Pentagon pověřil SpaceX stavbou satelitů pro detekování a sledování raket

Foto: Pixabay
Pentagon pověřil SpaceX stavbou satelitů pro detekování a sledování raket | Foto: Pixabay

Muskova SpaceX uzavřela partnerství se Space Development Agency (SDA) a bude pracovat na vývoji čtyř satelitů, které chce Pentagon využívat k detekování a sledování raket z vesmíru.

Podle agentury Reuters má tento kontrakt hodnotu 149 milionů dolarů a dotyčná zařízení mají být dodána do konce roku 2022. Senzory potřebné pro vykonávání výše zmíněných činností vyrobí samostatný subdodavatel.

The Verge upozorňuje, že je to vůbec poprvé, kdy SpaceX získala od armády zakázku na stavbu nových satelitů.

Plány Pentagonu se ovšem zdaleka neomezují jen na tyto čtyři „hlídače raket“ . V budoucnu by ve vesmíru měla fungovat celá vojenská konstelace podobná Muskovu Starlinku – tzv. Blackjack.

„Blackjak usiluje o vývoj a validaci kritických prvků globálních vysokorychlostních autonomních sítí na nízké oběžné dráze Země,“ uvedla Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) ve svém prohlášení pro server C4ISRNET.

Diskuze (39) Další článek: Největší americký operátor AT&T končí s DSL internetem. Budoucnost mají optika a 5G

Témata článku: Technologie, Vesmír, SpaceX, Vojenství, Kosmonautika, Země, Raketa, Starlink, Sledování, Satelit, Armáda, Pentagon, DARPA, The Verge, Sierra Nevada, SLE, Reuters, Pen, Space Development Agency, Stavba

Anatomie kybernetické apokalypsy krok za krokem. Co se v pondělí stalo ve Facebooku?

** Včera odpoledne Facebook postihl rozsáhlý výpadek ** Tentokrát jej experti pečlivě zmapovali ** Projdeme si ho krok za krokem a vysvětlíme jednotlivé etapy