Opel Rocks-e. Pohon zajišťuje elektromotor ve spojení s 5,5kWh baterií. Na jedno nabití tak Opel uvádí dojezd až 75 km (WLTP). Zdroj: Opel

Opel Rocks-e. Pohon zajišťuje elektromotor ve spojení s 5,5kWh baterií. Na jedno nabití tak Opel uvádí dojezd až 75 km (WLTP). | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Právě na domácím trhu Opel nejprve spustí objednávky (včetně on-line prodeje), přičemž další evropské trhy mají následovat. O příchodu do Česka však zatím nevíme. Zdroj: Opel

Právě na domácím trhu Opel nejprve spustí objednávky (včetně on-line prodeje), přičemž další evropské trhy mají následovat. O příchodu do Česka však zatím nevíme. | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Pod střechou koncernu Stellantis pokračuje Opel ve sdílení rodinné techniky a svou nabídku modelů rozšiřuje o novinku Rocks-e – tedy přeznačkovanou verzi  dříve uvedeného Citroënu Ami .

Pod střechou koncernu Stellantis pokračuje Opel ve sdílení rodinné techniky a svou nabídku modelů rozšiřuje o novinku Rocks-e – tedy přeznačkovanou verzi dříve uvedeného Citroënu Ami.

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Svou specifikací hledí Rocks-e (a rovněž Citroën Ami) na dále rostoucí trh sdílení automobilů, tzv. car-sharing. V Německu mohou Rocks-e řídit i mladí ve věku od 15 let s řidičským průkazem pro skupinu AM. Zdroj: Opel

Svou specifikací hledí Rocks-e (a rovněž Citroën Ami) na dále rostoucí trh sdílení automobilů, tzv. car-sharing. V Německu mohou Rocks-e řídit i mladí ve věku od 15 let s řidičským průkazem pro skupinu AM. | Zdroj: Opel

Na délku měří vozítko 2,41 metru, váží pouhých 471 kg, a přestože může vypadat malince a uvnitř stísněné, uvnitř má nabídnout dostatek místa i pro cestující s výškou přes 1,9 metru. Zdroj: Opel

Na délku měří vozítko 2,41 metru, váží pouhých 471 kg, a přestože může vypadat malince a uvnitř stísněné, uvnitř má nabídnout dostatek místa i pro cestující s výškou přes 1,9 metru. | Zdroj: Opel

Z normální domácí zásuvky má nabití do plna trvat asi 3,5 hodiny. Na krátké přesuny výhradně po městě odkazuje i maximální rychlost jen 45 km/h.   Zdroj: Opel

Z normální domácí zásuvky má nabití do plna trvat asi 3,5 hodiny. Na krátké přesuny výhradně po městě odkazuje i maximální rychlost jen 45 km/h.   | Zdroj: Opel

Stejně jako Ami má i Opel řadu zaměnitelných plastových dílů karoserie pro snížení výrobních nákladů (například dveře nebo přední a zadní nárazník). Zdroj: Opel

Stejně jako Ami má i Opel řadu zaměnitelných plastových dílů karoserie pro snížení výrobních nákladů (například dveře nebo přední a zadní nárazník). | Zdroj: Opel

Miniaturní dvoumístná, elektrická krabička pro využití výhradně ve městě dostává pár designových prvků německé značky, nic extra dalšího se však nemění. Zdroj: Opel

Miniaturní dvoumístná, elektrická krabička pro využití výhradně ve městě dostává pár designových prvků německé značky, nic extra dalšího se však nemění. | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Opel Rocks-e Zdroj: Opel

Opel Rocks-e | Zdroj: Opel

Dvojče Opelu Rocks-e, v únoru představený Citroën Ami Zdroj: Citroën

Dvojče Opelu Rocks-e, v únoru představený Citroën Ami | Zdroj: Citroën

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami byl převlečená kachna. Zdroj: Citroën

Automobilka Citroën vrací na scénu slavné jméno Ami, které začalo na začátku 60. let zdobit záď malého roztomilého autíčka do města s miniaturním motorem a poněkud bizarním vzhledem od Bertoneho, který byl tehdejším francouzským vozům velmi blízký. Zarytý „Citroëňák“ vám také určitě řekne, že Ami byl převlečená kachna. | Zdroj: Citroën

A teď to nejlepší: Nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat. Zdroj: Citroën

A teď to nejlepší: Nový Citroën Ami můžete řídit i bez řidičského oprávnění a ve Francii jej dokonce mohou řídit mladí již od čtrnácti let. Ostatní státy budou mít toto omezení podle vlastní legislativy. Cena za tento vůz činí v přepočtu 550 korun měsíčně. Auto si objednáte přes mobilní aplikaci a ve Francii vám dokonce přivezou domu i klíče, kdykoliv jej budete potřebovat. | Zdroj: Citroën

Citroën Ami Zdroj: Citroën

Citroën Ami | Zdroj: Citroën

Citroën Ami Zdroj: Citroën

Citroën Ami | Zdroj: Citroën

Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v letních tramvajích, může to být super dopravní prostředek do města. Zdroj: Citroën

Ami prostě není auto, ve kterém budete chtít sedět dlouho, ale pokud vás nebaví elektrické koloběžky a mastné tyče v letních tramvajích, může to být super dopravní prostředek do města. | Zdroj: Citroën

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích prostorů.  Zdroj: Citroën

Vnitřek vozu je jednoduchý a účelný. Místo klik dveří jsou tu jen látková poutka. Přístrojový štít je vyřešený jednoduchým LCD displejem a místo infotainmentu najdete jen držák na mobilní telefon. Nechybí ani řada odkládacích prostorů.  | Zdroj: Citroën

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h. Zdroj: Citroën

V podlaze je zabudovaná 5,5kWh baterie, která vydrží Ami na ujetí necelých 70 kilometrů. Z klasické domácí zásuvky se baterie dobije za tři hodiny, ale je tu i možnost rychlejšího nabíjení u klasické nabíječky. Hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h neexistuje, protože maximální rychlost je pouze 45 km/h. | Zdroj: Citroën

Opel Rocks-e Zdroj: Opel
Právě na domácím trhu Opel nejprve spustí objednávky (včetně on-line prodeje), přičemž další evropské trhy mají následovat. O příchodu do Česka však zatím nevíme. Zdroj: Opel
Opel Rocks-e Zdroj: Opel
Pod střechou koncernu Stellantis pokračuje Opel ve sdílení rodinné techniky a svou nabídku modelů rozšiřuje o novinku Rocks-e – tedy přeznačkovanou verzi  dříve uvedeného Citroënu Ami .
24
Fotogalerie

Opel Rocks-e je malá elektrická krabička na kolech. Němci ji mohou řídit už od 15 let

Opel Rocks-e je miniaturní dvoumístný elektromobil pro mladé do města. Pro mladé, protože maximální rychlost 45 km/h strpí jen omladina (v Německu lze Rocks-e řídit už od 15 let). Do města, protože maximální dojezd je pouze 75 km (WLTP).

Jinak jde o převlečený v únoru představený Citroën Ami, stačilo vyměnit několik plastových dílů – dveře, nárazníky a několik drobnějších detailů. Parametry tedy zůstávají stejné: váha pouhých 471 kg, délka pouze 2,41 metru, přesto má nabídnout dostatek místa i pro cestující s výškou přes 1,9 metru. Baterie o kapacitě 5,5 kWh se z normální domácí zásuvky nabije za 3,5 hodiny.

Opel Rocks-e a Citroën Ami cílí na casharing, který je ve velkých městech stále populárnější. Právě na domácím německém trhu Opel nejprve spustí objednávky, další evropské trhy mají následovat. O příchodu do Česka zatím chybí informace.

Určitě si přečtěte

Články odjinud