Odborníci navrhli vybudovat těžební základnu uvnitř asteroidu

V současné době se stále více hovoří o možnostech těžby na asteroidech. Má to však spoustu háčků – a jedním z nich je i skutečnost, že hloubení tunelů v podmínkách mikrogravitace je velmi obtížné.

Odborníci z University of Vienna proto přišli s inovativní myšlenkou: přeměnit vybraný asteroid na jakousi vesmírnou stanici a postupovat při dobývání surovin nikoliv od povrchu směrem ke středu, ale přesně opačně.

Ze článku publikovaného v prosinci na ArXiv plyne, že asteroid nejvhodnější pro realizaci výše nastíněného záměru by měl být z pevných hornin a rotovat několikrát za minutu. Takový by poskytoval dostatečnou odstředivou sílu pro to, aby razící a další stroje mohly pracovat.

„Pokud bychom našli dostatečně stabilní asteroid, nepotřebovali bychom žádné hliníkové stěny ani cokoliv podobného, mohli byste prostě využít celý asteroid jako vesmírnou stanici,“ uvedl jeden z badatelů Thomas Maindl v rozhovoru pro New Scientist.

Nad tímto návrhem se však vznáší řada otazníků. Například: co kdyby podobný zásah asteroid oslabil natolik, že by se prostě a krásně rozpadl? Nebo co kdyby se v důsledku těžby úplně přestal otáčet?

„Hranice mezi vědou a sci-fi je zde trochu rozmazaná. Mám pocit, že potrvá nejméně dvacet let, než začne na asteroidech probíhat vůbec nějaká těžba – natož něco takového,“ připustil Maindl.

Diskuze (11) Další článek: Zvětšování fotek pomocí A.I.: Opravdu to funguje, nebo je to nafouknutá bublina?

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Těžba, Asteroidy, New Scientist, ASTER, Alt + Enter, Asteroid, Otazník, Základna, Stanice, Univerzita of Vienna, Zak, Vesmírná stanice, Odborník