Jestli je to dobře se uvidí až přimrzne nebo baterky se spotřebují. Viz Norsko, Čína. Trochu přimrzlo a bylo dojezděné a v Číně dojezdili protože nemají peníze na takové kvanta baterek, které musí vyměnit v krátkém čase.
Koukám, že autobusy na baterku budou pro imbecily, kteří neznají moderní trolejbusy terno. Nedávno psal chlapík, co to testuje o své zkušenosti a 70% vytlučené kapacitě po jedné jízdě s plnou zátěží v jednom severočeském městě.Ale co, i Iveco si rádo sáhne na dotaci 😉
Vodik je naprosty nesmyl vzhledem k tomu, kam se posunuly baterie. Nehlede na to, ze vozidlo na vodik neni nic jineho, nez elektricke auto, but with extra steps...
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 3. 2024 12:07
Fakt by mne hodně zajímal nezávislý detailní rozbor nákladů na 8mi letý provoz:a) klasického autobusub) autobusu na CNGd) na vodíke) na elektrikua to vč. budování a provozu plnicích/nabíjecích stanic, servisu a také slepých uliček (když se do něčeho zainvestuje a hned po pár létech se to omezuje). Mám totiž neodbytný pocit, že město se chová jinak, než občan. Když dojdou peníze, prostě zvedne cenu jízdenek, nemusí šetřit. Občan každou korunu dvakrát přehodí v ruce ...
Natáčel jsem celý projekt, který toto řešil, byli tam fakt borci z praxe a pochopil jsem z toho, že problém je stabilní dostupnost vodíků, jeho výroba a cena a pak k tomu vybudovaná infrastruktura.. Je to zatím otázka jen malého množství autobusů, které by z dostupného paliva šlo provozovat a v takovém množství je ta návratnost mizivá... Tím, že má ostrava už dvě dobíjecí místa, ( ty taky nejdou udělat všude. Problem takový má třeba Třinec, musí to být u velkých trafostanic) tak je jednodušší to směřovat vše jedním směrem... Jeden servis , jedná infrastruktura atd... Ostrava v tomto je směru je opravdu leader v celé oblasti. budme hrdí
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 3. 2024 10:41
Na čerpání dotací nemá ostrava být proč hrdá. Je to umělý byznys vybraných korporátů z eu a usa neboli cucání finančně kolonie jménem Česko.Stejné je to s tepelnými čerpadly apod.Vše s mizerný business case.Debilita kvete a my chudneme.
Ostravský dopravní podnik couvá z vodíkového pohonu. Přednost dostávají elektrické autobusy..........................To je rozumné rozhodnutí . V brzké době se začnou prosazovat nenáviděné, bezpalivové generátory na volnou energii etéru . Instalace takového elektrického zdroje do vozidel vyřeší problémy s nabíjením .Fosilní paliva budou postupně mimo hru .Energetičtí oligarchove tomu sice budou snažit se bránít, něco konstruktérů ješte povraždí, zavraždit ale nemůžou všechny .Utajované zdroje volné energie již nebudou tajemství, každý zájemce si takový zdroj bude schopný postavit, nejedná se o nic složitého .Ten kdo rozumí elektřině, bude jako ryba ve vodě .
A pak jsi se probudil s rukou v pyžamu, že... 😀Můžeš mi prosím tě říct, kdy přesně bude to "v brzké době"? Abych si to poznamenal do kalendáře... B-]
17. srpna 2024 v 17:24:35h středoevropského času. Ilumináti se Sorosem to už mají naplánované do posledního detailu... 😉
Soros s iluminatmi maju teraz plne ruky prace s prezidentskymi volbami na Slovensku tak by som odporucal taky aspon dvojtyzdnovy posun terminu
Dobrá ironie 😀
Zjistili, co je vodík za blbost a greendeal dotační zlodějnu Němců.
Blbost je neumet prijmout fakt, ze vyuzivani fosilnich zdroju za posledni dve stoleti posunulo lidsky dopad na planetu nahranici likvidace zivotniho prostredi a to vcetne vynalezu plastovych hmot. Je treba hledat cesty jak z toho ven a ne rikat, ze to doted fungovalo.
z tohohle neni cesta ven, da se to jen zbrzdit😀lidi je moc a maji premrsteny pozadavky tak 1000x u obojiho😀
Pred 5-10 lety jezdili Cinane na kolech a dnes jezdi autem. Jen absolutni ignoranti nedokazou pochopit, ze svet je jiny nez jak si ho predstavuji. Fosilni paliva uz davno prolomily hranici devastace nasi atmosfery. Je nutne je na celem svete omezit co nejvic. Elektromobilita vyuziva uplne stejnou elektrinu jako tramvaje, metro a elektricke lokomotivy. U techto dopravnich prostredku si nikdo nestezoval, ze maji vyfuk v elektrarne. Az s prichodem elektromobilu si ropna mafie zacala uvedomovat, ze jim vyrusta mocna konkurence a tak zacali sirit pomluvy jak je EV spatne. A pulmozci se toho chytily jako howno kosile. Svet by byl tak krasny, kdyby nebylo tolik pulmozku, kteri skoci kdejakemu dezinformatorovi na spek. At je to rusacka propaganda, nebo ropna zavislost nebo antivaxeri, porad stejna smutna pisnicka. Dezolati a pulmozci nas nici.
Podivej se jakou spotrebu uhli/fosilnich paliv maji vsechny tramvaje treba v Praze a pak se podivej jako spotrebu by meli vsechny auta v Praze pokud by byli EV. Ze jsi chybel na zakladce na hodinach fyziky a matematiky je jasne.
Ty EV budou mit urcite mene emisi nez ty spalovaky ktere EV poslou do srotu. Spalovak ma spotrebu asi tak 3x tak velkou jako EV. Navic EV muze jezdit na elektrinu z FVE. Spalovak to nedokaze ani za dalsich 100 let. Pro me je jasne, ze ste na zakladku vubec nechodil.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.