tak po tomhle článku už budu létat jenom v létě. A ne že příští týden přidáte něco na téma letectví a hurikány nebo tažní ptáci, to už bych pak mohl lítat jenom na simulátorech.
Co se týká úspornosti nebo ekologie, tak v přepočtu na osobokilometr je létání v simulátoru asi vůbec nejhorší ze všech forem dopravy.Takže až poletíte příště letadlem, můžete se chlácholit tím, že alespoň nepálíte elektřinu/dinosaury nadarmo 🙂Jen rychlý nápad 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 15:41
Hodně plytký článek s neuplnymi informacemi. Např. Karburátor mají jen malé letadelka se spalovacím motorem. A to jen ty starší, novější mají vstřiky.Nebo není vysvětleno, že led zvyšuje padovou rychlost kvůli nárůstu hmotnosti.
Hmotnost je jenom jeden z problémů - led na křídle nenamrzá rovnoměrně a kvůli tomu se mění profil křídla a jeho aerodynamické vlastnosti
Ta pridana hmotnost neni to nejdulezitejsi. Mnohem horsi je zhorseni aerodynamickych charakteristik.
Ethylenglykol je pro člověka toxický a způsobuje řadu fyziologických problémů včetně smrti (Centrum pro kontrolu nemocí odhaduje smrtelnou dávku mezi 1 400 a 1 600 mg/kg). V lidském těle se vstřebává kůží (dermální cestou), dýchacím a gastrointestinálním traktem. Páry etylenglykolu mohou vést k bezvědomí a v nízkých koncentracích způsobují podráždění nosu a krku. Jeho toxicita je způsobena především akumulací toxických metabolitů. Ethylenglykol má silný účinek na centrální nervový systém (CNS). Má akutní účinek podobný etanolu. Tento účinek na centrální nervový systém převažuje v prvních hodinách po expozici. Nediagnostikovaný nebo neléčený příjem etylenglykolu může vést k těžkým tělesným zraněním a dokonce ke smrti.Jinými slovy, když nechcípnete hned při letecké katastrofě, tak budete dlouho a pomalu chcípat na otravu. A to se vyplatí.
Ještě štěstí, že benzín, fridex, nebo třeba ředidla jako toluen takhle toxická nejsou.
Alexandr Lazutkinov by mohl vypravet.Ten mel skutecne velky problem s akutni otravou etylenglykolem.A umira opravdu dlouho. Je to 33 let, dneska je mu 67, a ne a ne umrit...
Vis co je nejhorsi? Umrit jako idiot na strach ze zivota. Gratuluji a posilam pisnicku!
Neblábol.
Další přiklad jak letectví znečišťuje planetu. Teplárny které zajišťují pro lidi nezbytné prostředí se honem všestranně omezují a zcela zbytná letecká doprava nejen není omezována, ještě se rozšiřuje.Hloupost bují a planeta zmírá.
Zbytna letecka doprava? Jakoze kazdej bude muset podle tebe sedet doma a maximalne se podiva za tetickou do Nechanic?
Tak kdybys mohl vybrat.Co to bude? Teplo v zimních měsících, nebo let na tejden do Turecka? Jasně že je letecké doprava je naprosto zbytná, alespoň v Evropě, to se dá dojet autem a je to mnohem ekologičtější.
Co autem! Vlakem! Kdyz uz teda tu ekologii.Kdyz si srovnate bezpecnost individualni automobilove dopravy a letadla... ja volim teda letadlo.Nastesti tuhle volby me snad nikdo nikdy nebude nutit delat. Abychom zachranovali v Evrope svet tim, ze prestaneme letat, je z mnoha duvodu absurdni.
Letecká doprava je zodpovědná za 2,5% celkových emisí. Ono se to nezdá, ale ta letadla jsou většinou plně obsazená, navíc létají v prostředí s velmi nízkým odporem vzduchu, což je činí mimořádně efektivní.Jezdíte rád autem? Vozíte si každý den do práce a z práce jeden a půl tuny železa? Pak vězte, že automobilová doprava je zodpovědná za 15% celkových emisí.
Nevim, co si z toho mam odnest.Muzete to prepocitat na kilowatthodinu na osobokilometr, pripadne na gramy CO2 na osobokilometr?Protipriklad: Raketova osobni doprava tvori 0% celkovych emisi. Presto neni ekologictejsi ci uspornejsi.
Vy ekofašisti nemáte svoje vlastní diskuzní fórum? Tam by jste se mohli navzájem hladit po pindícíh jak jste úžasní a nebyli byste za idioty jako tady.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.