Já: "Sakra padá strom, jestli na to nešlápnu, je po mě i mé rodině!"Inteligentní regulace rychlosti: "V žádném případě! Tady je TŘICÍTKA!!!"A tak si hýčkám své 21 let staré Picasso a doufám, že idiokracie třeba jednou skončí.
problem je ale v tom, ze rychlost sama o sebe nieje problem. skutocny problem je nepozornost, agresivne predbiehanie a nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti. takze opat iba buzeracia, bez realneho pozitivneho efektu.ludom jebe stale viac
Problem je jak bezohlednost a agresivita, tak i spatna kapacita silnic, zejmena v CR, kde absolutne neodpovida potrebe. To ma take svuj vliv, kdyz neni dne, aby na nekterych trasach clovek neskoncil v kolone, slabsi kusy to pak nevydrzi - a riskuji.
A nejen kapacita, kvalita silnic a k tomu i jejich navrzeni. Takova uz celkem klasika - vysoky horizont, za ktery se schova i nakladak a za nim prudka zatacka a to vse samozrejme na uzke vozovce, aby byl smrtak jistotou.
Ale to prece neni vubec zadnej problem. Jenom nezkuseny ridic tam pojede maximalni povolenou rychlosti ocekavani, ze prece dodrzuje povolenou rychlost, takze je vse v naprostem poradku. Kdyz nevidim kam jedu, tak jedu tak abych zvladl necekanou situaci, tak to popisuje zakon a tak se snad chova rozumny clovek vsude, ne jenom za volantem.
Zlaté pravidlo řidiče:Kam nevidím, tam nevletím.
Předpokládám, že můj velmi plusovaný příspěvek o crackování a zlatých časech pro ajťáky porušoval nějaký místní etický kodex, tak ho smazali....
Kdysi jsem četl povídku o společnosti, kde roboti byli naprogramováni tak aby chránili lidský život za každou cenu. Skončilo to tak, že žádný člověk nesměl nic dělat, nijak se bavit, projevovat svobodnou vůli, protože to roboti brali jako možné ohrožení lidského života. Že to pak již nebyl žádný život ale pouhé přežívání ti roboti stejně jako organizace bojující za 0 smrtelných nehod na silnicích jaksi nikdy nepochopili. Tím nemám nic proti tomu zlepšovat rozumnými způsoby bezpečnost silnic. Ale proti nesmyslným opatřením, které primárně omezují svobodu člověka a při tom mají marginální dopad na bezpečnot.
Tohle nařízení nikomu nebrání dělat si se svým životem co chce při jízdě po neveřejných komunikacích (na okruhu). Řeší naopak situaci na veřejných komunikacích, kde porušení předpisů je (může být) ohrožením nezúčastněných osob. Budoucnost, kde bude jízda po veřejných komunikacích nudná, ale zcela bezpečná zatímco se nezanedbatelná část populace pro zábavu masakruje na k tomu určených místech mi až tak špatná nepřipadá.
v mojom pripade je plosne nanutenie max rychlosti znizenie bezpecnosti, pretoze pri nudnej jazde moj mozog zapina automat a prestavam premyslat. ak je cesta kvalitna a prazdna, nieje ziadny objektivny dovod aby som na okreske nemohol ist 130. pravda toto plati pre mna, nie pre ostatnych. ostatni porusuju rychlost aj vtedy ked ohrozuju ostatnych ucastnikov.
Zeptám se takhle - používáte třeba mixér nebo kotoučovou pilu schválně bez bezpečnostních krytů abyste neztratil pozornost? Taky jsem řidič, takže vím, co tím myslíte a ano, jízda takhle na "automat" opravdu nebezpečnější je. Ale to ještě není důvod pro záměrné porušování předpisů. Mimochodem líbí se mi ten argument, že u mě je překročení povolené rychlosti v pořádku protože já to zvládnu. Ale ostatní by neměli, protože ti tím ostatní ohrožují. Řekl bych, že takhle si to zdůvodňují všichni včetně těch opravdu nebezpečných.
ale ja som napisal ze rychlejsie idem iba ked je prazdna cesta. prazdna cesta znamena doslova, ze v dohlade som na nej iba ja. keby ma ale namerali, mam rovnaky problem akokeby po okoli cesty desiatky deti hrali fotbal. a to je proste nespravne. vzdy by sa mali zohladnovat okolnosti. ak objektivne nikoho neohrozujem, nemal by som byt za to trestany. ved to je pointa zakonov, drzat ludi od toho aby si navzajom skodili
A Vám přijde například značka 100 nebo 80 v létě na suché liduprázdné dálnici jako zvýšení bezpečnosti? Ono ty paušální rychlostní limity nejsou kvůli bezpečnosti (na to jsou obvykle osazovány modré značky s doporučenou rychlostí) ale především kvůli omezení spotřeby pohonných hmot a kasírování místních úřadů na pokutách. Ostatně statistisky je to podloženo docela dobře, že snížení rychlostních limitů nehodovost nezmenšuje, ale naopak zvyšuje. Lidé pak přestanou myslet a řídí se pouze značkami místo rozumem a aktuální situací na silnici.
Omezeni bezpecnostni smysl maji, vzhledem ke “kvalite” nasich silnic casto varuji pred dalsim silnicarskym peklem v podobe nesmyslne zatacky a nebo dalsiho horizonu a za nim treba krizovatka. Problem ale je, ze je preznackovano a tak uz jim spousta lidi nevenuje pozornost a pak taky jsou redukce rychlosti casto v mistech, kde byt nemusi. Tim to cele ztraci smysl.
Já netvrdím, že každá omezující značka na našich silnicích dává smysl (pro bezpečnost). Na druhou stranu lidi své schopnosti zcela běžně přeceňují (každý po nehodě způsobené rychlostí tvrdí, že si myslel, že to zvládne) a taky limit představuje nějakou referenci pro ostatní řidiče. Málo co je nebezpečnější než řidič, který jede výrazně rychleji než je v daném místě typické, protože pak ostatní řidiči mají problém odhadovat jejich chování. Komu se ještě nestalo, že při jízdě na dálnici v levém pruhu se pohledem do zrcátka ujistil o prázdném pruhu za sebou jen aby o pár sekund později s leknutím zjistil, že mu těsně za zadkem visí zuřivě blikající auto prémiové značky?
dramaticky zredukovat pocet nehod ide lahko, ale nie takymito metodami
A co v budoucnu, až to nepůjde vypnout? Pojedu do porodnice v pěší zóně 30km/h?
A jízda do porodnice opravňuje porušovat předpisy? Policajt bude při silniční kontrole dělat gynekologickou prohlídku, aby si ověřil legitimitu takové jízdy?Buď je porod natolik pomalý, že to do té porodnice stihnete i podle předpisů, nebo tak rychlý, že je lepší to přenechat sanitce, nic mezi tím. Šofér vystresovaný z toho, že mu na zadních sedadlech rodí žena je především riziko sám pro sebe i pro ně.
Teď vzniká ovšem otázka, kterou jsem napsal i na FB. Bude toto omezení platit i pro sanitky a hasičské vozy 😀 ?
Snažíš sa robiť vtipného ale bohužiaľ sa ukazuješ ako riadny blbec.
v pěší zóně je ale limit 20km/h, takže v první řadě zpátky do autoškoly
Nemyl si pesiu zonu a a obytnu zonu, na tej je 20km/h. na pesej zone nemas co s autom hladat pokial nejde o vynimky/zasobovaie etc../Vrat sa do autoskoly ty.
Musím říct, že tyto funkce a mnoho dalších ve svém BMW mám a jsou hrozně návykové. Pokud nedojde k nějakému omezování a budou to pouze našeptávače kdy se mi na headapu zobrazuje značka s aktuálním omezením rychlosti, pak je to cajk.
Prave to bmedzovanie je schvalene.
Úplně stejně jako s DAB, stačí že to je model před schválením/ platnosti toho nařízení. Podle mého názoru na tohle hřeší třeba v EU Tesla a jiní.Mimo při stáří vozového parku a zdražování a klesání počtu ojetin tohle nebude zrovna zásadní problém následujících minimálně deset , dvanáct s píše brzy patnáct let .
Cely ten kolotoc okolo specifikacie, vyvoja, vyroby a nasadnia a nakoniec z toho bude iba pridanie dalsieho kroku v procese startovania - vypnutie ISA. Rovnaka blbost ako vyskakovacie okna na potvrdzovanie cookies. Pri predbiehani proste treba ist rychlo, aby bolo cim skor hotove.
Trvale on-line vůz je vlhký sen i pro Teslu viz problém který měly a mají vozy v oblastech bez konektivity. A kdo bude připojení platit..... tohle se nepovedlo ani Burešovi s učtenkovkou a to je proti demokratům větší kádr.
těšííím - můj nový schopnostmi nadupaný kchár skoro zastaví u značky 30 u přechodu pro žabičky a zezadu mě rozjetej náklaďák bez vymožeností sfoukne jak svíčku
Stejně jako asistent vedení v pruzích je to teoreticky skvělá funkce, která dokáže řidiči hodně usnadnit život. Jenže to by se muselo hodně zamakat na infrastruktuře, která se prostě musí přizpůsobit autům a nespoléhat se na to, že lidský řidič to nějak pochopí. Prostě dokud bude zcela běžně špatné/staré/nesmyslné/chybějící/nadbytečné značení, tak to fungovat nebude. A to se netýká zdaleka jen Česka, na německých okreskách je to úplně stejný problém.
To bude sranda chodit u dálnice s takovou 10Km/h a pod... ono i 50 bude stačit na kraviny, až to bude mít většina aut haha... a jestli to pojede z GPS? Ta se dá upravit taky a hodit auto třeba někam jako, že do města na dálnici .... jojo slibná budoucnost fakt.
To už se bavíme o úmyslném škození, o kterém se diskutuje už dlouho kdykoliv se někde objeví zmínka o jakémkoliv typu asistenta. Naštěstí naprostá většina lidí nemá potřebu záměrně někomu ubližovat a na ty ostatní je tady trestní zákonník (obecné ohrožení).
no, takový start stop už nabízí deaktivovat i ofiko servisy na přání 😀 a už neznám snad skoro nikoho kdo by nenasedl, nezapl pásy, nastartoval, vypl start stop a jel
Vidíte. Já jsem se start-stop systémem měl problémy dokud jsem jezdil s Octavií 3 v manuálu, taky jsem ho automaticky vypínal. Pak jsem začal jezdit s O4 s DSG a sice to sám nechápu, ale už prostě tu potřebu nemám - když šlápnu na plyn, tak se auto rozjede a to jestli na křižovatce motor hučí neb nehučí neřeším.
Já jsem na tom přesně opačně.Mám Rapida s manuálem se start-stop systémem a žádný problém nemám. Taky ho můžu vypnout, ale zatím jsem nikdy neměl potřebu to dělat. Po nějaké době jsem vypozoroval jak se chová a když se tomu drobet přizpůsobím tak funguje jak má aniž by mě to štvalo. Start-stop vypíná motor pouze v situaci, kdy mám zařazený neutrál a nestojím na spojce. Když je sešláplá spojka tak motor jede, toho využívám.Tedy například když dojíždím ke křižovatce a vidím jak se to rozjíždí, tak ikdyž musím zastavit tak nechávám zařazenou rychlost, stojím na spojce (motor stále jede) a já se normálně rozjedu. Žádné takové, že motor chcípne, aby za pár vteřin znovu startoval.Když vidím, že na křižovatce budu nějakou dobu stát, tak tam dám neutrál, pustím spojku a motor zhasne. Jakmile vidím, že chodcům skočila červená tak sešlápnu spojku, motor naskočí, zařadím jedničku, chvilku počkám a se zelenou se rozjíždím.Pokud jsem v nějaké pomalu jedoucí až občas zastavené koloně, tak při zastavení mám stále zařazenou rychlost, stojím na spojce a vím že mi motor nezhasne.Stačilo přizpůsobit styl jízdy tomu jak start-stop funguje a spokojeně s ním koexistuji.Ale jel jsem půjčeným autem s automatem a tam mě ten start-stop neskutečně sral. Když pominu to, jak jsem sešlápl spojku (brzdu) levou nohou až na podlahu a skoro políbil čelní sklo, tak automat nemá spojku a motor se zastavoval každou chvíli. Prostě když vidím, že sice musím zastavit, ale za 5s zase pojedu, tak mu sešlápnutou spojkou nemůžu říct ať nechá motor nastartovaný, a ve výsledku motor chcípne. To by nebylo to nejhorší. Nejhorší je, že sešlápnu plyn, 2s se nic neděje a až pak se auto rozjede. Mezitím je díra fuč, já zase šlapu na brzdu a s vypnutým motorem čekám na další díru, kam už snad vjedu. Tohle je prostě špatně a už to nechci zažít!
Spojka vam vydrzi asi tak tretinu toho co normalnemu soferovi.
Ty tam máš asi ten 48 V
Normální řidič tohle nepotřebuje a potřebovat nebude. To je zase jen o zákonu padajícího hovna, kdy egoistický prasata s mobilem u držky za jízdy snižují celkovou bezpečnost, až z toho musí někdo vymýšlet tyhle systémy.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 7. 2022 11:50
Tohle nepotrebuje zadny ridic. Tohle potrebuji idioti z brusele, aby si pripadali duleziti. Nikdo jiny.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 12:17
V tom úplně nesouhlasím. Stejně jako asistent jízdy v pruzích nebo protikolizní systém je i systém hlídání povolené rychlosti, pokud funguje spolehlivě(!!!) i pro normálního řidiče přínosem, protože i zkušenému řidiči se čas od času stane, že přehlédne značku upravující rychlost nebo si neuvědomí kolik jede. Zkušený řidič si v takovém případě celkem rychle všimne, že "tady něco nehraje" a rychlost přizpůsobí, ale může to vést na třeba zbytečně prudké brždění nebo zmatkování. Pokud palubní počítač řidiče včas jemně upozorní, že se něco děje, objektivně to může řidiči pomoct.Obrovským předpokladem pro to ale je, aby ty systémy fungovaly dobře a spolehlivě, což ruku na srdce se zatím neděje. V tuhle chvíli vykazují tolik "chyb", že běžného řidiče více stresuje, že musí neustále asistenty hlídat než aby mu pomáhaly. To ale kolikrát není ani tak problém auta, jako spíš infrastruktury.
Aha ako to precita rychlost ma dialnici 80km s dodatkovou tabulou mad 7.5t, 100km s dodatkovou tabulou 5:00-23:00, 110km s dodatkovou tabulou 5:00-19:00 tymito usekmi jazdim casto a nepozna to Sygic, Google mapy, ani vase mapy.cz a to tam tie useky su roky.
To je právě o té infrastruktuře. Nepozná to, respektive ho to zmate. Úplně stejně jako asistenta jízdy v pruhu zmate trvalé vodorovné značení vedoucí do zdi a bude bránit intuitivnímu přejezdu do odbočovacího pruhu jakožto jediného pokračujícího pruhu) - i takové případy už roky na místních silnicích existují. Aby tyhle asistenty fungovaly, tak musí být infrastruktura (značení) dělané tak, aby to i stroj pochopil. Nemůže se to dál dělat "jako vždycky" s tím, že "řidič to pochopí".
A jak to bude reagovat na billboardy, kde bude jakoby značka povolené rychlosti , např. 10 a pak vedle % sleva na vše (či podobné). To pak ty auta nedovolí jet víc jak 10 km/h? 😀
Nekde jsem cetl, ze tyto systemy maji v soucasne dobe spolehlivost "az" 90%. To je pro EU urednika dostatecne.Jako inzenyr ovsem vim, ze spolehlivost systemu 90% je naprosto zalostna a takovy system (az na vyjimky, kde se s tim pocita) nepouzitelny.
Ony ty systemy predevsim ignoruji dodatkove tabulky. Uz jen kvuli nim je zjevne, ze 90% spolehlivost je nesmysl.
To vysvětluje, proč se od silnic ty bilbordy musely odstraňovat. To byl vlastně první krok k přípravě tohoto nařízení... 😀
Zatím to půjde před jízdou vypnout (tzn. ne trvale), ale od určitého roku už ne. Salámová metoda v praxi.Doufám, že vypínací tlačítko bude alespoň trochu přístupné. Moje Mazda má vypínač SS (start stop) hloupě pod volantem, kde není vidět a ještě se musí 3s držet. To klucí u Porsche GT4 přemýšleli lépe a dali ho hned vedle tlačítka otevírání klapky výfuku (tzv. "randál"), takže je dobře po ruce, člověk na vypnutí SS nezapomene a většinou stačí jen jeden stisk "randálu" s přesahem palce na SS. B-]
Mam Hondu CR-V 1.5 VTEC Turbo. Aby auto splnovalo nejake emisni normy tak se mi po startu hned aktivuje STOP-START. Musim ho vzdy rucne deaktivovaty a nejde si zvoli ze to bude vypnute porad. V servisu mi rekli ze to nejde ani nijak obejit. Takze vzdy po nastartovani musim deaktivoat a pokud na to zapomenu tak na najeblizsi krizovatce mi auto pri rozjezdu zdechne protoze se to proste pri rozjezdu chova jinak nez ten motor naskoci. Hruza.
Mám nový Hyundai Tucson a také je nutné deaktivovat při každém nastartování. V servisu mi říkali, že se to dá legálně obejít nějakou fíčurou co stojí 5000 Kč.
A proč to chcete "obcházet"?
Takže po nastartování auta budu muset nejprve 5 min. povypínávat různé asistenty a pak budu moct vyrazit ...
Tím se nezdržuj před vyjetím, to vypínej za jízdy 😀Asi úplně stejná blbost jako když mi Waze řve že nemám psát za jízdy. Dřív tam vyskočilo velké dialogové okno co bylo potřeba odkliknout (teď už je tam jen banner co nezavazí). Tím té bezpečnosti opravdu přidali, když jsem se zbytečně musel věnovat odkliknutí toho okna.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 11:19
Nepisou to tam prave kvuli tomu, ze za jizdy nemas do niceho tukat, ale nastavit si to pred jizdou? 😀
Proč nebuzerovat milion řidičů kvůli cca 400 mrtvým sebevrahům, z nichž čtvrtina mrtvol jsou šílení motorkáři.To se přece vyplatí.Voličům a milovníkům EU zdar.
Protože na každých 400 mrtvých sebevrahů připadá 1000 dalších mrtvých, kteří měli tu smůlu tyhle idioty potkat.
I kdybyste těch 400 stlačil na nulu, podle mě to za to nestojí.Jenže vy je na nulu nestlačíte. Vy je stlačíte o kolik, o dvacet procent? Takže se bavíme o osmdesáti lidech?Uvidíme. Doufám, že si za pět let sednete, vyhnodnotíte to, a řeknete si sám, jestli má smysl tlačit proti sebevraždám násilí.
No tady jsou zase výplody. Drtivá většina komentujících buď nerozumí statistikám a nebo mají enormně nafouklé ego. Pokud ze statistik vyplývá, že v 30 % případů úmrtí je příčinou nepřiměřená rychlost, pak to také znamená, že pokud by všichni jezdili dle maximální povolené rychlosti, těchto 30 % úmrtí by vůbec nemuselo nastat. Vážně nerozumim člověku, kterej si myslí, že tim že pojede o 50 km/h rychleji ušetří nějaký významný čas. Ušetří 15 minut za cenu ohrožení nebo přímo zmaření života. A pro všechny ty chytráky co tu tvrdí, že umí hrozně moc řídit a nehody způsobují neschopní řidiči - oni si taky mysleli, že jsou ti schopní, že jim se to stát nemůže... do té doby než fakt někoho zabili. Prostě silniční bezpečnost je nastavena nějak, může se nám to nelíbit, ale je tu pro naši ochranu, především před takovými paky jako jsou tady. A mínusujte si jak chcete, mě je to jedno, ale dokud se nad sebou nezamyslíte tak budou zbytečně umírat lidi na silnicích, to je prostě fakt.
Tahle iluze ale není a nemůže být ničím podložená.Ono je to jako s tou statistikou úmrtí na kovid. Přivezli mrtvého bez hlavy, našli mu v krvi covid, automaticky je zařazen do příčiny úmrtí na covid.Dopravní nehoda, mrtvý za volantem, na tachometru zaseknuto o 15km víc, než je v místě povolená rychlost. Automaticky zařazeno do kategorie "příčina dopravní nehody s úmrtím: nedodržení předepsané rychosti".Touhle tupou logikou se samozřejmě nedá nikam dostat a nehody budou i nadále, stejně jako ty smrtelné.Add ČR: Rok 2021 byl statisticky nejnižší na počet úmrtí za posledních 30let, takže snižování jde i bez nesmyslných regulací ze strany EU.EU nás prostě zachrání úplně všechny i kdyby nás měla pozavírat do klecí s běhacími trenažéry a krmit "vyváženou stravou".
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 7. 2022 12:14
Nezlobte se na mě ale jestli nemusíte věřit všemu co se na internetu píše. A speciálně u covidu se šířilo těch fake news dost na to aby se člověk naučil nevěřit každé volovině.Pokud jedu rychleji než je předepsaná rychlost a nezvládnu řízení, nebo smetu chodce nebo cyklistu, či to třeba napálim "jen" do stromu, pořád je příčina nedodržení rychlosti. Ta omezení nejsou jen tak vytažená z klobouku. Souvisí to s reakční schpností za různých podmínek. Ano, nejsme všichni stejní, ale expert na to, posuzovat jak dobré máme kdo reakční schopnosti tu v diskusi nejsme nikdo. Nechápu proč lidi mají takový problém věřit odborníkům a myslí si že všechno ví nejlépe...
Co má být jakože “fake news” …? To musíš být konkrétní, protože jaksi není známo o čem mluvíš.Pokud jedu rychleji, než je povolená rychlost … a nezvládnu řízení, tak neumím řídit. Omezená rychlost na to nemá žádný vliv. Důkazem je řidič, který daný úsek projede s naprostým přehledem i s výrazným překročením oné omezené rychlosti. A takových případů je drtivá většina. Takže příčinou dopravní nehody je: NEZVLÁDNUTÍ VOZIDLA, NESCHOPNOST ŘIDIČE, PŘECENĚNÍ VLASTNÍ SCHOPNOSTÍ …. A nebo, což je víceméně nejreálnější, prostě jsem jen dostatečně nedával pozor.Důkazem jsou smetení cyklisté, chodců, napálení do stromu i při dodržování předepsané rychlosti. Což je mimochodem 70% příčin úmrtí. Jen ve 30% případů jde o překročení rychlosti podle zkreslených údajů, které jsem uvedl. Zbývající mrtvoly vznikly, aniž by rychlost někdo překročil.Nechme lidem svobodu. Oni se přizpůsobí, každý má svůj život rád. A kaceptujme, že někteří ne a tak občas někdo umře. Je to přirozená součást života.Aktuálně na Ukrajině umírají denně stovky lidí rukou Ruského vládce a žádné zákony v tomto ohledu Evropa nechystá.
"že pokud by všichni jezdili dle maximální povolené rychlosti, těchto 30 % úmrtí by vůbec nemuselo nastat. "Porovnal jste hrušky a japka, a ani jste se u toho nezarazil.Jinak bych s vámi souhlasil. Ale vím jistě, že moje žena, která se mě každé dvě minuty ptá, jaká je tady maximální rychlost, aby věděla, jak rychle má jet, neřídí lépe než já, který na zákonné omezení rychlosti kašlu, a jezdím si, jak chci. Podle toho, kolik mi chodí pokut (dvě za posledních 10 let, z toho jedna za parkování) zjevně tu rychlost zase až tak nepřekračuji. Zato se mi čas od času stane, že na mě na sídlišti troubí nějaký nedočkavec, který na tu poslední míli fakt spěchá. Což nechápu, i taková přejetá kočka člověka docela zdrží, natož pak člověk, co chce přejít, akorát někdo před přechod, kde se dřív stát nesmělo, nakreslil modrou zónu, takže tam nic nevidí...
Ano, jak píšu v odpovědi nahoře, každý jsme trochu jiný, ale ty rychlosti nejsou stanoveny náhodně. A jsou stanoveny tak aby pasovaly na co nejvíce lidí. Bohužel kde kdo si dneska myslí že je lepší než druhý, ale to většinou do doby než se něco stane. A jak píšete, ty troubící nedočkavce mam fakt nejradši. Na semaforu ještě pořádně ani nesvítí zelená a už na vás nějakej spěchající cjytrák troubí protože ty dvě vteřiny mu asi změní celý život. Upřímě si myslím že třetina řidičů by ani neměla mít řidičák. V tomhle jsou zkoušky až příliš benevolentní a neberou vůbec v úvahu psychiku řidiče. Pokud nechápu jednoduchý zákon, nebo jím pohrdám, pak jsem nebezpečný řidič pro společnost a neměl bych toto privilegium vůbec mít.
"A jsou stanoveny tak aby pasovaly na co nejvíce lidí. "Ne, jsou stanoveny tak, aby šetřily ropu. Odtud pochází devadesátka mimo obec a padesátka v obci. Na dálnicích vznikla tuším sto dvacítka, tak to se zvedalo (a v obci se snižovalo z 60).Já tím zákonem pohrdám. A spoustou dalších. Jednu dobu jsem si za volantem začal připadat jako lovená zvěř, a protože mezi náplň mé práce spadá i monitoring obecní a státní banda mamlasů, mám s tím tolik zkušeností, že ne, nechci. Jezdím tak, abych primárně dojel já i ostatní ve zdraví a bez škod, a je to čím dál tím těžší. Třeba takový trojblik; najděte mi pro něj oporu v zákoně. Naopak, zákon nedává žádnou možnost, kdy trojblik použít. A přesto ho má každé auto, a používá ho drtivá většina řidičů. Ne, o pohrdání zákonem to není, je to o vlastním zájmu.Lidi často říkají, že dopravní nehody se dějí kvůli příliš velké rychlosti. Přitom je to pitomost, dopravní nehody se dějí kvůli příliš malé vzdálenosti. A když vidím, jak se na sebe auta na dálnici lepí, jde mi z toho mráz po zádech. Ať si každý jezdí, jak rychle chce, pokud ode mě bude dost daleko.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 15:00
S vasim prispevkom uplne suhlasim. Trojblik je katastrofa. Este som ho nepouzil. Rozostupy su katastrofa a ked ich ja dodrzujem vzdy sa mi tam nejaky pako narve. A ke vidim za sebou v zrkadle blondinu v Mercedese, v jednej ruke cigareta v druhej mobil, je mi jedno aka je povolena rychlost. Pridavam plyn a zdrham. (realne skusenosti) Mam najezdene cez mega po EU bez nehody. Ale toto co tu v poslednej dobe jazdi.... Pan nad vami sa myli. Nie 30% by nemalo mat vodicak, je to viac ako 50%. Vodic proste musi pochopit jednu vec: Ratam s tym ze ten druhy vzdy urobi chybu. Toto je zaklad co by mali vstepovat v autoskolach.
Nepřiměřená rychlost a vyšší než maximální povolená rychlost nejsou stejné.
Z pohledu státu jsou.
Ne, nejsou.Nevím, co tu myslíte státem, ale:Nejsou z pohledu občanů.Nejsou z pohledu řidičů.Nejsou z pohledu zákona.Nejsou z pohledu policie.Nejsou z pohledu justice.Naopak, kdo to sjednocuje, je třeba BESIP.
Mně třeba u rychlé jízdy nejde o ten čas, ale prostě jezdit zbytečně pomalu (pozor - tohle se nevztahuje na úseky kde je opravdu potřeba jet pomalu...nejsem ten typ idiota co jede mezi domkama ve slepé ulici 90) mě neskutečně sere a ujíždí mně nervy. Takže ve výsledku jezdím mnohem bezpečněji když jedu přes limit
Jal víte že je to "zbytečně" pomalu? Vážně do myslíte že pro nastavená pravidla není důvod?
Vážně si myslíš že všechna pravidla mají 100% smysl? Naivko 😃Ano vím co dělám. A jen kvůli tomu že je dálnice na území obce nevidím žádný důvod, proč by se tam mělo jet jen 80km/h, když o kilometr vedle se už najednou může 130
Nez zacnete probirat cizi ega, zkuste se zamyslet nad tim, jaky je rozdil mezi "neprimerenou" a "nedovolenou" rychlosti. Az to pochopite, pokracujte dal k uvaze, zda novy eurosajuzni buzeracni system nejak resi tu rychlost neprimerenou.
Pokud rychlost není povolená, pak je státem považovaná za nepřiměřenou. Pokud vaše ego nesouhlasí pak doufám že vás na silnici nepotkám.Ono je to hrozně populární dneska nadávat na jakoukoliv autoritu, je fakt že někteří představitelé státu si moc respektu nezaslouží, ale pořád je fakt, že se takovéto věci rozhodují na základě studií a názorů odborníků vzdělaných k danému konkrétnímu účelu.To je jako kdybyste nevěřil například svému zubaři a říkal jste mu jak vám má spravit zub. Asi by to nedopadlo dobře...
hehe, odborník = dělá to nejlíp? Doporučuji si nechat postavit barák tzv. odborníky a pak se můžeme bavit, jak to správně odborníci udělali 😀Po tomto naprosto pohrdám jakýmikoliv odborníky a prostě už věřím jen a pouze sám sobě. Mám ego? nemíval jsme, ale už ano mám - prostě tak to vidím po zkušenostech....S těma doktorama je to mimochodem dost podobný - je to řemeslník jako každej jinej - X krát jsem slyšel co doktoři podělali. U těch zubařů dvojnásob (vlastní zkušenost než jsem šel k jinýmu)
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 18:27
Ked sme pri tych doktoroch. Naposledy v Nitr odolerovali pacientovi zdrave oko a ten ostal slepy. Takze ako je to s rymi odbornikmi?
V naší desetimilionový zemi máme pět milionů aut, která se denně potkávají na silnicích. Je naprosto nemožný nařídit, aby se občas někde nějaká nesrazila. EU to stejně nařídila... 😃
Pokud se srazí auta následkem nehody při dodržení předpisů, pam se nedá nic moc dalšího udělat (i zde je to diskutabilní, dá se například do budoucnosti změnit rychlost pro daný úsek). Eu chce však zabránit těm případům, kdy dochází k nehodám při úmyslném porušení zákona. Nevím jak vám, ale mě to dává smysl že stát chce po občanech dodržovat zákony...
Chtít po občanech, aby dodržovali zákony není to samé jako jim technicky znemožnit jet rychlostí vyšší než 130 km/h. Jednak jsou situace, kdy je možné jet rychleji, jednak jsou místa, kde se dá jet rychleji a jednak z toho vypadává ta občanova volba. Stát může chtít, ale občan muže chtít jinak - samozřejmě i se všemi následky jako je třeba pokuta nebo i vězení. Pokud ti ale stát doslova znemožní jet víc než 130, tak už po tobě nemusí chtít, abys to dodržoval, protože ty stejně nemužeš jinak . Proto to vůbec není totéž jako když po tobě stát chce, abys dodržoval zákony, tak to nezaměňuj.
Zacne to davat zmysel ked sa stat o obcanov stara. Vo svojej praci reflektuje poziadavky obcanov(volicov). Pokial sa tak nestane obcania maju stat u zadele.
Takže nastartovat, pak vypnout Start-Stop, pak vypnout inteligentní regulaci rychlosti + časem toho bude víc. Nejlepší bude až to schovají hluboko do nějakého menu kam se budete složitě dlouze proklikávat, aby to odradilo lidi vypínat. Tedy jestli to vůbec v budoucnu vypínat půjde. No to bude něco.... 😐
A nebude stačit tu kameru přelepit?
Autostop jsem vypnul jednou pro vždy. Stačí odpojit ten tenký kablík, co vede k baterce a auto se samo zastaví jen když mu dojde benzín.
Chiptuning už bude u nových aut nutnost.
no jo jenze to bude chip verze : navrat do starych casu / auto plne pod kontrolou ridice... tohle je hrozne smutny. Jeste robota co by cloveku oklepal péro po chcani no a asi jest dokonano, degradace lidstva necht zapocne, iniciator : lidstvo.
Konec sebevrahům z řad čtenářů VTM.U nás na přivaděči je křižovatka, kde se jezdí více než 130 místo 70. A smrťáky jsou tam pravidelně, naposledy před 5ti dny.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 09:10
Jak se to stane, taková pravidelnost? To tam jako každý pátek ve tři přijede kamion, a čeká na prvního, kdo přijde, aby ho zabil?Když je to pravidelně, nebylo by možná od věci té pravidelnosti využít, a v danou dobu se tam prostě nevyskytovat.
😀 pětiti 😀
Jezdit bezpečně a jezdit podle pravidel jsou dvě množiny, co se protínají tak možná 10%. Kromě těch 10% je to naprosto nesouvisející. Slepé dodržování rychlosti je naprosto absurdní záležitost. Úplně stejně jako se má snížit rychlost dle stavu vozovky (např když prší atd), tak by mělo být dovoleno ji zvýšit, když je krásně sucho, teplo, dobrá viditelnost a nikde nikdo nejde. Nevidím důvod se držet 50km/h někde ke konci obce kde už ani nejsou baráky jen díky tomu, že značka konce obce je až půl kilometru dál.
"...že značka konce obce je až půl kilometru dál."No, to má zcela jasný a specifický důvod - obecní pokladnu 😀
Vaše úvaha je chybná, "bezpečná jízda" a "jízda podle pravidel" nejsou dvě množiny s průnikem 10 %, ale "bezpečná jízda" je podmnožinou "jízdy podle pravidel". Tedy při bezpečné jízdě se budete vždy nacházet i množině jízdy podle pravidel. Ale naopak, při jízdě podle pravidel, se nemusíte automaticky nacházet i v podmnožině bezpečné jízdy 😉
Podle tvé logiky tudíž nejde jezdit mimo pravidla a přitom bezpečně? to je blbostnapříklad bezpečná jízda znamená, že pokud jedu v pravém pruhu na dálnici (v levým nikdo není) a vidím jak se v připojovacím pruhu blíží auto, tak přejedu do levýho, abych mu udělal místo a on se mohl zařadit. Legálně to je špatně, ale logicky je to správně. Takových věcí je plno.
Je to přesně naopak. Množina "jízda podle pravidel" je podmnožinou "bezpečné jízdy".Pravidla provozu jsou de facto přísnější kodifikací toho, jak se nezabít. Každá dopravní nehoda, vyjma technické závady a zdravotní indispozice, má příčinu v porušení některého z pravidel provozu. Jinými slovy lze říct, že neporušení pravidel znamená vždy bezpečnou jízdu, ale bezpečná jízda neimplikuje stoprocentní dodržení všech ustanovení zákona.
Tak třeba rychlostní limity na českých silnicích 50/90/130 km/h (které si mimochodem spousta řidičů plete s rychlostmi prokázanými) jsou dány pravidly, ale je spousta míst nebo situací (počasí, hustota provozu, denní doba atd.), kdy by povolenou zákonnou maximálkou jel jen blbec. Takže "bezpečná jízda" je přísnější a tedy i podmnožinou "jízdy podle pravidel". Další příklad, pokud jedu po hlavní, tak podle pravidel mám přednost a nic bych nemusel řešit. Ale pokud pojedu bezpečně, tak i když jsem na hlavní, tak očkem sledují i auta blížící se po vedlejší, jeslí opravdu vědí o mé přednosti. Tedy bezpečná jízda je opravdu přísnější a tedy podmnožinou jízdy podle pravidel, která defacto jen určuje hranice a limity, daných konvencí, lidskou reakční dobou apod., ale vyloženě neurčuje, co je bezpečné.
Zákon ovšem rychlost neomezuje pouze konkrétní upravou. Krom povinnosti plynoucí z obecné a mistni úpravy smíte jet, mimo jine, pouze takovou rychlostí - abyste dokazal zastavit na vzdalenost na kterou mate rozhled- přizpůsobenou vlastnim schopnostem- úměrněou stavu komunikace aktuálnímu provozu, stavu povrchu etc.)Jizda "maximalkou" ve vašem příkladu je bezpochyby porušením pravidel provozu. Naopak prekroceni nejvýší povolené rychlosti na pražské magistrále je bezpochyby porusenim pravidel, přesto nemusi byti nebezpečnou jízdou. Jezdím s VRZem, takže místní ani obecná úprava rychlosti se na mě občas nevztahuje, přesto zatáčkou musím byt schopen projet bezpečně. V okamžiku kdy maják vypnu, tak stejná rychlost ve stejném místě přestane být legální, ale nestane se tim nebezpečnou. Nedání přednosti je opet porušením pravidel, byť druhým řidičem. Tento druhý řidič tedy "nejel bezpečně".To, že se zkušený řidič dokáže nebezpečným situacim vyhnout, s tim nijak výrazně nesouvisí.
Nějak pořád nechápu, že jim v EU nedocvaklo poměrně lepší řešení. To jest, nadimenzovat motory tak, aby jejich výkon končil právě na 130-140 km/h. Tím by snížili tu rychlost, dokonce si troufám říct, že by klesla spotřeba materiálu, který je potřeba na výrobu, emise... Jenom IZS by měl větší objem motorů. Policie se pak nemusí s nikým ani honit :)
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 08:27
Poměrně lepší?Nařizovat firmám, co musí vyvíjet, vyrábět, prodávat; a lidem, v čem musí jezdit. A když se jim to nebude líbit, nebo to dokonce nebudou chtít dodržovat, tak je sejmete obuškem? To vám přijde lepší? Co je tohle za absurdní úchylku?Vy lidi jste vůbec divní. Když tamhle nějaký Rakušan vezme malou holčičku, zavře ji do sklepa, a tam ji znásilňuje, můžete se z toho zbláznit. Ale každý druhý z vás má psa, kterého drží doma v zajetí pro vlastní potěšení, kontroluje každý jeden aspekt jeho života (včetně života a smrti), a ještě má pocit, jak je k tomu němému tvorovi hodný. A pak v rámci dobra vytáhnete obušek a jdete mlátit jiné lidi. Samozřejmě ale jen ty, kteří si to zaslouží; třeba proto, že si myslí, že se jim do toho, co mají za motor, nemá nikdo co mluvit.
S formulí taky nesmíte na silnici, tak proč by nemohli omezit i osobní automobily 🙂 . Tím by skutečně vyřešili problém s vysokou rychlostí. A obejít to jen tak nepůjde, pokud by na technické byla i zkouška maximálního výkonu vozidla. Rozhodně lepší než být závislý na nějaké AI či kamerovým systému, který může kdykoliv selhat nebo se začít chovat všelijak.
"A obejít to jen tak nepůjde, pokud by na technické byla i zkouška maximálního výkonu vozidla. "Vzdávám se.
Akorát, že dokonce i v EU jsou místa, kde rychlost není limitována a timhle nesmyslem bys omezoval práva lidí.Druhá věc je, že i s obyčejným autem si mužeš zajet na okruh a tam to přišlápnout...Ale chápu, že mladejm už řízení nic moc neříká. Co nechápu je jejich láska k aparátu a k pocitu, že stát musí ovládat každej aspekt našeho života... Nemusí! Kurwa NEMUSÍ!
To je přesně to, proč musí existovat zákony. Protože s takovým názorem, který tady popisujete vymezujete extrémní situace. Pro normální lidi se nemusí věci "řídit" a kotrolovat. Jednají v rámci zdravého úsudku. Co se týče řízení lidských životů, tak to se můžeme bavit hodiny o tom, kdo co považuje za normální v rámci lidského života. Omezení rychlosti je tady od toho, aby jsme jako individuality mohli společně nějak žít a né se zabíjet auty s vysokým výkonem.
Akorát v obci by to moc nepomohlo, protože na 50 by stále někdo mohl jet 130 😉
Větší blbost jsem ještě nečetl, k jakému stavu by se asi ten výkon motoru počítal? Rychlost asi nebude překračovat auto s rodinou, které plně naložené jede na dovolenou, ale spíše nějaký osamělý jezdec. Dále tu máme jízdu do kopce a z kopce, kde rozdíl v rychlosti plně naloženého auta do kopce může být se stejným motorem výrazně jinde než auto jedoucí z kopce. To jako chcete omezovat motor tak, aby se naložené auto po dálnici do kopce plazilo 80km/h? A co předjíždění kdy pro bezpečné předjetí potřebujete rezervu výkonu pro dostatečně rychlou akceleraci?
Jenže tohle omezení neřeší sníženou rychlost v obci popřípadě v místech kde je třeba 30ka.
No co, tak uděláte auto, co jede maximálně čtyřicítkou!
Popravdě, tuhle problematiku EU vyřešila mnohem lépe než Vy. (Za mě je spíš otázka, jestli to chceme řešit)Pár důvodů:1) výkon sice nejvyšší rychlost ovlivňuje, ale není úplně možné říct "66kW=130km/h". Dalo by se spočítat, jaký výkon konkrétní auto potřebuje k překonání odporu vzduchu a tření kol ve 130km/h s nějakým unifikovaný zatížením, ale a) kopec nahoru a auto nezvládne ani 110b) kopec dolů a dáte víc c) naložení, kola na střeše, vozík = auto nejede 2) vyřešíme jen dálnici - v obci "piráta" nic neomezí3) ani v EU nemají všechny státy stejné limity - tzn. cesty po Evropě by byly peklo a možná i nelegální, nemluvě o nárocích na výrobce 4) jel jste někdy s autem na jeho výkonnostní hranici? Nemá úplně dobré reakce a není to ani příjemné ani bezpečné.Tzn. Když chcete omezovat rychlost, tak leda inteligentním omezovačem. Otázka, jestli jsme na to připraveni - přijde mi, že chybějící značka konce omezení je stále častý jev a má zkušenost z Octavie III je taková, že čtení značek je příjemná funkce, ale nespoléhal bych na ní.
To teda nový auta budou muset mít kamery ve standartní výbavě a všude bude potřeba spousta chipů? Jenže co když budu chtít nějaký levný a jednoduchý auto to si ho jako mám jít koupit do Ruska?
Stačí třeba do Bratislavy, tam koupíte nové Lady nebo Mahindry.Chtít můžete. Otázka je, jestli vás s takovým vražedným strojem pustí vůbec přes hranice. Možná na speciální povolení.
Nechci vidět tato auta za dejme tomu 15 let. Systémy budou offline a auta se nejspíše kvůli nemožnosti spojit se servery nebudou moci rozjet :-/ . Od čeho se dělá řidičák jehož součástí jsou i jízdy?Chápu že se na silnicích prohání magoři ve vysokých rychlostech, ale proč tedy existují rychlostní radary? Tenhle systém bude akorát na obtíž.
Tady nejde o "magory" v rychlých autech, ti většinou, až na některá mladá paka, umí řídit. Ale o "stádo", které je stále hloupější a řídit nebo používat mozek (například předvídat nebo být ohleduplný) neumí...
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 08:44
Tak tak. Ideální stav je doprava pro úplně každého (autonomní) ke které není žádný průkaz jako řidičák potřeba a ruční řízení jen pro vyvolené s průkazem (jako v letectví).Dřív, v dobách kdy bylo jedno auto na 100km čtverečních, nebylo potřeba nic, jen panáčka co běžel s praporkem před autem. Uvědomme si že to, že musíme řídit ručně a tím pádem tomu bylo třeba dát nějaká pravidla a postupem času skládat zkoušky je jen z nouze cnost protože jezdit chce dnes každý a tím pádem je nás moc a zároveň to prostě neumíme (zatím) vyrobit líp.
Jak jste přišel na tvrzení, že rychlá auta většinou řídí zdatní řidiči? To je totální nesmysl.
Jednoduše. Protože mají auto jako koníček, jezdí s ním na okruh, baví je řízení, mají velké zkušenosti, tráví hodně času za volantem atd. atd. Totální nesmysl je podléhat nějakým předsudkům a klišé.
A protože to nehodovost o kýžených až padesát procent nesníží, napadne někoho, že bude potřeba přitvrdit. Když nezpomalíte po upozornění, rovnou vás napráská auto. 😃A výrobci radarů mají do pěti let po kšeftech. 😃
Názor byl 4× upraven, naposled 7. 7. 2022 04:41
Budete chtít přidat třeba při předjíždění a ejhle ono to nepůjde 😃 😃
A proč by to nešlo? Pokud předjížděním nebudeš porušovat předpisy, tak si předjížděj.
Proč bych neměl porušovat předpisy? Jak jistě víte, právo pamatuje na to, že předpisy je nejen možné porušovat v krajní nouzi, ale i tehdy, když nedávají smysl.Například pokud přejdete na červenou, není to nutně přestupek, a tudíž přestože jde o porušení zákona, klidně se může stát, že vás za to nemůže nikdo trestat.Pro začátek doporučuji přečíst tohle, abyste se do těch přestupků trochu uvedl, a nehlásal tu bludy:https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-250... Jinak předjížděním prakticky vždy uděláte dvě věci; ten manévr je nebezpečnější, než ho neprovést, tudíž snížíte bezpečnost. A podle Ministerstva dopravy je předjíždění nutně spojeno se změnou rychlosti (jinak nejde o předjíždění), a pak tedy snižujete i plynulost provozu. Na což existuje v zákoně 361 takový pěkně ohebný § 125c.Tudíž váš výrok je nesmyslný, protože ten předpis budete porušovat vždy.
Předjet máš v co nejkratším čase a tudíž musíš i zvýšit rychlost, alespoň o 20 km/h. Po předjetí snížíš rychlost na povolené maximum. Krátkodobě tak porušuje předpisy skoro každý a pořád (kromě předjíždění traktorů nebo cyklistů). Pojede snad kolona za někým, kdo jede 75 km/h (aby se při předjetí neporušily předpisy)? Předjíždět menší rychlostí je zásadní ohrožení bezpečnosti provozu, stejně tak jet v tom vláčku rychlostí 75 km/h (mimo obec), protože všichni budou značně nervózní, včetně objížděných cyklistů, když se ocitnou v takové koloně. Nemusí ale jít jen o předjíždění. Někdy prostě je nutné zvýšit rychlost, abys zabránil katastrofě. Třeba uvidíš, že na silnici padá strom. Ubrzdit to nejde, jedině přidat. Pokud to ale nepůjde, tak seš víš kde...
Neznám přesné znění, ale "povinně vybavené inteligentní regulací rychlosti"je myslím silně zavádějící, protože rychlost vozidla určuje jeho řidič a tohle nařízení označuje všechny řidiče, za neinteligentní !!!!!!!!!!!v dnešní hyperkorektní době by se tím měl někdo začít zabývat a nafouknout to minimálně na celoevropskou kauzu !!
ne, inteligencd ridice z toho nevyplyva. Ale jinak mate pravdu, rada opravdu inteligentni neni.
Zapomněli na motorky. Když to chtějí pro řidiče aut, proč vynechávají motocyklisty - dobrovolné dárce orgánů? To jsou kecy o nedávání přednosti v jízdě. Když tu motorku nevidíte, vjedete do křižovatky a ona se do vás vřítí pomalu třístovkou a mrtvý motorkář je svatý a vy jste ten, co mu nedal přednost, co ho zabil?A ještě Vás zpomalí (jen Vás, je ne), abyste těch motorkářů zabili více?Jak vidno jsou "rovní" a "rovnější".
Od doby, co se nosí helmy, jsou motorkáři spíš příjemci orgánů.
Tak někde ty orgány brát musí, no B-]
Vás to se*e, že vás předjíždějí ve frontě na semaforech, že jo? 😀
Bez plné autonomie není šance. Vždy se najde zfetovaný magor, kterého nějaký asistent nepřetlačí, protože vždy bude asistent na horším levelu rozhodování, než řidič. Plná autonomie bez volantu je řešení.Zdar Max
Četl jste to? Bez problémů to lze (zatím) vypnout. Akorát je to trochu otrava - po každém startu. Tak se holt udělá "hotfix" který to vypne automaticky a jednou za čas (na STK například) se to uvede do původního stavu 😃
Uniká vám asi kontext. Reagoval jsem na to, že do roku 2050 chce EU dosáhnout bezúmrtnosti v nehodách.Zdar Max
-
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 21:37
Já bych ten lidský mozek zas až tak nepodceňoval. Ona ta plná autonomie je spásná v okamžiku, kdy jsou předem známé vstupy a i tak je v SW extrémní množství chyb a nedomyšleností. Autonomie je dobrá v případě algoritmicky jednoduchých problémů. Jak začíná složitost algoritmu narůstat, množí se chyby, neošetřené stavy a ve výsledku bude celý autonomní systém řízení pravidelně zabíjet.
Zatím je to vypínací. Další level bude bez možnosti vypnutí, a pak rovnou posílání pokut do datový schránky....
Vypnout se to sice dá. Ale systém a záznamové zařízení tam nově být musí, takže se auta zase prodraží.
:) skvělé. tohle je potřeba. Těším se na dobu , kdy bude vše autonomní.
Jednou bude i Tvůj život autonomní a obejde se bez Tebe.
Naprosto dokonalé. Až bude mé vědomí (ideálně někde archivované pro opakované životy a ne jen v hlavě naložené ve fyziologickém roztoku jako v Simpsonových --- tak jak to bude v počátcích 😃 😃 😃) tak teprve začne ta pravá jízda. Na vašich "životech" - resp. prožitcích - se absolutně nic nezmění, Vaše energetická stopa bude prakticky nulová a tím pádem udržitelná pro libovolný počet "životů". Prostě dokonalý Matrix - holt nevědomost je tááák blažená 😃 Chcete být v příštím živote Čingischánen, Karlem Gottem, Leninem, Bohem nebo tříprsou děvkou z Erotikonu 6 (Stopařův průvodce napoví)? Žádný problém 😃
Názor byl 4× upraven, naposled 7. 7. 2022 11:47
Tve vedomi sice zarchivovane byt muze, ale ty budes pod fialkama. Takze jestli si ta kopie tveho vedomi bude nekde uzivat, ty z toho nic mit nebudes 😃
EU bude dovtedy srat ludi pokial nebudu volit politikov co tieto hovadiny zrusia.B-]
Opět další povinná featura, která auta zdraží, těm bezohledným řidičům jezdit dvojnásobnou než povolenou rychlostí nijak nezabrání a jen bude s**t tu většinu řekněme slušných řidičů. Proč má pořád většina trpět na úkor nepřizpůsobivých menšin? No tak ať se v tom autě klidně zabijou, bude místo pro jiný, tahle planeta je přelidněná.
Tuhle fci už má Citroen Berlingo verze žebrák rok 2020.Zdar Max
Jako řidič amatér, to jest člověk, co miluje řízení, ale neživí se jím, se nemůžu dočkat autonomních automobilů. Start-stop, držení v pruzích, hlídání rychlosti a další asistenty mi radost z jízdy silně kazí.
Prostě to dopadne jako v letectví. Na začátcích si lítal každý (kdo si uměl něco co poletí postavit) jak chtěl. Dnes je vše regulované a velké letadla lítají prakticky samy na autopilota a pokud si chcete zalítat s kniplem v ruce ve vlastním "hárdvéru" musíte někam na místní letiště.Za pár (stovek) let bude veškerá doprava autonomní a kdo si bude chtít "zařídit jako zastara" so holt bude muset pořídit vlastní káru, někde (snad ne pod rukou) sehnat palivo a jít si zajezdit někam na soukromý pozemek (autodrom/lesní cestu) - prostě mimo veřejnou komunikaci. Jednoduché.Na druhou stranu - berte to z praktického hlediska. Představa že si zavolám soukromou kapsli pro jednu/dvě/dvacet osob, zastaví mi do pěti minut na verandě a pak mě aniž musím sáhnout na řízení odveze do hotelu na Maledivách zase na verandu mého apartmánu aniž musím vteřinu věnovat vlastní cestě je úplně super. Tohle bude cestování pro socky, ti bohatí se budou touhle dobou teleportovat 😃 😃 😃 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 11:40
Za 100 let uz bude existovat teleportace ... 🙂
Uz ted je nutne nechat si vypnout asistenta jizdy v pruzich - minulou kikotinu z eurosajuzni dilny.Ted bude treba jeste odstranovat tuhle kravinu.
Není asistent jako asistent. Jel jsem v Citroenu Berlingo a tragedie. jel jsem v nové čtyřkové Oktávce a bylo to mnohem lepší. Jel jsem v Tesle a bylo to zase někde jinde.Dobré implementace nejsou vůbec špatné a otravují opravdu minimálně.Zdar Max
Ano, jsou lepší a horší asistenti. Ale zrovna čtení dopravních značek kamerou je nepoužitelné, protože u nás je minimum značek označující konec povolené rychlosti. Bývá to u první odbočky a tu asistent nepřečte :-/
No, ono to není jen o čtení, je to kombinace všeho (gps/mapové podklady apod.)Třeba to Berlingo také ví, kde je konec, i když tam konec hlášený není. Jestli má vnitřně nějaké podklady, nebo si to sosá nějak jinak, to už jsem nezkoumal.Zdar Max
Platnost znacek konci dalsi krizovatkou, u rychlosti jeste zacatkem/koncem obce. To by ten system musel vedet taky.
a mostem, tunelem ....
Ano, jsou ruzni asistenti. Zadny z nich bezpecnost nezvysuje a proto je tak jako tak nezbytne ho pred zacatkem jizdy VYPNOUT.
Věřím, že dobře udělané hlídání v pruhu dokáže zachránit člověk v případě mikrospánku. Dobře udělaný přední asistent také dokáže pěkně brzdit.Zdar Max
To predpoklada, ze i pruhy jsou namalovane spravne. Obcas treba po/pri rekonstrukcich zustane namalovane neco, co dobre neni.
tak dobry jsou docasny pruhy zuzeni na dalnicich .... kde jakykoliv cuknuti znamena napaleni to do mantinelu
Jako že si budu moct jet v klidu v levém 130 a nebude mě co chvíli nějaký "spěchající" blb nutit dělat myšku do pravého mezi kamiony jedoucí 80, odkud se zas pět minut nedostanu? To beru!
Aha, další, co neumí řídit a ještě se tím chlubí :-/.Zdar Max
Vy a podobní "blbové" v levém pruhu nemají co dělat a hlavně by měli vrátit řidičák, řízení je nad jejich schopnosti a ohrožují ostatní (zlomek, kteří řídit umí a mají hlavu).
Asi mi něco uniká. Zrovna minulý týden, když jsem jel po D1, jsem předjížděl kolonu přesně 23 kamionů, které ani nedržely předepsané rozestupy. Když jsem byl asi tak v půlce, tak se přiříl nějakej kokůtek v golfu, čumákem tam dřel asfalt jak prudce brzdil, a hrozně na mě gestikuloval a troubil ať mu uhnu. Vlevo svodidla, vpravo kamiony s rozestupy sotva 5m. Měl jsem začít levitovat, nasolit to pod ten kamion nebo co?
Vubec ne, proste se na nej vykaslat a jet dal.
dle předpisů předjížděl nesprávně, tohle při správném předjíždění nesmí nikdy nastat..sice je to trochu ad absurdum, ale na dálnici se smí předjíždět pouze za předpokladu, že předjížděná auta předjedu dříve, než by mě mohl někdo zezadu dojet..takže legálně se takový vláček kamionu v podstatě předjet nedá a je to stejný jako chytit kamiony na normální silnici a nemoci je předjet kvuli autům v protisměru, ale ten golf byl v právu
Jenže taky je na místě předpokládat, že když je maximální povolená rychlost 130 a ty předjíždíš 150, tak by se opravdu nikdo nijak dramaticky přiřítit neměl. Jenže to by si museli lidi uvědomovat, že když letí jak dementi 200, tak jde veškěrá odpovědnost za nimi, a na situaci musí reagovat v okamžiku kdy vznikne, a ne do posledního metru doufat, že to auto co před nimu jede 150 najednou zrychlí o další 50 protože oni jsou vylízaní jak nanuk.A fakt se na mě nezlob, ale když dojedu kolonu kamionů, které porušují snad vše, včetně nevyužití zpomalovacího pruhu ve stoupání, já začnu předjíždět ve chvíli, kdy vidím minimálně 2km za sebe a není tam vůbec nikdo, a po chvílí přiletí dement, tak opravdu není v právu, jelikož nejvyšší povolené rychlosti jsem dosáhl (a dokonce ji výrazně překročil), v okamžiku kdy jsem předjíždění zahájil, tak nebyl ani v dohledu. Z mé strany tedy nemohlo dojít ani k omezení, ani k ohrožení (na rozdíl od něj. Kdybych nepřidal, tak by si asi už ťuknul). Naopak při první příležitosti jsem uvolnil pruh rychleji jedoucímu vozidlu. A s ohledem na fakt, že o kus dál si policie zastavila jaho a ne mě, tak asi zase tolik v právu nebyl.
Chlubit se veřejně porušováním předpisů, to asi umí jenom češi.
Byl jste někdy za hranicemi? 😀
a pritom staci vyjet mimo CZ a clovek cumi, co tam asi jezdi cechu
Abych citoval jeden dopravní web: "Pokud vás zastaví policie, protože jste jeli bez pádného důvodu v jiném než pravém pruhu, může vás na místě čekat pokuta až 2 000 korun. A pokud budete ještě ohrožovat jiného účastníka silničního provozu, pak si na konto připíšete ještě 5 bodů."
V České Republice je průměrné stáří vozidla 15 let a systém zatím neni povinný... Takže nebudeš. Možná v důchodu...
Stříbrná Power-Tape přes kameru a problema solved 😉
Error: Couldn't start vehicle's engine - front camera malfunction B-]
Ne. Kamery uz davno poznaji zda jsou poskozene nebo zakryte. Typicka otrava kdyz je celni sklo namrzle a vy oskrabete jen vyhled pro ridice a neobtezujete se s celym sklem.
Stačí dát před kameru fotku silnice 😃
Nebo fotku se značkou omezující rychlost na 150 😀
Nejdříve ale značky musí odpovídat realitě a ne blahovůli úředníků.Jsou míst kde máte 90 a přitom jedete přes konec vesnice s velkým pohybem lidí. A naopak 50 v místě kde se dá jet pohodlně 130 (D1 na začátku Prahy)
Moja toyota pravidelne cita v strede bratislavy z jedneho bilboardu rychlost 110 😃 Ale uz pri kupe mi povedali, ze ano, auto to ma, ale nemam sa podla toho riadit 😃
Na D1 na začatku Prahy neni padesátka ale kilo a je tam kvuli tomu, že jsou tam pomerne dost vytizene najezdy a sjezdy, tudiz tam dost aut najizdi i do prostredniho pruhu. Padesatka je pres centrum, zavedl jí primator Bem a duvodem bylo udajne snizeni hluku. Opak byl pravdou, ale jednou jsme Kocourkov, takže padesátka pro velký úspěch zůstala.
Tak ve vesnici je snad 50, 90 mimo. A pořád je to maximální rychlost, neznamená to, že tak musíte jezdit. Záleží na dalších faktorech.
Na začátku D1 je stovka, člověče.
Nezapomeňte, že rychlost je primárně omezená z období ropné krize; omezením rychlosti se sledovalo snížení spotřeby.Naopak měření rychlosti se provádí za účelem zvýšení bezpečnosti...(nemá smysl hledat v tom logiku)
Někdy je výhodou být starý. Alespoň se některý hovadin co EU zavádí nedožiju. Mladým nezávidím. Obojek a vodítko jako pes nechci.