Generální ředitel Boeingu Dennis Muilenburg byl s okamžitou platností odvolán ze svého postu. V tiskové zprávě to oznámilo představenstvo společnosti s tím, že výrobce letadel pokračuje v boji s krizí, kterou iniciovaly dvě tragické havárie nejprodávanějších strojů 737 MAX. Foto:  Hawaii Air National Guard ,  CC BY 2.0

Generální ředitel Boeingu Dennis Muilenburg byl s okamžitou platností odvolán ze svého postu. V tiskové zprávě to oznámilo představenstvo společnosti s tím, že výrobce letadel pokračuje v boji s krizí, kterou iniciovaly dvě tragické havárie nejprodávanějších strojů 737 MAX. | Foto: Hawaii Air National GuardCC BY 2.0

Novým prezidentem a generálním ředitelem firmy byl jmenován 62letý David L. Calhoun, který dosud zastával funkci předsedy představenstva. Jeho místo naopak zaujme někdejší generální ředitel Continental Airlines Lawrence W. Kellner. Foto:  Windmemories ,  CC BY-SA 4.0

Novým prezidentem a generálním ředitelem firmy byl jmenován 62letý David L. Calhoun, který dosud zastával funkci předsedy představenstva. Jeho místo naopak zaujme někdejší generální ředitel Continental Airlines Lawrence W. Kellner. | Foto: WindmemoriesCC BY-SA 4.0

„Představenstvo se rozhodlo, že je nezbytná změna vedení, aby se obnovila důvěra ve firmu, která se posouvá vpřed a pracuje na nápravě vztahů s regulačními orgány, zákazníky a všemi dalšími zúčastněnými stranami,“ uvádí tisková zpráva. Foto:  SounderBruce ,  CC BY-SA 4.0

„Představenstvo se rozhodlo, že je nezbytná změna vedení, aby se obnovila důvěra ve firmu, která se posouvá vpřed a pracuje na nápravě vztahů s regulačními orgány, zákazníky a všemi dalšími zúčastněnými stranami,“ uvádí tisková zpráva. | Foto: SounderBruceCC BY-SA 4.0

Přesně 132 dnů poté - 10. března 2019 - havaroval další Boeing 737 MAX na lince Ethiopian Airlines 302 z Addis Abeby do Nairobi. Letadlo se zřítilo šest minut po startu nedaleko etiopského města Bishoftu a v jeho troskách zahynulo všech 157 osob, jež byly v okamžiku nehody na palubě. Jako jedna z možných příčin byl opět označen systém MCAS. Foto:  LLBG Spotter ,  CC BY-SA 2.0

Přesně 132 dnů poté - 10. března 2019 - havaroval další Boeing 737 MAX na lince Ethiopian Airlines 302 z Addis Abeby do Nairobi. Letadlo se zřítilo šest minut po startu nedaleko etiopského města Bishoftu a v jeho troskách zahynulo všech 157 osob, jež byly v okamžiku nehody na palubě. Jako jedna z možných příčin byl opět označen systém MCAS. | Foto: LLBG SpotterCC BY-SA 2.0

Vše začalo 29. října 2018, kdy 12 minut po startu havaroval Boeing 737 MAX na lince Lion Air 610 z Jakarty do Pangkal Pinangu. Při nehodě zahynulo všech 189 cestujících a členů posádky. Již tehdy se vyskytly informace, podle kterých mohl být jednou z příčin nesprávně fungující systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Foto:  PK-REN from Jakarta, Indonesia ,  CC BY-SA 2.0

Vše začalo 29. října 2018, kdy 12 minut po startu havaroval Boeing 737 MAX na lince Lion Air 610 z Jakarty do Pangkal Pinangu. Při nehodě zahynulo všech 189 cestujících a členů posádky. Již tehdy se vyskytly informace, podle kterých mohl být jednou z příčin nesprávně fungující systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). | Foto: PK-REN from Jakarta, IndonesiaCC BY-SA 2.0

Následovalo uzemnění všech letadel Boeing 737 MAX, které platí dodnes. Generální ředitel Dennis Muilenburg se přitom nechal slyšet, že počítá s opětovným uvedením do provozu v rámci šesti týdnů. 6. května 2019 deník The Wall Street Journal informoval, že Boeing věděl o problémech s podezíraným systémem „asi rok“ před havárií v Indonésii. Foto:  Clemens Vasters from Viersen, Germany, Germany ,  CC BY 2.0

Následovalo uzemnění všech letadel Boeing 737 MAX, které platí dodnes. Generální ředitel Dennis Muilenburg se přitom nechal slyšet, že počítá s opětovným uvedením do provozu v rámci šesti týdnů. 6. května 2019 deník The Wall Street Journal informoval, že Boeing věděl o problémech s podezíraným systémem „asi rok“ před havárií v Indonésii. | Foto: Clemens Vasters from Viersen, Germany, GermanyCC BY 2.0

Novým prezidentem a generálním ředitelem firmy byl jmenován 62letý David L. Calhoun, který dosud zastával funkci předsedy představenstva. Jeho místo naopak zaujme někdejší generální ředitel Continental Airlines Lawrence W. Kellner. Foto:  Windmemories ,  CC BY-SA 4.0
„Představenstvo se rozhodlo, že je nezbytná změna vedení, aby se obnovila důvěra ve firmu, která se posouvá vpřed a pracuje na nápravě vztahů s regulačními orgány, zákazníky a všemi dalšími zúčastněnými stranami,“ uvádí tisková zpráva. Foto:  SounderBruce ,  CC BY-SA 4.0
Přesně 132 dnů poté - 10. března 2019 - havaroval další Boeing 737 MAX na lince Ethiopian Airlines 302 z Addis Abeby do Nairobi. Letadlo se zřítilo šest minut po startu nedaleko etiopského města Bishoftu a v jeho troskách zahynulo všech 157 osob, jež byly v okamžiku nehody na palubě. Jako jedna z možných příčin byl opět označen systém MCAS. Foto:  LLBG Spotter ,  CC BY-SA 2.0
Vše začalo 29. října 2018, kdy 12 minut po startu havaroval Boeing 737 MAX na lince Lion Air 610 z Jakarty do Pangkal Pinangu. Při nehodě zahynulo všech 189 cestujících a členů posádky. Již tehdy se vyskytly informace, podle kterých mohl být jednou z příčin nesprávně fungující systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Foto:  PK-REN from Jakarta, Indonesia ,  CC BY-SA 2.0
6
Fotogalerie

Padající Boeingy 737 MAX mají další „oběť“ – Dennis Muilenburg končí na ředitelském postu

Generální ředitel Boeingu Dennis Muilenburg byl s okamžitou platností odvolán ze svého postu. V tiskové zprávě to oznámilo představenstvo společnosti s tím, že výrobce letadel pokračuje v boji s krizí, kterou iniciovaly dvě tragické havárie nejprodávanějších strojů 737 MAX.

Novým prezidentem a generálním ředitelem firmy byl jmenován 62letý David L. Calhoun, který dosud zastával funkci předsedy představenstva. Jeho místo naopak zaujme někdejší generální ředitel Continental Airlines Lawrence W. Kellner.

Letecké katastrofy předznamenaly krizi

David L. Calhoun usedne do ředitelského křesla 13. ledna 2020. Jeho úkolem bude stabilizovat společnost, která se poslední rok potýká se značnými problémy. „Představenstvo se rozhodlo, že je nezbytná změna vedení, aby se obnovila důvěra ve firmu, která se posouvá vpřed a pracuje na nápravě vztahů s regulačními orgány, zákazníky a všemi dalšími zúčastněnými stranami,“ uvádí tisková zpráva.

Vše začalo 29. října 2018, kdy 12 minut po startu havaroval Boeing 737 MAX na lince Lion Air 610 z Jakarty do Pangkal Pinangu. Při nehodě zahynulo všech 189 cestujících a členů posádky. Již tehdy se vyskytly informace, podle kterých mohl být jednou z příčin nesprávně fungující systém MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

Přesně 132 dnů poté - 10. března 2019 - havaroval další Boeing 737 MAX na lince Ethiopian Airlines 302 z Addis Abeby do Nairobi. Letadlo se zřítilo šest minut po startu nedaleko etiopského města Bishoftu a v jeho troskách zahynulo všech 157 osob, jež byly v okamžiku nehody na palubě. Jako jedna z možných příčin byl opět označen systém MCAS.

Následovalo uzemnění všech letadel Boeing 737 MAX, které platí dodnes. Generální ředitel Dennis Muilenburg se přitom nechal slyšet, že počítá s opětovným uvedením do provozu v rámci šesti týdnů. 6. května 2019 deník The Wall Street Journal informoval, že Boeing věděl o problémech s podezíraným systémem „asi rok“ před havárií v Indonésii.

Velká rošáda na vedoucích postech

Prohlášení sice výslovně nezmiňuje krizi kvůli problematickým letadlům, nicméně cituje nového šéfa, který uvedl, že „silně věří v budoucnost Boeingu a 737 MAX“. Akciové trhy zareagovaly na zprávu o změnách ve vedení firmy pozitivně – krátce po jejich oznámení stoupla hodnota akcií Boeingu o 3 % a v průběhu dne dále rostla.

Calhouna čeká nelehký úkol – ani tři čtvrtě roku po uzemnění stále není stanoveno žádné datum, kdy by se letadla 737 MAX mohla vrátit do oblak. Nedokončené stroje stojí na plochách kolem továren a letecké společnosti musí řešit, čím vlastně mají přepravovat své pasažéry. Aerolinky United Airlines odhadují, že k návratu Boeingů 737 MAX nedojde dříve než v červnu 2020.

„Pod novým vedením bude společnost Boeing pracovat s obnoveným závazkem k plné transparentnosti, včetně účinné a proaktivní komunikace s FAA, dalšími globálními regulačními orgány a svými zákazníky,“ uvádí se v prohlášení. „Dave má bohaté zkušenosti ve svém oboru, kde prokázal dobré výsledky a přijímá výzvy, kterým musíme čelit.“

Zástupci Federální letecké správy změnu na vedoucích postech Boeingu nijak nekomentovali. Na žádost o vyjádření odpověděli, že očekávají, že se firma zaměří na kvalitu a včas předloží veškeré podklady nutné pro přezkum.

Určitě si přečtěte

Články odjinud