Něco málo o přehradách a vodě vím, proto mi poněkud vadí (zejména na technickém webu) zavádějící informace, komentáře k fotografiím.
1. autor mluví o přehradě, která přetéká - přehradě evidentně nic nehrozí, problém je pouze v odtoku vody z přelivů - tedy prozatím.
2. Přepad, přesněji hlavní přeliv, je v tomto případě ovladatelný, tedy umožňuje regulovat průtok vody, případně ho úplně uzavřít.
3. Ta "díra" má rozměr 91x150x14 metrů!
5. Po zjištění destrukce dna skluzu hlavního přelivu chtěli vodohospodáři zřejmě provést jeho provizorní opravu, patrně zasypání lomovým kamenem. Přeliv uzavřeli, ale hladina v přehradě rychle stoupala až dosáhla úrovně nouzového přelivu (betonový práh mezi hlavním přelivem a parkovištěm). Nouzový přeliv je na vzdušné straně opevněn pouze v bezprostřední blízkosti a dále se předpokládal odtok vody po stávajícím terénu, což se postupně ukázalo jako nevhodné pro značnou erozi hornin, bohužel i v poměrně blízké vzdálenosti k oběma objektům. Zřejmě proto bylo zvoleno jako bezpečnější řešení upouštění vody pouze hlavním přelivem i s očekávanou pokračující destrukcí skluzu. Pro zajímavost: odtok přes nouzový přeliv byl 360m3/s to bylo v sobotu. Odtok hlavním přelivem dne 7.2. byl 1.400m3/s. Aby bylo dosaženo snížení hladiny vody v přehradě, byl odtok nastaven na 1.800, později 1.600m3/s (10.2.). Tvrzení autora, že přepad přestává stačit je mylné, má kapacitu 4.200m3/s, tu ale nelze téměř jistě využít, vždy se musí brát ohled na povodňovou situaci pod přehradou. V neděli 12.2. byl odtok nastaven na 2.800m3/s a došlo ke snížení průtoku přes nouzový přeliv a pak k jeho ukončení.
6. Nekontrolovaný odtok nehrozil, ještě pořád byla k dispozici ovladatelná kapacita přelivu.
8.Část stromů stihli dřevorubci odtěžit.
Zde je dobře vidět poškozená pravá stěna skluzu v místě pod dvojicí stožárů vysokého napětí. Tady hrozí nebezpečí, že se eroze terénu přiblíží až ke stožáru a bude třeba ho v předstihu odstranit.
9. Obslužná komunikace k parkovišti byla v místě kde končí opevnění návodní strany zcela zničena a za ní vznikla ohromná jáma, kterou nyní zasypávají těžká nákladní auta kamenivem. Kolem jsou rozmístěny agregáty s osvětlením, pracuje se i v noci. Je třeba připravit nouzový
přeliv na opětovné použití.....
10. Nejednalo se o "nekontrolovatelné" množství vody, jak uvádí autor.
Kladu si otázku, proč se od začátku poslední manipulace nevypouštěla voda i přes spodní výpusti elektrárny, kapacita je sice relativně malá 480m3/s, ale tento průtok by mohl posloužit k "odsunu" trosek v korytě řeky kousek dále po proudu a trochu ulehčit skluzu.
Na závěr jen přeji aby v Oroville moc nepršelo.