Já jsem na tom přesně opačně.
Mám Rapida s manuálem se start-stop systémem a žádný problém nemám. Taky ho můžu vypnout, ale zatím jsem nikdy neměl potřebu to dělat. Po nějaké době jsem vypozoroval jak se chová a když se tomu drobet přizpůsobím tak funguje jak má aniž by mě to štvalo. Start-stop vypíná motor pouze v situaci, kdy mám zařazený neutrál a nestojím na spojce. Když je sešláplá spojka tak motor jede, toho využívám.
Tedy například když dojíždím ke křižovatce a vidím jak se to rozjíždí, tak ikdyž musím zastavit tak nechávám zařazenou rychlost, stojím na spojce (motor stále jede) a já se normálně rozjedu. Žádné takové, že motor chcípne, aby za pár vteřin znovu startoval.
Když vidím, že na křižovatce budu nějakou dobu stát, tak tam dám neutrál, pustím spojku a motor zhasne. Jakmile vidím, že chodcům skočila červená tak sešlápnu spojku, motor naskočí, zařadím jedničku, chvilku počkám a se zelenou se rozjíždím.
Pokud jsem v nějaké pomalu jedoucí až občas zastavené koloně, tak při zastavení mám stále zařazenou rychlost, stojím na spojce a vím že mi motor nezhasne.
Stačilo přizpůsobit styl jízdy tomu jak start-stop funguje a spokojeně s ním koexistuji.Ale jel jsem půjčeným autem s automatem a tam mě ten start-stop neskutečně sral. Když pominu to, jak jsem sešlápl spojku (brzdu) levou nohou až na podlahu a skoro políbil čelní sklo, tak automat nemá spojku a motor se zastavoval každou chvíli. Prostě když vidím, že sice musím zastavit, ale za 5s zase pojedu, tak mu sešlápnutou spojkou nemůžu říct ať nechá motor nastartovaný, a ve výsledku motor chcípne. To by nebylo to nejhorší. Nejhorší je, že sešlápnu plyn, 2s se nic neděje a až pak se auto rozjede. Mezitím je díra fuč, já zase šlapu na brzdu a s vypnutým motorem čekám na další díru, kam už snad vjedu. Tohle je prostě špatně a už to nechci zažít!