Před 50 lety se člověk vydal k Měsíci. Podívejte se, jak probíhal vánoční let Apolla 8

• Během Vánoc si připomene padesáté výročí letu Apollo 8.
  • Šlo o první let lidí k Měsíci
  • Apollo 8 bylo navedeno na oběžnou dráhu Měsíce
  • Na palubě byl i pozdější velitel Apolla 13 James Lovell, který má české předky

Dne 21. prosince 1968 ve 13:51 našeho času odstartovalo do vesmíru Apollo 8. Jednalo se o první start legendární rakety Saturn V s lidmi a také o první let člověka k Měsíci.

K našemu vesmírnému sousedovi se vydala jen samotná loď bez lunárního modulu. Na Štědrý den před 11. hodinou našeho času bylo Apollo 8 navedeno na oběžnou dráhu Měsíce.

Vánoční pozdrav od posádky Apolla 8

V noci na 25. prosince poslala posádka vánoční pozdrav všem lidem na Zemi. Ráno našeho času provedla kritický zážeh motoru, kterým Apollo 8 po 10 obletech opustilo oběžnou dráhu Měsíce. K přistání na Zemi došlo 27. prosince.

Jedním ze tří členů posádky Apolla 8 byl James Lovell, který měl z matčiny strany české předky. Později se stal velitelem Apolla 13. Ve filmu na motivy nejúspěšnějšího neúspěchu v historii NASA ho ztvárnil Tom Hanks.

Diskuze (1) Další článek: Apple pozměnil v Číně animace v iOS, snaží se tak vyhovět Qualcommu

Témata článku: Vesmír, Věda, NASA, Země, Měsíc, Saturn, Apollo, Dráha měsíce, Tom Hanks, Jak, Předek, Legendární raketa, Let, Lunární modul, Vesmírný soused, Let člověka, První start, Výročí letu, Padesáté výročí, Dráha, Oběžná dráha

Cuphead Show bude mít premiéru příští měsíc. Podívejte se na nový trailer

Seriálová adaptace výborné plošinovky Cuphead na Netflix dorazí už v únoru. Oznámení přišlo spolu s trailerem.

Datum vydáníCuphead
Samsungu unikla celá řada tabletů Galaxy Tab S8. Novinky budou hned tři, displej Ultry bude doslova obří

** Samsung na únor chystá novou řadu tabletů Galaxy Tab S8 ** Tentokrát se bude jednat hned o tři novinky ** Všechny poběží na Snapdragonu 8 Gen 1 a nabídnou stylus S Pen

StylusTablety

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

PodvodQR kódBezpečnost

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček