Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock
6
Fotogalerie

Pandemie COVID-19 ovlivnila i některé systémy strojového učení. Jsou z ní zmatené

Chaos a nejistota spojená s pandemií COVID-19 ovlivnila i některé systémy strojového učení. Konkrétně ty, které jsou naprogramovány tak, aby analyzovaly naše chování na internetu.

Nedávná zpráva MIT Technology Review zmiňuje například algoritmy doporučující produkty na Amazonu, které se snaží interpretovat naše nové životní styly.

Společnost specializovaná na detekci podvodů s kreditními kartami musela zasáhnout a upravit svůj algoritmus tak, aby reflektoval nárůst zájmu o zahradnické vybavení a elektrické nářadí. Jistý internetový prodejce zjistil, že jeho AI objednávala zásoby zboží, které se již téměř neprodává. A AI doporučující investice na základě analýzy „pocitového vyznění“ zpravodajských článků byla zmatena z aktuální míry negace.

„Situace je velmi nestálá,“ komentoval to Rael Cline ze společnosti Nozzle, která se věnuje poradenství v oblasti marketingových algoritmů. „Jeden týden se snažíte optimalizovat na toaletní papír a další týden si všichni chtějí kupovat puzzle nebo tělocvičné náčiní.“

I v tomto případě ovšem platí, že na všem zlém se dá najít něco dobrého. „Taková pandemie je dokonalým spouštěčem pro tvorbu lepších modelů strojového učení,“ konstatoval globální viceprezident Pactera Edg Rajeev Sharma.

Určitě si přečtěte

Články odjinud