COVID-19 | SpaceX | NASA

Pandemie COVID-19 komplikuje i výzkum vesmíru. SpaceX musela odložit start rakety

Muskově SpaceX se dosud dařilo úspěšně vypouštět rakety i během pandemie COVID-19. Nyní se však situace začala komplikovat.

30. března měla z kalifornské základny Vandenberg Air Force (oprava: tento start se měl uskutečnit na Cape Canaveral Air Force Station) odstartovat raketa Falcon 9. Server TechCrunch nicméně upozornil na to, že tato mise má momentálně status „indefinite“ což znamená, že byla odložena na neurčito.

SpaceX samozřejmě není jediným subjektem v oblasti výzkumu vesmíru, kterému nový koronavirus narušuje plány. NASA nedávno musela zaměstnancům svého Ames Research Center v Silicon Valley nařídit, aby pracovali z domova, neboť jeden z nich byl pozitivně testován na COVID-19.

Podle zahraničních médií navíc není vyloučeno, ža NASA i ruská agentura Roscosmos přijmou ještě přísnější preventivní opatření. Ty by mj. mohly zahrnovat rozšířené karantény pro všechny členy posádek, které mají letět do vesmíru.

Momentálně bohužel nelze říct, kdy se věci začnou vracet k normálu. Například výše zmíněná Vandenberg Air Force vyhlásila stav ohrožení veřejného zdraví, ale zatím neoznámila na jak dlouho.

Koronavirus online

Diskuze (9) Další článek: Nižší kvalitu videí bude mít i Facebook a Instagram. Uleví evropskému internetu

Témata článku: Vesmír, Koronavirus, COVID-19, Výzkum, SpaceX, NASA, Raketa, Falcon, Vandenberg Air Force, Pandemie, Start rakety, Ames Research Center, TechCrunch, Výzkum vesmíru, Silicon Valley

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

** Přehled nejhorších počítačů na světě ** Šílené konstrukce a materiály ** Jak to dopadne, když se o počítač nestaráte

Nejlevnější router s Wi-Fi 6 v testu: vážně ještě chcete kupovat routery jen pro 802.11ac?

** Otestovali jsme TP-Link Archer AX10, nejdostupnější router s Wi-Fi 6 ** Šetřilo se, ale zatím ty ústupky tolik nebolí ** Pro domácí síťování pohodlná volba, do firmy ale chcete něco lepšího