Pangea číslo 2? Experti předpověděli, jak bude vypadat další budoucí superkontinent

Pokud přemýšlíme o budoucnosti, obvykle je to ta blízká. Zahájí umělá inteligence v nadcházejících desetiletích jadernou válku? Změní se Země do roku 2100 v obří skleník? Neméně zajímavá ovšem může být i otázka jak naše planeta bude vypadat za řekněme 200 milionů let. A právě tu si před časem položil jistý mezinárodní tým badatelů.

Z výsledků jejich práce plyne, že za 200-250 milionů let se zformuje nový superkontinent, který se bude skládat ze sedmi současných kontinentů.

Zemskou kůra je tvořena tektonickými deskami, které se neustále velmi pomalu pohybují. Průběžně se spojují a pak zase oddělují, přičemž jeden takový cyklus trvá zhruba 400 až 600 milionů let.

Ke spojení dotyčných desek zatím naposled došlo asi před 310 miliony lety – tedy před érou dinosaurů – což mělo za následek zrod superkontinentu Pangea.

Jak by mohl vypadat další takový superkontinent? Vědci analyzovali historii zemské deskové tektoniky i aktuální tektonickou aktivitu a získali čtyři možné konfigurace, které nazvali Novopangea, Pangea Ultima, Aurica a Amasia.

Jako nejpravděpodobnější se přitom jeví vznik Novopangey, jejíž horní část bude tvořena Afrikou, Eurasií a Severní Amerikou; střední část Indií/Čínou a Austrálií a spodní část Antarktidou a Jižní Amerikou. Realizace ostatních tří scénářů by totiž vyžadovala nějakou zcela zásadní změnu stávajících tektonických dějů.

Diskuze (4) Další článek: Intel připravil moderní ovladače pro Windows 10. Systém je podporuje od poslední aktualizace

Témata článku: Umělá inteligence, Budoucnost, Výzkum, Země, Austrálie, Afrika, Antarktida, Geologie, Jižní Amerika, Tektonická deska, Pangea, Zemská kůra, DAL, Výpad, Nadcházející desetiletí, Severní Amerika, Milióny let, Jak, Zásadní změna, Super, Bude, Jaderná válka, Eurasie, Tým badatelů, Horní část

Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

** Chytré hodinky běžně bereme jako informativní měřidla ** Jak si však stojí ve srovnání s profesionálními měřiči ** Při měření stavby těla se na hodinky můžete spolehnout

Galaxy Watch4Měření
Dostaňte z chytré televize maximum. Tipy a triky pro Android TV

Až na pár výjimek vsadili výrobci televizorů na systém Android TV. Využívají jej i multimediální krabičky, které z hloupé anebo staré televize udělají chytrou. Ukážeme vám, jak ho dokonale ovládnout.

Android TVTipy