Roboti | Pentagon | Satelit

Pentagon touží po robotech schopných opravovat vesmírné satelity

DARPA, tedy výzkumná divize Pentagonu, chce vyvinout speciální vesmírné roboty. Ti by měli fungovat coby opraváři satelitů i dalších techniky na orbitě Země.

Podle serveru Nextgov by se dotyční boti měli starat o satelity obíhající naši planetu ve vzdálenosti zhruba 35 500 kilometrů, kosmické lodě atd. Pokud se tento záměr podaří realizovat, mj. by to mohlo usnadnit průzkum hlubšího vesmíru.

DARPA rovněž oznámila, že pro všechny zájemce o spolupráci – tedy různé agentury či nadšenecké týmy, které chtějí zkusit takové stroje vytvořit – ke konci května uspořádá tzv. Proposers Day.

Protože satelity pro velkou výšku v současnosti dost dobře opravovat nelze, musejí obsahovat nákladné redundantní komponenty. To pochopitelně značně prodražuje jejich výrobu.

Roboti, kteří by se dokázali k satelitům dostat a nefunkční části znovu uvést do provozu, by tak vládám a kosmickým agenturám ušetřili nemalé finanční prostředky, jelikož výše zmíněné komponenty by se staly zbytečnými.

V konečném důsledku bychom tedy disponovali mnohem robustnější satelitní sítí a současně mohli investovat více peněz do jiných projektů.

Váš názor Další článek: Nejnovější experiment Googlu: k selfie vám umělá inteligence „vymyslí“ básničku

Témata článku: Technika, Vesmír, Země, Roboti, Pentagon, Satelit, DARPA, Robot, Hluboký vesmír, Nefunkční část

Lék na oteplování planety: Dokázali bychom posunout Zemi dál od Slunce?

** Aktuální změny klimatu jsou marginální ve srovnání s tím, co čeká Zemi za pár miliard let. ** Slunce se začne v budoucnu rozpínat a zvyšovat svou zářivost. ** Dokázali bychom Zemi posunout dál od Slunce a zachránit ji?

Velká pitva telefonu: Co se skrývá uvnitř šestipalcové placky Nokia 7.1