Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche | Zdroj: Bosch

Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch
Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch
Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch
Antikolizní systém Bosche Zdroj: Bosch
6
Fotogalerie

Ostrava do tramvají nasadí kamery a radary. Mají zabránit nehodám

Dopravní podnik Ostrava úspěšně otestoval nový antikolizní systém, který má zabránit srážkám tramvají s auty, chodci nebo jinými překážkami. Od minulého týdne již naostro funguje ve dvou vozech Stadler nOVA, v budoucnu jej podnik nasadí do zbylých 38 tramvají tohoto typu.

Překážky budou detekovat kamera a radar instalované na čele vozu. Oba senzory se připojí do zvláštního řídicího počítače. Antikolizní systém vidí až na vzdálenost 80 m. Pokud vyhodnotí možnou srážku, řidiče nejprve upozorní ikonou na displeji, později i zvukovým varováním. Pokud nebude reagovat, počítač začne postupně brzdit. Stále jde pouze o asistenční systém, plnou zodpovědnost tak nese řidič.

Systém dodala německá společnost Bosch Engineering, přičemž vývoj a nasazení dvou prototypů vyšly na pět milionů korun. Vybavit budoucí tramvaje už bude stát okolo půl milionů za kus. DPO už testuje antikolizní jednotky také v autobusech, ty dodává izraelská společnost Mobileye, dnes již dceřinka Intelu.

Antikolizní systém už pro tramvaje nasadila i Praha, je však výrazně jednodušší. Nijak nezasahuje do řízení vozu, pouze vysílá signál do speciální mobilní aplikace, kterou si musí nainstalovat chodci.

Určitě si přečtěte

Články odjinud