Tušil jsem maximálka sice 400 km/h, ale dojezd 480 km nebyl testován při této rychlosti (asi nějaká ekonomy rychlost), což je v podstatě podvod. Já bych ještě dodal, jestli při tom testovaném dojezdu byla zapnuta klimatizace / topení případně audiosoustava, další přístroje, třeba dobíjení mobilu, NB a tak. Nabití na 80% za 40 minut vypadá hezky, jenže při agresivní jízdě se tedy auto vybije mnohem dříve a chci vidět, kde mají supernabíječky co pár kilometrů, nehledě na to, že když chcete ihned pokračovat v jízdě je i těch 40 minut dost pruda (na kávu stačí pár minut). Asi špatně čtu, ale nikde jsem nedohledal hmotnost vozu a tedy jeho zátěž na opotřebovávání vozovek, které většina států udržuje z daní občanů. Nakonec to pro mě nejdůležitější, je hezké sledovat pár luxusních modelů a také pár obyčejných řad (studií), které si lidi i díky dotaci koupí, pár městských elektrobusů či užitkových vozů. Co se však stane, až takovýchto aut budou ne miliony, ale stovky milionů? Dnes není efektivně zvládnuto ani ukládání energie z OZE ani nejsou nikde zdaleka dokončené chytré sítě. Zvládnuta též není likvidace baterií, ne zisková za ekologicky bezpečných podmínek, rychlá a efektivní. Jestliže tedy Evropa bude mít už pouze elektromobily v osobní a nákladní přepravě, ale vše bude muset být řešeno pomocí fosilních zdrojů (uhlí, plyn, jádro nemají v EU rádi - přitom jde o velmi čistý zdroj z pohledu CO2) a rozsáhlé sítě vysokého napětí po celé délce silniční sítě, pak musím konstatovat, že Evropa vyhraje první Nobelovu cenu za blbost v historii a ekonomicky se položí.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 12. 2018 12:58