Od posledního výbuchu yellowstonského supervulkánu uběhlo 630 tisíc let. Je další pohroma za dveřmi?

• Pod Yellowstonem dřímá obří sopka, jejíž exploze změní globální klima
  • V minulosti vybuchovala v průměru jednou za půl milionu roků
  • Od poslední erupce uteklo 630 000 let

Silné sopečné erupce neničí jen své bezprostřední okolí. Dopady těchto kataklyzmatických událostí mohou poznamenat celou planetu. Popel z mohutných erupci zastíní Zemi před slunečním zářením. Mění také chemismus atmosféry a tím i tvorbu oblačnosti.

V minulosti už podobné výbuchy velkých sopek vyvolaly „vulkanickou zimu“, která se projeví razantním poklesem průměrných globálních teplot a představuje pro vše živé na Zemi velmi tvrdou zkoušku. Místa, kde takové exploze hrozí, vědci bedlivě sledují. Jeden z takových supervulkánů dřímá pod oblastí amerického Yellowstonu.

Diskuze (30) Další článek: Facebook začal při vyhledávání ukazovat informace z Wikipedie. Funguje to všelijak

Témata článku: Historie, Země, USA, Geologie, Katastrofy, Sopka, SUP, Pohroma, Oblačnost, DAL, Výbuch, Exploze, Globální klima, Erupce, Yellowstone

Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

** Chytré hodinky běžně bereme jako informativní měřidla ** Jak si však stojí ve srovnání s profesionálními měřiči ** Při měření stavby těla se na hodinky můžete spolehnout

Galaxy Watch4Měření
Mastodon má o miliardu uživatelů méně, než si zaslouží (Podcast Živě)
Lukáš VáclavíkPetr Urban
MastodonPodcast ŽivěTwitter
Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS