Odložte budík a bez obav si přispěte. Dle nových poznatků nemá přispávání negativní dopady

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 15

Názory k článku

23. 10. 2023 16:17

No nevím ... jednou jsem spal 27 hodin a bylo mi potom blbě Co mně ale zaráží, sny jsem si přestal pamatovat někdy v dětství, možná jako náctiletý. Sny si pamatuji od té doby maximálně 3x za rok (stejně jsou to převážně blbosti ). Od té doby co jsem začal brát Taurin si pamatuji sny velmi často, když jsem se 4. ráno po sobě probouzel s pamatováním snů, šokovalo mně to ... Že by Taurin omlazoval tak moc, že by mně vracel do dětství? Jen abych se jednou neprobudil jako mimino!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 10. 2023 13:35

Závidím lidem co můžou jen tak lehnout a za 15minut spát..bohužel já jsem ten typ "sova", co po probuzení nemám na nic sílu, postupně se to k večeru zlepšuje a když mám jít spát, tak mám plno energie, že bych klidně šel vymalovat obývák v 11večer
Se slzou v oku vzpomínám na prázdniny, kdy jsem chodil spát v 4-5ráno (jak jsem začal vidět slunce, tak to byl signál jít spát) a spal jsem někdy do 13-14h. To mi vyhovovalo nejvíc...bohužel tohle se moc neslučuje s normálním režimem chození do práce a rodinou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 10. 2023 11:01

Já se primárně držím rad z knihy Cirkadiánní kód + některých na to navazujících výskumů. Což je jedna z mála knih, o které můžu s klidem říct, že mi změnili život.Ohledem spánku je to hlavně jít spát pokud možno vždy ve stejnou dobu, alespoň 1,5 hod před spaním žádné displeje, svítím jen spešl světlem bez modrého a s minimem zeleného spektra (tzn. žádné rgb rádoby cirkadiánní shit žárovky) a taky nežrát dostatečně dlouho před spaním. Co se týka délky spánku, neřeším, dopřeji tělu tolik, kolik požaduje, obvykle je to těch +- 8 hod. Pak už mám tolik energie, že nevydržím v posteli.Úplně ideální by nejspíš bylo čas usínání přispůsobit ročním obdobím a délce dne, ale to pro většinu pracujících a školopovinních lidí není realizovatelné.Spolu s dalšíma radama ohledně cirkadiánních rytmů to funguje skvěle, až bych nevěřil, kdybych nezažil. Konec dlouholetých problémů se spánkem, chronickou únavou a dokonce moje astma je neaktivní (snad to vydrží).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 10. 2023 08:07

Ja jsem pro, aby clovek spal tak dlouho, dokud neni vyspany. Coz nekdy znamena treba jit o 2h driv spat nebo, kdyz se vecer neda, tak vstavat v 10. Coz se ale moc nemusi zamlouvat zamestnavatelum :)
Mam zkusenosti s tim, budit vubec nepouzivat. Ale, v zime se mi stava, ze treba o 20 min. vstanu pozdeji, 3-4x mesicne. Podstatne je, jit skutecne vcas spat a mit idealni podminky ke spani, teplotu, klid, nikdo vam nesviti do oken, nesmradi s cigaretami, necinka s nadobim...
Nekde jsem cetl, ze spankovy cyklus je asi 3-4h, pak se clovek treba na 20 min probudi a usina znovu. Pokud vas neustale probouzi zmena teploty pri vytapeni, jednou radiator moc zhavi, doruhe mrznete i pod perinou (nebo se venku strida zima-vitr a dest-teplo)... nebo neco jineho, tak je to spani na houby a verim, ze proste v 7 usnete a probuditese az v 10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2023 19:55

Jedena parta se domnívá. A druhá tvrdí, že se domnívá pravý opak. A to je pořad. A já si mám vybrat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 10. 2023 19:26

Je dobré mít potvrzeno vědci,že je to individuelní záležitost. To zase vylétlo zbytečně peněz oknem S čím se asi vytasí příště?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 10. 2023 17:04

Na to jsem čekal, teď už mohu přispávat s klidem.Dokud nevyjde nová studie značící opak, to dá rozum, nerad bych dělal někde chybu! Ještě že ty vědce máme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor