Omezení rychlosti na německých dálnicích sníží emise víc, než se čekalo, tvrdí studie. Stojí však na nepravděpodobném předpokladu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 90

Názory k článku

01. 02. 2023 09:21

Ještě by mohli udělat průzkum jak se změnily emise, když se někde zpoplatnila dálnice. Místo aby země přesouvaly dopravu tam, kde je provoz většinou plynulejší, tak část lidí nutí to objíždět po okrskách a vesnicích/městech. Tam nejde držet stejnou rychlost a to se na spotřebě projeví taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2023 16:14

Proboha, tady se sešlo pacientů s IQ někde na úrovni pokojový teploty
Pak se nedivím, že to na našich silnicích tak vypadá. A bohužel nejen na silnicích, normálního člověka abych hledal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 14:14

Ekoteroristi vymýšlejí samé kraviny. Je dokázané, že při vyšší rychlosti je méně nehod, protože řidiči se více soustředí na cestu. Mám to stejně, při nízké rychlosti se celkem nudím a pozornost klesá, když jedu v Německu 180 km/h, tak si cestu vysloveně užívám, baví mě a rozhodně nehrozí nepozornost. Nevím kolik při této rychlosti moje auto vyprodukuje CO2, ale spotřeba při 130 km/h je 7.9 litrů a při 180 km/h je to 8 litrů, takže zanedbatelný rozdíl, ale bezpečnost jízdy je při vyšší rychlosti vyšší a dojedu dřív. Jinak říkala mi kamarádka žijící v Paříži, jak po snížení rychlosti stoupla nehodovost a auta chodí častěji do servisu. A že prý se dýchá mnohem hůř než když se jezdilo přes centrum 50 (bydlí kousek od toho barevného větrného mlýnu, na jehož jméno si teď nemůžu vzpomenout) a meteostanice jí měří více pevných částich, CO i CO2. Takže ekoteroristy by to chtělo hezky nakopat do pr... a hezky frišně poslat do patřičných mezí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tc
31. 01. 2023 13:11

Před pár lety zkoušeli v Rakousku experiment, kde na vybraných úsecích dálnice zvýšili rychlost ze 130km/h na 140km/h aby pozorovali ty katastrofální následky. Výsledkem bylo zvýšení plynulosti dopravy a kupodivu snížení emisí. Nehodovost se prakticky nezměnila.
Zelená Rakouská vláda tehdy na to pronesla, že to je v rozporu s politikou snižovat rychlost na dálnicích a experiment byl ukončen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2023 11:02

Místo aby něco řešili pořádného tak řeší kraviny a problém kde není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 10:31

Za dva roky začnou platit emisní daně na pohonné hmoty. Tyto daně vyjednala naše vláda včele s Fialou a považují je za obrovský úspěch. Neúspěch by byl nezavedení těchto daní. Nyní je to asi 5 Kč za litr, v budoucnu to bude více. Takže lidi budou jezdit pomaleji, protože na rychlejší jízdu nebudou mít peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 10:31

Z města bych auta také vyhnal, nechal bych jen zásobování, služby, důchodce a invalidy. Ostatní pěšky, MHD (nejlépe dotovanou na zdarma), ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 09:49

Ustálená rýchlosť, správny tlak v pneumatikách a odstrániť staršie emisné normy z premávky (autá Euro 4 a staršie).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2023 09:18

A představte si kdyby bylo na dalnici 80km/h a na okrskach 50. Ve mestech 30. To by se výrazně snížily emise, hluk a nehody. 👍🏻👍🏻👍🏻

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 09:12

Jděte s těma emisema do....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2023 09:09

To bude asi "nezavisla" studie "nezavisleho" autora.😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 01. 2023 08:52

By mě zajímal celkový efekt ze všech emisí ze silniční dopravy. Nejspíš to bude pod rozlišovací schopnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 08:30

Vypatlaný zelený mozky už zase pracují na plné obrátky a padají z nich zase exkrementy na všechny strany. Ty jejich sluníčkářské "studie" nepodložené fakty a naprosto odtržené od reality už nejsou ani úsměvné, ale už jen smutné s nádechem diktátorské buzerace všech ostatních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
31. 01. 2023 08:06

Já bych všechny ty auta do každé rodiny zakázal, akorát to lidi rozčiluje. Oh wait, někdo mně už s tím nápadem předběhl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 07:59

Pod cca 13 letech řízení jsem došel k názoru, že velká část rychlostních omezení nemá s bezpečností ani ekologií nic společného a jedná se pouze o formu daně. Takže jezdím jen tak, abych nepřišel o řidičák, a pokuty jsem si interně přejmenoval na "daň za snesitelné řízení". Kupodivu, musím to zaklepat, není příliš vysoká, platím cca 1000,- Kč/rok. Samozřejmě je otázka, jak se výběr této daně zefektivní s digitalizací státu, tj. zaváděním automatizovaných šmírovacích a represivních zařízení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 01. 2023 07:53

Mně přijde, že většina podobných studií vychází z předpokladu, že na neomezeném úseku jezdí všichni do jednoho s plynem na podlaze, minimálně 180 pro městská přibližovadla a 220+ pro všechno ostatní. Přitom je realita úplně jiná, ve 140 člověk předjíždí naprostou většinu aut.
To samé u nás, spousta lidí jezdí 120, protože už celkem utíká cesta a ještě to nežere. Čtvrtina jezdí tachometrových 140 až 150 (s tolerancí zhruba na limitu) a přestože se nás snaží ze všech stran přesvědčit, že jsou dálnice plné závodníků, tachometrových 160 (reálně tak 145) a víc jede tak jeden z dvaceti, možná ani to ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor