Nikola je americký startup z Arizony, který svým jménem odkazuje na slavného vynálezce Nikolu Teslu. A volba jména je to poněkud provokativní, když se firma zabývá výrobou elektromobilů a jeho hlavním konkurentem je Tesla, tedy firma se stejně inspirovaným jménem.

Nikola je americký startup z Arizony, který svým jménem odkazuje na slavného vynálezce Nikolu Teslu. A volba jména je to poněkud provokativní, když se firma zabývá výrobou elektromobilů a jeho hlavním konkurentem je Tesla, tedy firma se stejně inspirovaným jménem.

Nový model Badger jde přímo proti modelu Cybertruck od Tesly. Vypadá ale trochu víc „normálně“. Zatímco Cybertruck svým futuristickým vzhledem šokuje, Badger je prostě americký pick-ip, tedy mohutné osobní vozidlo s menší nákladovou plošinou za kabinou pro cestující.  

Nový model Badger jde přímo proti modelu Cybertruck od Tesly. Vypadá ale trochu víc „normálně“. Zatímco Cybertruck svým futuristickým vzhledem šokuje, Badger je prostě americký pick-ip, tedy mohutné osobní vozidlo s menší nákladovou plošinou za kabinou pro cestující.  

Výrobce hodlá u Badgeru kombinovat provoz na baterie a vodíkové články. Každá technologie by měla dodat elektrickou energii až na 480 km, celkem tedy auto dojede teoreticky až 960 km na jedno nabití a doplnění nádrže s vodíkem.

Výrobce hodlá u Badgeru kombinovat provoz na baterie a vodíkové články. Každá technologie by měla dodat elektrickou energii až na 480 km, celkem tedy auto dojede teoreticky až 960 km na jedno nabití a doplnění nádrže s vodíkem.

Nabízet se ale bude i se separátními pohony, tedy buď výhradně na baterie nebo jen na vodík. 

Nabízet se ale bude i se separátními pohony, tedy buď výhradně na baterie nebo jen na vodík. 

Poháněna budou všechna čtyři kola, a to stabilním výkonem 455 koní. Krátkodobě však bude možné zvýšit výkon až na 906 koní. Zrychlení z nuly na 60 mil za hodinu (cca 100 km/h) výrobce udává na 2,9 sekund. 

Poháněna budou všechna čtyři kola, a to stabilním výkonem 455 koní. Krátkodobě však bude možné zvýšit výkon až na 906 koní. Zrychlení z nuly na 60 mil za hodinu (cca 100 km/h) výrobce udává na 2,9 sekund. 

Novinka nyní byla oznámena, ale ještě se na silnice zřejmě dlouho nepodívá. Teprve až v září má být auto se vším všudy představeno a do konce roku bude možné uskutečnit omezené množství prvních předobjednávek.

Novinka nyní byla oznámena, ale ještě se na silnice zřejmě dlouho nepodívá. Teprve až v září má být auto se vším všudy představeno a do konce roku bude možné uskutečnit omezené množství prvních předobjednávek.

Výrobce ale zatím neudává, kdy plánuje auto uvést na trh. Zřejmě ještě bude záležet na schopnostech zajistit výrobu, protože na rozdíl od Tesly nebude Nikola vyrábět auta ve svých továrnách, ale prostřednictvím OEM partnerů. 

Výrobce ale zatím neudává, kdy plánuje auto uvést na trh. Zřejmě ještě bude záležet na schopnostech zajistit výrobu, protože na rozdíl od Tesly nebude Nikola vyrábět auta ve svých továrnách, ale prostřednictvím OEM partnerů. 

Nový model Badger jde přímo proti modelu Cybertruck od Tesly. Vypadá ale trochu víc „normálně“. Zatímco Cybertruck svým futuristickým vzhledem šokuje, Badger je prostě americký pick-ip, tedy mohutné osobní vozidlo s menší nákladovou plošinou za kabinou pro cestující.  
Výrobce hodlá u Badgeru kombinovat provoz na baterie a vodíkové články. Každá technologie by měla dodat elektrickou energii až na 480 km, celkem tedy auto dojede teoreticky až 960 km na jedno nabití a doplnění nádrže s vodíkem.
Nabízet se ale bude i se separátními pohony, tedy buď výhradně na baterie nebo jen na vodík. 
Poháněna budou všechna čtyři kola, a to stabilním výkonem 455 koní. Krátkodobě však bude možné zvýšit výkon až na 906 koní. Zrychlení z nuly na 60 mil za hodinu (cca 100 km/h) výrobce udává na 2,9 sekund. 
7
Fotogalerie

Pick-up Badger nebude. Jednání mezi Nikola Motors a General Motors zkrachovala

Automobilka Nikola Motors oficiálně přiznala, že se jí nepodařilo dohodnout s General Motors (GM) ohledně výroby pickupu Badger na hybridní vodíkový a elektrický pohon.

GM rovněž v Nikola Motors nezíská podíl, s nímž původní plán partnerství počítal. Po zveřejnění těchto chmurných zpráv se akcie druhé jmenované společnosti propadly o 20 %.

Připomeňme, že Badger byl všeobecně považován za konkurenta Cybertrucku od Tesly. Nikola Motors na něj začala přijímat rezervace letos v červenci, oproti poplatku 5000 dolarů.

Počátkem září pak GM informovala o kontraktu na jeho výrobu, nicméně většina podrobností této dohody byla držena pod pokličkou.

Nikola Motors se prý nyní hodlá stoprocentně zaměřit na vývoj náklaďáků, které by měly stejně tak využívat vodíkový a elektrický pohon. „Těžká nákladní vozidla zůstávají jádrem našeho podnikání,“ uvedl její CEO Mark Russell.

Určitě si přečtěte

Články odjinud