Pentagon chce kvantové senzory pro sledování polohy kosmických lodí

Pentagon hledá dodavatele nových senzorů pro sledování a monitorování kosmických lodí, které by využívaly kvantovou technologii.

Zatímco dopravní prostředky Zemi nebo v její blízkosti mohou být sledovány pomocí GPS, cokoli, co se od naší planety příliš vzdálí, musí podle C4ISRNET spoléhat na méně přesné nástroje.

Jednou ze současně používaných metod je měření setrvačnosti. Zjednodušeně řečeno, aktuální poloha kosmické lodi se zjišťuje z dat získaných sadou gyroskopů.

Budoucností jsou kvantové senzory

Z tzv. bílé knihy Evropské kosmické agentury plyne, že lepším řešením by mohly být kvantové senzory. Ty na rozdíl od těch gyroskopických nezaznamenávají fyzické pohyby, ale světelné vlny.

Konečným cílem je vyvinout kompaktní systém, který by poskytoval přesné informace o poloze kosmické lodi během její cesty. Kromě toho by rovněž mohl „zastoupit“ GPS v případě jeho selhání.

„Žádná konkrétní platforma nebyla identifikována. Senzor je určen k použití napříč širokou škálou platforem pro operace v prostředích, kde GPS nemusí být k dispozici, nebo pro zlepšení operací, při nichž GPS k dispozici je,“ uvedl George Sondecker z Defense Innovation Unit.

Diskuze (5) Další článek: Chytré hodinky s Wear OS začaly upozorňovat, abyste si pravidelně umývali ruce