistika zřejmě nevycházela podle zadání "vnucovačů" očkování, tak nastoupila CENZURA a tabulka je pryč....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2021 10:54 | Microsoft Windows 10 Chrome 95.0.4638.69

"v uplynulém týdnu zemřelo 37 plně očkovaných a 34 neočkovaných"/takže zemřelo více očkovaných, nebo ne?
/podle vlády by ale očkovaní měli mít jen lehký průběh. mají tedy očkovaní lehký průběh umírání ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milkud  |  10. 11. 2021 14:25  |  Microsoft Windows 10 Firefox 94.0

Je to sice hezký modelový příklad, ale tady byla skutečnost jiná. 42,5 % neočkované populace mělo 34 úmrtí a 57,5 % (je li 42,5 % neočkovaných pak zbytek do 100 % musí být očkovaných) očkované populace má 38 úmrtí.
Mám li 42 osob neočkovaných a zemře mi 34 z nich pak se jedná o 80 %, z 57 očkovaných zemře 38 osob což je 66 %. Rozdíl je 14 % ve prospěch vakcíny ovšem bez přihlédnutí k jiným morbiditám pacientů, které mohou výsledky ovlivnit a bez přihlédnutí k pozdějším negativním účinkům vakcín (o DDT se taky zpočátku hovořilo jako o zázraku a spáse).
Vezmu li počet nakažených za 100 % a úmrtnost. Pak je u neočkovaného úmrtnost 0,2 % a u očkovaného 0,6%. Takže pokud jsem očkovaný a nakazím se tak mám 3x větší pravděpodobnost, že zemřu.
Vztáhnu li počet zemřelých k pacientům na JIP (100 %) pak je to dramaticky jiné. Z neočkovaných 53 % skončí smrtí, u očkovaných už je to 90 %. Čistě hra s čísly jak se komu hodí a jaké má zadání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
28. 11. 2021 00:37 | Microsoft Windows 10 Chrome 96.0.4664.45

OK, takže jste nám horko těžko dokázali, že očkování mám vliv na nejvyšší věkovou skupinu - to už dávno víme (i kdyby byla účinnost očkování nulová, tak absence restrikcí a strašení v případě očkovaných - a obráceně - má tak obrovský psychologický efekt u staršího člověka, že se to na jeho křehkém organismu prostě musí odrazit). Vzhledem k proočkovanosti mladších skupin ovšem nedokazujete vůbec nic, a to už vůbec nemluvím o tom, že patláte dohromady průměrnou věkovou hodnotu s pevně zvoleným věkovým rozhraním (navíc účelově zvoleným). Za prvé je to dost průhledná honba za požadovaným výsledkem, za druhé je to matematicky docela hovadina. Tomuhle říkáte věda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 12. 2021 22:17 | Android Chrome 96.0

Je mi z toho tady dost smutno.
VTM jsem odebíral jako tištěný časopis před X lety.
Dnes se tady v diskuzích popírají základy matematiky, co se učí na základní škole. Množiny, procenta. Kam se poděly všechny vědomosti, co svět nasbíral za tisíce let?
Skončily v zapomnění v první diskuzi na FB.
Opravdu je z toho smutno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest bezdrátových sluchátek

Test dvoudiskových NASů

Průvodce nákupem základní desky