Mordred Pendragon
Mordred Pendragon
11. 7. 2022 • 13:43

Já: "Sakra padá strom, jestli na to nešlápnu, je po mě i mé rodině!"
Inteligentní regulace rychlosti: "V žádném případě! Tady je TŘICÍTKA!!!"
A tak si hýčkám své 21 let staré Picasso a doufám, že idiokracie třeba jednou skončí.

dpcstb
8. 7. 2022 • 9:17

problem je ale v tom, ze rychlost sama o sebe nieje problem. skutocny problem je nepozornost, agresivne predbiehanie a nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti. takze opat iba buzeracia, bez realneho pozitivneho efektu.ludom jebe stale viac

Jan K
8. 7. 2022 • 7:42

Předpokládám, že můj velmi plusovaný příspěvek o crackování a zlatých časech pro ajťáky porušoval nějaký místní etický kodex, tak ho smazali....

B.Cernik
B.Cernik
7. 7. 2022 • 22:58

Kdysi jsem četl povídku o společnosti, kde roboti byli naprogramováni tak aby chránili lidský život za každou cenu. Skončilo to tak, že žádný člověk nesměl nic dělat, nijak se bavit, projevovat svobodnou vůli, protože to roboti brali jako možné ohrožení lidského života. Že to pak již nebyl žádný život ale pouhé přežívání ti roboti stejně jako organizace bojující za 0 smrtelných nehod na silnicích jaksi nikdy nepochopili. Tím nemám nic proti tomu zlepšovat rozumnými způsoby bezpečnost silnic. Ale proti nesmyslným opatřením, které primárně omezují svobodu člověka a při tom mají marginální dopad na bezpečnot.

aaa bbb
7. 7. 2022 • 22:20

A co v budoucnu, až to nepůjde vypnout? Pojedu do porodnice v pěší zóně 30km/h?

RadekLaz
7. 7. 2022 • 21:15

Musím říct, že tyto funkce a mnoho dalších ve svém BMW mám a jsou hrozně návykové. Pokud nedojde k nějakému omezování a budou to pouze našeptávače kdy se mi na headapu zobrazuje značka s aktuálním omezením rychlosti, pak je to cajk.

Martin Prokop
Martin Prokop
7. 7. 2022 • 20:33

Úplně stejně jako s DAB, stačí že to je model před schválením/ platnosti toho nařízení. Podle mého názoru na tohle hřeší třeba v EU Tesla a jiní.Mimo při stáří vozového parku a zdražování a klesání počtu ojetin tohle nebude zrovna zásadní problém následujících minimálně deset , dvanáct s píše brzy patnáct let .

woro
7. 7. 2022 • 16:33

Cely ten kolotoc okolo specifikacie, vyvoja, vyroby a nasadnia a nakoniec z toho bude iba pridanie dalsieho kroku v procese startovania - vypnutie ISA. Rovnaka blbost ako vyskakovacie okna na potvrdzovanie cookies. Pri predbiehani proste treba ist rychlo, aby bolo cim skor hotove.

roth21cz
7. 7. 2022 • 14:24

těšííím - můj nový schopnostmi nadupaný kchár skoro zastaví u značky 30 u přechodu pro žabičky a zezadu mě rozjetej náklaďák bez vymožeností sfoukne jak svíčku

Graylag
7. 7. 2022 • 13:06

Stejně jako asistent vedení v pruzích je to teoreticky skvělá funkce, která dokáže řidiči hodně usnadnit život. Jenže to by se muselo hodně zamakat na infrastruktuře, která se prostě musí přizpůsobit autům a nespoléhat se na to, že lidský řidič to nějak pochopí. Prostě dokud bude zcela běžně špatné/staré/nesmyslné/chybějící/nadbytečné značení, tak to fungovat nebude. A to se netýká zdaleka jen Česka, na německých okreskách je to úplně stejný problém.

Honzicekcz
7. 7. 2022 • 12:50

To bude sranda chodit u dálnice s takovou 10Km/h a pod... ono i 50 bude stačit na kraviny, až to bude mít většina aut haha... a jestli to pojede z GPS? Ta se dá upravit taky a hodit auto třeba někam jako, že do města na dálnici .... jojo slibná budoucnost fakt.

DJZD
7. 7. 2022 • 11:34

Normální řidič tohle nepotřebuje a potřebovat nebude. To je zase jen o zákonu padajícího hovna, kdy egoistický prasata s mobilem u držky za jízdy snižují celkovou bezpečnost, až z toho musí někdo vymýšlet tyhle systémy.

Názor byl 2× upraven, naposled 7. 7. 2022 11:50

frantaN47
7. 7. 2022 • 11:34

A jak to bude reagovat na billboardy, kde bude jakoby značka povolené rychlosti , např. 10 a pak vedle % sleva na vše (či podobné). To pak ty auta nedovolí jet víc jak 10 km/h? 😀

nihilistic.bird
7. 7. 2022 • 11:24

Zatím to půjde před jízdou vypnout (tzn. ne trvale), ale od určitého roku už ne. Salámová metoda v praxi.
Doufám, že vypínací tlačítko bude alespoň trochu přístupné. Moje Mazda má vypínač SS (start stop) hloupě pod volantem, kde není vidět a ještě se musí 3s držet. To klucí u Porsche GT4 přemýšleli lépe a dali ho hned vedle tlačítka otevírání klapky výfuku (tzv. "randál"), takže je dobře po ruce, člověk na vypnutí SS nezapomene a většinou stačí jen jeden stisk "randálu" s přesahem palce na SS. B-]

Veolw
7. 7. 2022 • 10:26

Mam Hondu CR-V 1.5 VTEC Turbo. Aby auto splnovalo nejake emisni normy tak se mi po startu hned aktivuje STOP-START. Musim ho vzdy rucne deaktivovaty a nejde si zvoli ze to bude vypnute porad. V servisu mi rekli ze to nejde ani nijak obejit. Takze vzdy po nastartovani musim deaktivoat a pokud na to zapomenu tak na najeblizsi krizovatce mi auto pri rozjezdu zdechne protoze se to proste pri rozjezdu chova jinak nez ten motor naskoci. Hruza.

superloco
7. 7. 2022 • 10:23

Takže po nastartování auta budu muset nejprve 5 min. povypínávat různé asistenty a pak budu moct vyrazit ...

miandys
7. 7. 2022 • 10:14

Proč nebuzerovat milion řidičů kvůli cca 400 mrtvým sebevrahům, z nichž čtvrtina mrtvol jsou šílení motorkáři.To se přece vyplatí.Voličům a milovníkům EU zdar.

Nick159357
7. 7. 2022 • 9:54

No tady jsou zase výplody. Drtivá většina komentujících buď nerozumí statistikám a nebo mají enormně nafouklé ego. Pokud ze statistik vyplývá, že v 30 % případů úmrtí je příčinou nepřiměřená rychlost, pak to také znamená, že pokud by všichni jezdili dle maximální povolené rychlosti, těchto 30 % úmrtí by vůbec nemuselo nastat.
Vážně nerozumim člověku, kterej si myslí, že tim že pojede o 50 km/h rychleji ušetří nějaký významný čas. Ušetří 15 minut za cenu ohrožení nebo přímo zmaření života. A pro všechny ty chytráky co tu tvrdí, že umí hrozně moc řídit a nehody způsobují neschopní řidiči - oni si taky mysleli, že jsou ti schopní, že jim se to stát nemůže... do té doby než fakt někoho zabili.
Prostě silniční bezpečnost je nastavena nějak, může se nám to nelíbit, ale je tu pro naši ochranu, především před takovými paky jako jsou tady. A mínusujte si jak chcete, mě je to jedno, ale dokud se nad sebou nezamyslíte tak budou zbytečně umírat lidi na silnicích, to je prostě fakt.

fclib
7. 7. 2022 • 9:07

Takže nastartovat, pak vypnout Start-Stop, pak vypnout inteligentní regulaci rychlosti + časem toho bude víc. Nejlepší bude až to schovají hluboko do nějakého menu kam se budete složitě dlouze proklikávat, aby to odradilo lidi vypínat. Tedy jestli to vůbec v budoucnu vypínat půjde. No to bude něco.... 😐

KosKarel
7. 7. 2022 • 9:00

Chiptuning už bude u nových aut nutnost.

Tojevono
7. 7. 2022 • 8:58

Konec sebevrahům
z řad čtenářů VTM.U nás na přivaděči je křižovatka, kde se jezdí více než 130 místo 70. A smrťáky jsou tam pravidelně, naposledy před 5ti dny.

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 09:10

Lukáš Černý
7. 7. 2022 • 8:39

Jezdit bezpečně a jezdit podle pravidel jsou dvě množiny, co se protínají tak možná 10%. Kromě těch 10% je to naprosto nesouvisející. Slepé dodržování rychlosti je naprosto absurdní záležitost. Úplně stejně jako se má snížit rychlost dle stavu vozovky (např když prší atd), tak by mělo být dovoleno ji zvýšit, když je krásně sucho, teplo, dobrá viditelnost a nikde nikdo nejde. Nevidím důvod se držet 50km/h někde ke konci obce kde už ani nejsou baráky jen díky tomu, že značka konce obce je až půl kilometru dál.

leeon
7. 7. 2022 • 8:26

Nějak pořád nechápu, že jim v EU nedocvaklo poměrně lepší řešení. To jest, nadimenzovat motory tak, aby jejich výkon končil právě na 130-140 km/h. Tím by snížili tu rychlost, dokonce si troufám říct, že by klesla spotřeba materiálu, který je potřeba na výrobu, emise... Jenom IZS by měl větší objem motorů. Policie se pak nemusí s nikým ani honit :)

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 7. 2022 08:27

Nargon
7. 7. 2022 • 8:00

To teda nový auta budou muset mít kamery ve standartní výbavě a všude bude potřeba spousta chipů? Jenže co když budu chtít nějaký levný a jednoduchý auto to si ho jako mám jít koupit do Ruska?

SGvagon
SGvagon
7. 7. 2022 • 7:12

Nechci vidět tato auta za dejme tomu 15 let. Systémy budou offline a auta se nejspíše kvůli nemožnosti spojit se servery nebudou moci rozjet :-/ . Od čeho se dělá řidičák jehož součástí jsou i jízdy?
Chápu že se na silnicích prohání magoři ve vysokých rychlostech, ale proč tedy existují rychlostní radary? Tenhle systém bude akorát na obtíž.

Adam Vágner
7. 7. 2022 • 4:37

A protože to nehodovost o kýžených až padesát procent nesníží, napadne někoho, že bude potřeba přitvrdit. Když nezpomalíte po upozornění, rovnou vás napráská auto. 😃A výrobci radarů mají do pěti let po kšeftech. 😃

Názor byl 4× upraven, naposled 7. 7. 2022 04:41

Jiří Král
7. 7. 2022 • 3:02

Budete chtít přidat třeba při předjíždění a ejhle ono to nepůjde 😃 😃

RedRose
RedRose
7. 7. 2022 • 2:29

Neznám přesné znění, ale
"povinně vybavené inteligentní regulací rychlosti"je myslím silně zavádějící, protože rychlost vozidla určuje jeho řidič a tohle nařízení označuje všechny řidiče, za neinteligentní !!!!!!!!!!!v dnešní hyperkorektní době by se tím měl někdo začít zabývat a nafouknout to minimálně na celoevropskou kauzu !!

Paulo Batis (paulobatistutta)
Paulo Batis (paulobatistutta)
7. 7. 2022 • 1:02

Zapomněli na motorky. Když to chtějí pro řidiče aut, proč vynechávají motocyklisty - dobrovolné dárce orgánů? To jsou kecy o nedávání přednosti v jízdě. Když tu motorku nevidíte, vjedete do křižovatky a ona se do vás vřítí pomalu třístovkou a mrtvý motorkář je svatý a vy jste ten, co mu nedal přednost, co ho zabil?
A ještě Vás zpomalí (jen Vás, je ne), abyste těch motorkářů zabili více?
Jak vidno jsou "rovní" a "rovnější".

maxdevaine
7. 7. 2022 • 0:03

Bez plné autonomie není šance. Vždy se najde zfetovaný magor, kterého nějaký asistent nepřetlačí, protože vždy bude asistent na horším levelu rozhodování, než řidič. Plná autonomie bez volantu je řešení.
Zdar Max

Michal Ficus
Michal Ficus
6. 7. 2022 • 23:42

Zatím je to vypínací. Další level bude bez možnosti vypnutí, a pak rovnou posílání pokut do datový schránky....

coffincze
6. 7. 2022 • 23:40

:) skvělé. tohle je potřeba. Těším se na dobu , kdy bude vše autonomní.

JohnST
JohnST
6. 7. 2022 • 23:21

EU bude dovtedy srat ludi pokial nebudu volit politikov co tieto hovadiny zrusia.B-]

83427
6. 7. 2022 • 23:05

Opět další povinná featura, která auta zdraží, těm bezohledným řidičům jezdit dvojnásobnou než povolenou rychlostí nijak nezabrání a jen bude s**t tu většinu řekněme slušných řidičů. Proč má pořád většina trpět na úkor nepřizpůsobivých menšin? No tak ať se v tom autě klidně zabijou, bude místo pro jiný, tahle planeta je přelidněná.

Net.Xtreme
6. 7. 2022 • 22:43

Jako řidič amatér, to jest člověk, co miluje řízení, ale neživí se jím, se nemůžu dočkat autonomních automobilů. Start-stop, držení v pruzích, hlídání rychlosti a další asistenty mi radost z jízdy silně kazí.

Mysel_1
6. 7. 2022 • 22:43

Uz ted je nutne nechat si vypnout asistenta jizdy v pruzich - minulou kikotinu z eurosajuzni dilny.
Ted bude treba jeste odstranovat tuhle kravinu.

lemming
6. 7. 2022 • 22:42

Jako že si budu moct jet v klidu v levém 130 a nebude mě co chvíli nějaký "spěchající" blb nutit dělat myšku do pravého mezi kamiony jedoucí 80, odkud se zas pět minut nedostanu? To beru!

Sibstr
6. 7. 2022 • 22:07

Stříbrná Power-Tape přes kameru a problema solved 😉

Mobil_Mobil
6. 7. 2022 • 21:16

Nejdříve ale značky musí odpovídat realitě a ne blahovůli úředníků.Jsou míst kde máte 90 a přitom jedete přes konec vesnice s velkým pohybem lidí. A naopak 50 v místě kde se dá jet pohodlně 130 (D1 na začátku Prahy)

yorg
6. 7. 2022 • 20:59

Někdy je výhodou být starý. Alespoň se některý hovadin co EU zavádí nedožiju. Mladým nezávidím. Obojek a vodítko jako pes nechci.