Pininfarina Battista: elektrického „trhače asfaltu“ požene vpřed 1900 koní

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 13

Názory k článku

17. 12. 2018 08:05

Tyhle parametry to auto nikdy mít nebude. Vsadím se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 12. 2018 20:16

Taková věc není trhač asfaltu, ale trhač pneumatik.
A může to mít klidně bambilion koní, ale když to nedokáže přenést zrychlení na vozovku, tak to je k ničemu a akorát tak řidič přijde o ovladatelnost (když si vypne stabilizační systémy).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 12. 2018 18:36

Tak tohle auto vypadá, že bude spíše na ukazování a možná ho sem tam majitel prožene někde po okruhu. Taková sběratelská lahůdka. Tesla Roadster bude víc na "běžnější" použití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 12. 2018 17:15

Tušil jsem maximálka sice 400 km/h, ale dojezd 480 km nebyl testován při této rychlosti (asi nějaká ekonomy rychlost), což je v podstatě podvod. Já bych ještě dodal, jestli při tom testovaném dojezdu byla zapnuta klimatizace / topení případně audiosoustava, další přístroje, třeba dobíjení mobilu, NB a tak. Nabití na 80% za 40 minut vypadá hezky, jenže při agresivní jízdě se tedy auto vybije mnohem dříve a chci vidět, kde mají supernabíječky co pár kilometrů, nehledě na to, že když chcete ihned pokračovat v jízdě je i těch 40 minut dost pruda (na kávu stačí pár minut). Asi špatně čtu, ale nikde jsem nedohledal hmotnost vozu a tedy jeho zátěž na opotřebovávání vozovek, které většina států udržuje z daní občanů. Nakonec to pro mě nejdůležitější, je hezké sledovat pár luxusních modelů a také pár obyčejných řad (studií), které si lidi i díky dotaci koupí, pár městských elektrobusů či užitkových vozů. Co se však stane, až takovýchto aut budou ne miliony, ale stovky milionů? Dnes není efektivně zvládnuto ani ukládání energie z OZE ani nejsou nikde zdaleka dokončené chytré sítě. Zvládnuta též není likvidace baterií, ne zisková za ekologicky bezpečných podmínek, rychlá a efektivní. Jestliže tedy Evropa bude mít už pouze elektromobily v osobní a nákladní přepravě, ale vše bude muset být řešeno pomocí fosilních zdrojů (uhlí, plyn, jádro nemají v EU rádi - přitom jde o velmi čistý zdroj z pohledu CO2) a rozsáhlé sítě vysokého napětí po celé délce silniční sítě, pak musím konstatovat, že Evropa vyhraje první Nobelovu cenu za blbost v historii a ekonomicky se položí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 12. 2018 17:08

Takze Tesla Roadster s polovicnim dojezdem za 10x tolik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor