Italské studio Pininfarina, stojící za mnoha významnými automobily historie, nyní připravuje vlastní elektrický supersport Battista. Automobil by měl být představen v březnu na výstavě Geneva Motor Show.

Italské studio Pininfarina, stojící za mnoha významnými automobily historie, nyní připravuje vlastní elektrický supersport Battista. Automobil by měl být představen v březnu na výstavě Geneva Motor Show.

Původně byl automobil vyvíjen pod označením PF0. Nyní firma oznámila, že ponese jméno Battista po zakladateli firmy. Pininfarina je jedním z nejslavnějších jmen v automobilovém designu.

Původně byl automobil vyvíjen pod označením PF0. Nyní firma oznámila, že ponese jméno Battista po zakladateli firmy. Pininfarina je jedním z nejslavnějších jmen v automobilovém designu.

Deklarovaný výkon vozu je 1900 koňských sil a maximální točivý moment má hodnotu 2666 Nm. Tuto velkolepou dávku energie dokáže auto využít ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy.

Deklarovaný výkon vozu je 1900 koňských sil a maximální točivý moment má hodnotu 2666 Nm. Tuto velkolepou dávku energie dokáže auto využít ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy.

Maximální rychlost je nad 400 km/h a elektromobil je na jedno nabití schopen ujet vzdálenost více než 480 kilometrů. Nabití vybitého akumulátoru na 80 % má trvat jen 40 minut.

Maximální rychlost je nad 400 km/h a elektromobil je na jedno nabití schopen ujet vzdálenost více než 480 kilometrů. Nabití vybitého akumulátoru na 80 % má trvat jen 40 minut.

Zatímco karoserii samozřejmě designoval a bude vyrábět Pininfarina, pohonné ústrojí dodá chorvatská firma Rimac Automobili, která již vyvinula vlastní elektrický sportovní vůz.

Zatímco karoserii samozřejmě designoval a bude vyrábět Pininfarina, pohonné ústrojí dodá chorvatská firma Rimac Automobili, která již vyvinula vlastní elektrický sportovní vůz.

Sériová výroba vozu Pininfarina Battista začne v roce 2020. Počítá se s vyrobením 150 kusů. Cena se má pohybovat mezi 2 a 2,5 miliony amerických dolarů, což je v přepočtu asi 46 až 57 milionů korun.

Sériová výroba vozu Pininfarina Battista začne v roce 2020. Počítá se s vyrobením 150 kusů. Cena se má pohybovat mezi 2 a 2,5 miliony amerických dolarů, což je v přepočtu asi 46 až 57 milionů korun.

V minulosti společnost, zaměřující se na design a vývoj karoserií pro automobily, spolupracovala s věhlasnými značkami, jako jsou Ferrari, Alfa Romeo či Maserati, kterým navrhla legendární vozy.

V minulosti společnost, zaměřující se na design a vývoj karoserií pro automobily, spolupracovala s věhlasnými značkami, jako jsou Ferrari, Alfa Romeo či Maserati, kterým navrhla legendární vozy.

Původně byl automobil vyvíjen pod označením PF0. Nyní firma oznámila, že ponese jméno Battista po zakladateli firmy. Pininfarina je jedním z nejslavnějších jmen v automobilovém designu.
Deklarovaný výkon vozu je 1900 koňských sil a maximální točivý moment má hodnotu 2666 Nm. Tuto velkolepou dávku energie dokáže auto využít ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy.
Maximální rychlost je nad 400 km/h a elektromobil je na jedno nabití schopen ujet vzdálenost více než 480 kilometrů. Nabití vybitého akumulátoru na 80 % má trvat jen 40 minut.
Zatímco karoserii samozřejmě designoval a bude vyrábět Pininfarina, pohonné ústrojí dodá chorvatská firma Rimac Automobili, která již vyvinula vlastní elektrický sportovní vůz.
7
Fotogalerie

Pininfarina Battista: elektrického „trhače asfaltu“ požene vpřed 1900 koní

Italské studio Pininfarina, stojící za mnoha významnými automobily historie, nyní připravuje vlastní elektrický supersport Battista. Automobil by měl být představen v březnu na výstavě Geneva Motor Show. Pininfarina tvrdí, že to bude nejrychlejší a nejsilnější věc na čtyřech kolech, která kdy vzešla z Itálie.

Původně byl automobil vyvíjen pod označením PF0. Nyní firma oznámila, že ponese jméno Battista po zakladateli firmy Giovanni Battistovi „Pinin“ Farinovi. Pininfarina je po bezmála 90 letech existence jedním z nejslavnějších jmen v automobilovém designu.

Pod indickými křídly

V minulosti společnost, zaměřující se na design a vývoj karoserií pro automobily, spolupracovala s věhlasnými značkami – jmenovat můžeme třeba Ferrari, Alfa Romeo či Maserati. Mimo jiné navrhla legendární vozy jako jsou Alfa Romeo Spider, Cisitalia 202 a Ferrari 275 GTB.

Pininfarinu ale potkaly těžké časy a následně ho koupila indická Mahindra. Nový majitel založil automobilovou divizi s názvem Automobili Pininfarina, která postavila nový supersport. Firmu v současnosti vede vnuk Battisty Pininfariny Paolo, který k chystané novince uvedl: „Je to opravdu splněný sen. Můj dědeček měl vždy vizi, že jednoho dne budou existovat vozy samostatné značky Pininfarina.“

Brutální supersport

Battista by byl na svého čtyřkolového jmenovce jistě hrdý – ostatně posuďte sami: deklarovaný výkon vozu je 1900 koňských sil a maximální točivý moment má hodnotu 2666 Nm. Tuto velkolepou dávku energie dokáže auto využít ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 2,0 sekundy.

I další hodnoty naznačují, že půjde o opravdového „trhače asfaltu“. Maximální rychlost je nad 400 km/h a elektromobil je na jedno nabití schopen ujet vzdálenost více než 480 kilometrů (toho však patrně dosáhne jen při nižších rychlostech). Nabití vybitého akumulátoru na 80 % má trvat jen 40 minut.

Zatímco karoserii samozřejmě designoval a bude vyrábět Pininfarina, pohonné ústrojí dodá chorvatská firma Rimac Automobili, která již vyvinula vlastní elektrický sportovní vůz a spolupracuje například s automobilkou Porsche.

Sériová výroba vozu Pininfarina Battista začne v roce 2020. Počítá se s vyrobením 150 kusů, které budou po padesáti prodávány ve Spojených státech, v Evropě a na Blízkém východě. Cena se má pohybovat mezi 2 a 2,5 miliony amerických dolarů, což je v přepočtu asi 46 až 57 milionů korun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud