Odborníci Airbusu: „Před zabijáckým asteroidem nás může zachránit obětování stávajících satelitů.“

Evropská kosmická agentura (ESA) před časem pověřila vědce pracující pro Airbus, aby se pokusili navrhnout nový plán obrany proti případným zabijáckým asteroidům. A nutno uznat, že výsledek je poměrně originální.

Tým totiž navrhuje, že v případě největší nouze můžeme obětovat satelity, které již ve vesmíru máme, nebo je právě v těchto dnech konstruujeme – prostě bychom je využili coby jakýsi orbitální štít, s jehož pomocí by bylo možné přilétající asteroid odklonit.

Řeč je pochopitelně hlavně o rozměrnějších kouscích (například těch určených pro poskytování telekomunikačních služeb či televizního vysílání).

Ve skladech jich máme dost...

„Tyto telekomunikační platformy, kromě toho, že jsou velké a těžké, jsou také stavěny s poměrně vysokou frekvencí,“ uvedl hlavní badatel Albert Falke pro server Space.com.

Úplně nejlepší by prý však bylo, kdyby satelity, na nichž teprve pracujeme, ještě před vypuštěním dostaly určitá vylepšení. Konkrétně by mohly být vybaveny raketovým a komunikačním modulem, který by je dokázal dopravit za geostacionární oběžnou dráhu.

Podle výzkumu by měl koordinovaný  „protiúder“ pouhé desítky takových satelitů stačit ke změně dráhy asteroidu o šířce cca 300 metrů, což vůbec není špatné.

Diskuze (27) Další článek: Mapy.cz vylepšují možnosti importu souborů ve formátu GPX. Načtou více stop včetně bodů

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Bezpečnost, Satelit, ESA, Asteroidy, Airbus, Telekomunikační služby, Asteroid, Obětování, Televizní vysílání, Satelitní komplety na Heureka.cz

Kolik hodin denně používáte telefon a jak to změřit? Možná budete hodně překvapeni...

** S nástupem koronaviru se zvýšila i doba používání telefonů ** Po dvou letech se lidé vrací do normálu, ale mobilní svět nikoliv ** Víte, kolik hodin používáte telefon každý den?

ZdravíStatistikaSmartphony

Pokročilá metoda zabezpečení mobilů mizí. Proč se přestal používat skener oční duhovky?

** Koronavirus na několik měsíců vyřadil z provozu skenery obličeje ** Měly problém u uživatelů s nasazenou rouškou ** Samsung měl už před lety vlastní řešení, které ale opouští