Pandemie COVID-19 komplikuje i výzkum vesmíru. SpaceX musela odložit start rakety

Muskově SpaceX se dosud dařilo úspěšně vypouštět rakety i během pandemie COVID-19. Nyní se však situace začala komplikovat.

30. března měla z kalifornské základny Vandenberg Air Force (oprava: tento start se měl uskutečnit na Cape Canaveral Air Force Station) odstartovat raketa Falcon 9. Server TechCrunch nicméně upozornil na to, že tato mise má momentálně status „indefinite“ což znamená, že byla odložena na neurčito.

SpaceX samozřejmě není jediným subjektem v oblasti výzkumu vesmíru, kterému nový koronavirus narušuje plány. NASA nedávno musela zaměstnancům svého Ames Research Center v Silicon Valley nařídit, aby pracovali z domova, neboť jeden z nich byl pozitivně testován na COVID-19.

Podle zahraničních médií navíc není vyloučeno, ža NASA i ruská agentura Roscosmos přijmou ještě přísnější preventivní opatření. Ty by mj. mohly zahrnovat rozšířené karantény pro všechny členy posádek, které mají letět do vesmíru.

Momentálně bohužel nelze říct, kdy se věci začnou vracet k normálu. Například výše zmíněná Vandenberg Air Force vyhlásila stav ohrožení veřejného zdraví, ale zatím neoznámila na jak dlouho.

Koronavirus online

Diskuze (9) Další článek: Nižší kvalitu videí bude mít i Facebook a Instagram. Uleví evropskému internetu

Témata článku: Koronavirus, Vesmír, SpaceX, Výzkum, NASA, Kosmonautika, Raketa, COVID-19, Falcon, Vandenberg Air, Nový koronavirus, SPAC, Start rakety, Vandenberg Air Force, Pandemie, TechCrunch, Výzkum vesmíru, Ames Research Center, Silicon Valley

Česko je rájem Wi-Fi sítí. Rychleji však rostou VDSL i optika
Český telekomunikační úřad (ČTÚ)Poskytovatelé internetuPřipojení k internetu

WhatsApp letos zmizí z některých telefonů. Už brzy jej nespustíte na starších Androidech a iPhonech

** Široce rozšířený WhatsApp brzy odstřihne starší stroje ** Řada přijde na staré iPhony a Androidy ** Nejdříve se s WhatsAppem rozloučí pátá generace iPhonů...

Operační systémyWhatsAppSociální sítě

Motorola Edge 30. Tenká stylovka má šmrnc i výkon. Přesto bude ve stínu modelu Pro

** Telefon je opravdu tenký, což jsme ověřili šuplerou i obtížnějším zvedáním ze stolu ** Má ale dostatek výkonu a nadějný fotoaparát ** Za 11 tisíc korun může jít o zajímavou koupi.

Vyšší třídaVideo