Pentagon chce „hlídací satelity“, které by mohly zabránit vypuknutí hvězdných válek

Pentagon chce vyslat do vesmíru několik satelitů, jejichž úkolem bude pátrat po jakýchkoliv náznacích agrese. Podle C4ISRNET by měly být schopny pracovat v cislunárním prostoru (oblast mezi geosynchronní orbitou a měsíční orbitou), což by jim umožnilo mít přehled o všech raketách, satelitech apod. vypuštěných jinými zeměmi.

Tato semiautonomní zařízení, tzv. Advanced Maneuvering Vehicles, prý nebudou disponovat žádnými zbraněmi. Pentagon doufá, že pouhá jejich přítomnost bude stačit k tomu, aby ostatní odradila od pokusu o rozpoutání hvězdných válek.

Řada aspektů tohoto navrhovaného „hlídacího systému“ – například počet a velikost satelitů – se průběžně mění, avšak základní koncept zůstává stejný.

Identifikuj a...

V ideálním případě by AMV měly zaznamenat přítomnost potenciálně nepřátelských objektů a přiblížit se k nim. Poté by určily jaká země či agentura je zprovoznila a k čemu všemu by mohly být použity.

Na základě těchto informací by pak Spojené státy mohly kontaktovat tvůrce dotyčných objektů a pokusit se celou záležitost vyřešit diplomaticky, nebo přijmout jiná protiopatření.

Pro úplnost dodejme, že AMV mají být součástí tzv. odstrašovací vrstvy, jejímž autorem je Space Development Agency. Tato vrstva má sestávat ze 4 částí, které budou pokrývat nízkou oběžnou dráhu Země, vysoce eliptické orbity, oběžnou dráhu Měsíce a již zmíněny cislunární prostor.

Diskuze (8) Další článek: V testech 3DMarku se objevil zvláštní pětijádrový procesor od Intelu. Mohlo by jít o nový 3D čip Lakefield