Otázka do pléna: už konečně nějakou automobilku napadlo zabudovat do auta nahrávání provozu kolem auta, když už je teda vybavený parkovacíma kamerama kolem dokola? Svět aut sleduju, ale s přibejvajícíma počtama modelů od každý automobilky už docela nestíhám. A je tak možný, že to existuje a uniklo mi to.Nahraný video před nehodou by byl přece fajn další údaj do černý schránky. Uměj to i čínský palubní kamery, co si lidi dokupujou a lepěj na čelní sklo přísavkou.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 4. 2024 11:43
Okamžitě tě napadnou vlastenecky obdařené elementy že to je špiclování, 1984, velký bratr co není demogratický a že to je omezení svobody ostatních...... podobně vadí ANO, že byl zveřejněn záznam z jednání. Prostě, cokoliv by mě mohlo usvědčit ze lži je špatné, tedy naprosto jakýkoliv záznam historie je zlo.
Né prodaná, ale vyrobená k nějakému datu. Protože se na trhu prodávají nejen auta starší než rok . Neplatí to zpětně.
Já to vítám, umožní to přesněji určit viníka nehody. A to není nic špatného, alespoň z mého úhlu pohledu.
No jistě, ostuda že to bylo zavedeno tak pozdě.
Si myslim že to je totalita, todlencto. Měli by to zrušit. Měli by to vyndat i z letadel- co je komu do toho jak a nebo kvůlivá čemu to havarovalo, je to špiclování a nejni to demogratické!
Opravdu jsi tak hloupy?
Ty chceš jako říkat Velkému Vůdci Vladimiru Vladimirovičovi že je hloupý?
Je vidět, jak napříč časem a režimy přibývá totalitních sledovacích metod. A to zavedení občanských průkazů Hitlerem začalo tak nevinně. A všechno je z ušlechtilých důvodů - snazší identifikace kriminálníka (občanka), omezení páchání telefonní kriminality (anonymní SIM karty), praní peněz (limit hotovostní platby, kontrola převodů peněz), záchrana planety (sledování a reportování spotřeby paliva vozidlem buď online nebo na STK) a teď objasnění příčiny nehody.
A tužka a papír je taky vlastně totalitní sledovací metoda, která slouží k uchování informací o osobách.Tak určitě.......Taková blbost a hned v šest ráno. Jsi fakt už vstal a nebo teprve přišel z flámu pod vlivem?
a fakt myslis, ze nekoho zajimas, trasovaci metodo?vzdyky pobavi, jak se trasovani boji ti nejvetsi nymandi.
Á tys asi prospal Cambridge Analytica.Problém s plošným šmírování totiž vůbec není pro většinu lidí o tom že by byly zajímaví, ale o tom jak ty data můžou být využívána. Chceš manipulovat volbami? Data se hodí. Chceš najít nějakou menšinu abys ji nějak perzekuoval? Data se hodí. Se podívej na slovensko, myslíš že by se fico neodvážil zneužít hromadu dat co státní šmírák má? Jakou jistotu máš že to nebude tady za 10 let? Jakou máš jistotu že to nepřijde třeba z EU?
jasně .. a k tomu použijou data nasbíraný v "černýsch skříňkách" aut... se picnu 😀
Co je totalitního na spravedlivém vysvětlení dopravní nehody? Paranoia?? 😀😀😀
Ze nechapes jak tenhle system zneuzit je dukazem tveho mdleho ducha..
To platí o všem. Zakažme nože, tupé předměty. Vždyť se dají zneužít ke spáchání trestného činu. Zakažme počítače, když přes něj probíhají kyberútoky.
Opravdu to pomůže spravedlivějšímu vyšetření nehod? Myslím že spíš naopak, spíš myslím že to v řadě případů bude takhle:Byl někdo pod vlivem? Ok hodíne to na něj, ne?Překročil někdo rychlost, ok hodíme to na něj, nepřekročil? Až teď začne spravedlivé vyšetřování, protože zkratky došly.Fízlové si prostě budou v řadě případů zjednodušovat práci. Ono totiž reálně to že někdo jede rychle automaticky nemusí znamenat že nehodu způsobil.
Hlupacku...
A k tomu ještě přidej ty tisíce kamer na ulicích, v obchodech a na silnicích, sledování pohybu mobilu, sledování pohybu auta pomocí zabudovaný GPS (nouzový tlačítko) atd. atd.Není lepší se jít hned oběsit do řeky s pistolí u hlavy?No jo, ale kam? Když jsou všude ty kamery ...😀😀😀
Už vidím to hlášení nehody: Při srážce s EU jsem si urazil černou skříňku 🙂
Další nesmysl z dílny EU... Kolik toho ještě budeme muset platit?
nahodou jedna z dobrých vecí. To co je naprd zdraží to auto.
tie informacie maju uz teraz auta k dispozicii. Pozicia/naklon auta ma ECU z ESP (povinne v EU od 2014), rychlost a brzdenie mali ECU k dispozicii od 2001 ked sa preslo na jednotky s ODB2.Auto to nema preco zdrazovat, ECU len dostane iny firmware ktory to bude zapisovat do flasky spolu s udajmi o case a aktivite dalsich asistencnych systemov (udrziavanie v pruhu, nudzove brzdenie, mrtve uhly, ...)
Bohuzial ako poznam niektore automobilky tak to budu marketovat ako "extra" feature aj ked je to povinne.Aj ked suhlasim ze kopu dat uz teraz maju auta k dispozicii, stale neverim ze to nedvihne cenu auta.
Pokud nebudou mít ty přístroje metrologickou kalibraci (samozřejmě i rekalibraci v čase), tak si každej lepší právník druhou stranu při sporu namaže na chleba. Takže k ničemu.
Inu, pokud bude záznam z nehody ve městě s rychlostí střetu 90km/h tak si nikdo nic na chleba nenamaže. I se započítanou tolerancí 5km/h...
Akorát pokud to nebude kalibrované, tak se na žádnou toleranci nehraje.
A jak se, kupříkladu, kalibrují svědci dopravní nehody? Pokud nejsou notáři, s kulatým razítkem, tak se na ně prdí?Pokud černá skříňka přežije nehodu (tipuju že většinou ano) dá se zjistit její odchylka měření až následně, no né?
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 4. 2024 14:19
i ty kecko
Pravil absolvent pomocné školy života, právní fakulty...
Ti bývají nejchytřejí. Sice tomu prd rozumí, ale odborné rady na jakékoliv téma sypou hned z rukávu.
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 4. 2024 19:40
Pravnik amater co? :)
vsak to je stejne jako tachometr, udaj o rychlosti si muzete z ridici jednotky precist uz davno.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.