Podle německého magazínu byla Tesla Model S na okruhu Nürburgring o cca 20 sekund rychlejší než Taycan

Názory k článku

dolph1888  |  13. 09. 2019 09:05  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

Nevím co je zde k chlubení. Zaslechl jsem včera večer něco na ČT (doba elektrická nebo jak se to ...) a co vím já se už mohl dozvědět každý. Elektromobil se z pohledu CO2 vyplatí až po nájezdu 160k km, což znamená nedlouho před koncem záruky baterie, ta je dnes stanovena na 200k km / 8 let. Pokud si vůz pořídí firma, tak za 3 roky na těch 200k km je, začne klesat kapacita baterie (k tomu se vrátím) a znamená to buď její výměnu (další spotřeba zdrojů) / nový vůz. Výrobce aut říkají, že rychlonabíjení by nemělo být pravidelné, ale jen občané, aby nedošlo ke zkrácení životnosti baterie (cykly), takže ideální je nabíjet pravidelně i pomalu. Což představuje hodiny v garáži či kdekoliv jinde. Zde se vracím jak jsem avizoval, takový přístup si může dovolit jen firma, která má hodně takových aut, ve vlastních garážích (které jsou vybavené bateriovými úložišti, aby nepřetížily síť), ty menší opravdu nemohou nabíjení zohledňovat potřebami baterie, na to není čas a čas jsou peníze. Nebudete věřit, co tam bylo dál, takže ohledně ekologické recyklace u velkých, těžkých baterií se tápe (dnes umíme řešit jen malé články z mobilů, NB), nikdo zatím neví jak na to, továrny nejsou, získané materiály jsou druhotné kvality, použít se snad k jiným účelů dá 40% původních surovin, ale už ne na nové baterie do auta (na méně náročné), prý přijde posun, až se začnou houfně vyřazovat baterie z dnešních vozů = pane jo! Také se řeší snížení kobaltu v bateriích, zvýšení kapacity, slyšíte dobře řeší, ale tohle se řeší co si pamatuji a zlepšení / snížení ceny u baterie jsou v řádech % (jednotky), snížení cen elektromobilů bylo dosaženo většinou kombinací, levnější výroba / baterie, její cena naopak dnes už tolik neklesá. V pořadu neznělo pochopitelně nic o tom, že v dopravě má hlavní a největší podíl na znečištění ta lodní, o které všichni taktně mlčí. Jak říkám, na firmu dotovaný vůz klidně, ale šetří se kapsa firmy (zatím s ohledem na cenu energie), vzduch ve městech, ale ne příroda, zdroje, klima. A ještě něco, vozy jsou těžké, já to moc nezmiňuji, asi to každý chápe a nikde člověk neslyší, kdo bude platit dříve opotřebovaný povrch vozovek, samé záhady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  13. 09. 2019 10:39  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

predpokladam ze to porsche je seriovka a predpokladam ze na tesle bude omnoho viac uprav ako sa oficialne prizna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2019 11:25 | Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Jenže to hádám že +75% lidí co kupují nová auta a živí celý automobilový průmysl a přidané odvětví nezajímá.Tohle možná je věc zajímavá pro "petrolheads" a fanoušky... ...ale co to je proti prodaným kusům aut celosvětově celoročně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agent000  |  13. 09. 2019 11:45  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Jelikož Model 3 na Laguna Seca jel těžce upravený s výbavou, kterou Tesla nenabízí, tak žádný oficiální rekord z toho není
Aby z toho byl oficiální rekord muselo by to být sériové auto, se sériovou výbavou, kterou si může běžný zákazník koupit + by museli být přítomni traťový komisaři
https://www.thedrive.com/news/28816/no-a-tesla-mod... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 09. 2019 15:14 | Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Mne sa na Muskovi páči, že o pokuse prekonať Porsche hovorí dopredu. Mohol to urobiť aj inak - zajazdiť kolo na N-ringu a podľa výsledkov buď poslať do sveta správu, že Tesla je rýchlejšia ako Porsche. Alebo v opačnom prípade len povedať, že Tesla dolaďovala nastavenie modernizovanej Tesly S.
Toto sa mi zdá veľmi férové a pre Muska typické - ísť z kožou na trh ešte pred samotnými pokusom. Mimochodom rovnako postupuje aj pre teste rakiet. Dopredu ohlási, čo chce dosiahnuť, a všetci sa na na to môžu on-line pozerať.
Na druhej strane je ale známy dôvod, prečo E.Musk takto postupuje. Vyvíja tým obrovský tlak na svojich zamestnancov, aby si z ostudy sami neušili kabát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nedos.  |  13. 09. 2019 15:24  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Bych to dal jako závod na dvě nasebe navazující kola

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
runner42  |  13. 09. 2019 16:51  |  Linux Chrome 73.0.3683.90

Takže z porovnávání s Porsche Taycan nebude nic, protože by Tesla musela jet s homologovaným v EU registrovaným vozem.
Takže čas bude spadat do kategorie speciálů, které to jezdí o polovinu rychleji, než zatím sériový Model S zajel.
To vypadá na slušný trapas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
světelná tyč  |  13. 09. 2019 16:56  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Stejně to vždycky bude bezpohlavní buzivozík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Vestor  |  18. 09. 2019 08:50  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Chtělo by to znát specifikaci obou aut. Spousta automobilek ráda podvádí stylem, že ten jejich "sériový model" má obuté závodní slicky, přidělané spoilery, snížený podvozek s tvrdšími tlumiči, poštelované chlazení a z auta je vyházená spousta zátěže, jako rezerva, někdy i zadní sedačky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  18. 09. 2019 10:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 76.0.3809.132

Tušil jsem to

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vzach  |  18. 09. 2019 11:02  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Docela zajímavé je, že takovou okruhovou Teslu S vozí v přívěsu, který nejspíš tahá dieselový Volkswagen - viz https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor