On to myslel vážně! Elon Musk posílá své auto do vesmíru

Když Elon Musk twítnul, že chce do nové rakety Falcon Heavy posadit svůj automobil Tesla Roadster a poslat ho na oběžnou dráhu Marsu, znělo to jako vtip. Obzvlášť když doplnil i takový detail, že v rádiu sporťáku bude hrát skladba Space Oddity od Davida Bowieho. Ale dnes fotografiemi na Instagramu potvrdil, že to myslí vážně a připravuje potřebný držák.

Start rakety Falcon Heavy je plánován na leden a půjde o první zkušební let této nové rakety. Je tedy jasné, že ji nelze vybavit žádným komerčním nákladem. Běžně se v takových případech k simulaci zátěže používají železobetonové bloky, ale Elon Musk prohlásil, že by to bylo příliš nudné. A tak do rakety nacpe červený sporťák.

Roadster je první model automobilky Tesla. Vychází z designu Lotusu Elise, ale podvozek, pohonné ústrojí a kostra auta jsou dílem Tesly. Ta už pak začala nabízet automobily s vlastním designem. Posledně představeným je opět model Roadster, tentokrát modernizovaný a zcela nově postavený.

Nový Roadster je elektrické auto snových parametrů, které bylo teprve před měsícem představeno a ještě se běžně neprodává. Zájemci si ho mohou zatím jen předobjednat. Nakonec ten nápad tak bláznivě nevypadá - obětovat jedno auto sice vyjde vyjde draho, ale je to extra účinná a originální reklama.

Raketa má za cíl doletět na oběžnou dráhu Marsu. Jestli planetu podle Muskova plánu lidstvo kolonizuje, bude se mu auto zaparkované na orbitu třeba ještě hodit.

Diskuze (33) Další článek: Že by to už konečně prasklo? Cena Bitcoinu už pátý den rychle klesá

Témata článku: Vesmír, Instagram, Elon Musk, Tesla Motors, SpaceX, Raketa, Zajímavosti, Mars, Falcon Heavy, Pohonné ústrojí, Sporťák, Oběžná dráha, Space Oddity, David Bowie, Nová raketa, Ústrojí, Eda, Tesla roadster, Elektrické auto, Nové auto

Zapomeňte na kabely, vědci už mají prototyp 120kW bezdrátové nabíječky pro elektromobily

** Vědci představili prototyp výkonné bezdrátové nabíječky pro elektromobily ** I přes vysoký výkon se pyšní vysokou efektivitou ** Bude budoucnost nabíjení elektromobilů bezdrátová?

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Apple ukázal novinky: iPad Pro má překonat notebooky a vrací se Mac mini!

** Apple v New Yorku představoval počítačové novinky ** iPad Pro prý zatočí s notebooky ** Dočkali jsme se také návratu Mac mini