radon2
10. 3. 2025 • 10:40

tak po tomhle článku už budu létat jenom v létě. A ne že příští týden přidáte něco na téma letectví a hurikány nebo tažní ptáci, to už bych pak mohl lítat jenom na simulátorech.

Adam022
Adam022
9. 3. 2025 • 16:37

Hodně plytký článek s neuplnymi informacemi. Např. Karburátor mají jen malé letadelka se spalovacím motorem. A to jen ty starší, novější mají vstřiky.
Nebo není vysvětleno, že led zvyšuje padovou rychlost kvůli nárůstu hmotnosti.

Aleš Jirásek
9. 3. 2025 • 16:29

Ethylenglykol je pro člověka toxický a způsobuje řadu fyziologických problémů včetně smrti (Centrum pro kontrolu nemocí odhaduje smrtelnou dávku mezi 1 400 a 1 600 mg/kg). V lidském těle se vstřebává kůží (dermální cestou), dýchacím a gastrointestinálním traktem. Páry etylenglykolu mohou vést k bezvědomí a v nízkých koncentracích způsobují podráždění nosu a krku. Jeho toxicita je způsobena především akumulací toxických metabolitů. Ethylenglykol má silný účinek na centrální nervový systém (CNS). Má akutní účinek podobný etanolu. Tento účinek na centrální nervový systém převažuje v prvních hodinách po expozici. Nediagnostikovaný nebo neléčený příjem etylenglykolu může vést k těžkým tělesným zraněním a dokonce ke smrti.
Jinými slovy, když nechcípnete hned při letecké katastrofě, tak budete dlouho a pomalu chcípat na otravu. A to se vyplatí.

Jaroslav Skalnik
Jaroslav Skalnik
9. 3. 2025 • 12:35

Další přiklad jak letectví znečišťuje planetu. Teplárny které zajišťují pro lidi nezbytné prostředí se honem všestranně omezují a zcela zbytná letecká doprava nejen není omezována, ještě se rozšiřuje.
Hloupost bují a planeta zmírá.

Určitě si přečtěte

Články odjinud