„‘Oumuamuu mimozemšťané opravdu nevyslali,“ tvrdí mezinárodní tým vědců

O objektu ‘Oumuamua toho bylo napsáno již mnoho. Tento „mezihvězdný doutník“ do naší Sluneční soustavy zavítal v roce 2017 a vzbudil velký rozruch. Vědci se nebyli schopni pořádně shodnout ani na tom, zda jde o asteroid či kometu a někteří rovnou přišli s tvrzením, že ‘Oumuamua je ve skutečnosti  mimozemská sonda.

Důvodů pro takovou hypotézu existuje hned několik – neobvyklý tvar i rotace, nečekané zrychlení při průchodu kolem Slunce atd.

V pondělí však žurnál Nature Astronom publikoval novou studii, která by těmto spekulacím mohla definitivně učinit přítrž. Mezinárodní tým badatelů totiž nenašel žádný přesvědčivý důkaz, který by je podporoval.

„Omlouváme se, ale…“

„Vlastnosti ‘Oumuamuy jsou v souladu s přirozeným původem,“ konstatoval Matthew Knight z University of Maryland v rozhovoru pro agenturu Reuters. „A mimozemské vysvětlení je neopodstatněné.“

Co by se vlastně muselo stát, aby astronomové svůj názor přehodnotili? Podle Knighta by ‘Oumuamua například musel provést náhlý, nevysvětlitelný obrat. Něco takového by prý nepochybně představovalo pádný důvod k dalšímu výzkumu.

Připomeňme, že k témuž závěru dospěli třeba i odborníci vedení lanem Fitzsimmonsem a Michele Bannister z Queen's University Belfast. Ti svého času mj. uvedli, že ‘Oumuamua je „planetesimála s dobře upečenou krustou“.

Titulní foto: NASA Goddard Space Flight Center, CC BY 2.0

Diskuze (23) Další článek: Nadšenec už 10 let sleduje stav baterií v MacBoocích. Jak se mění výdrž v čase?

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, Astronomie, Slunce, Sluneční soustava, Mimozemský život, Asteroidy, Komety, Univerzita of Maryland, Mimozemšťané, Nature astronom, EPD, Mezinárodní tým, Tým vědců, Space Flight Center, University of Maryland, Vědec, Reuters, Belfast