Plavidlo bez kapitána vyplulo z kanadského ostrova Nový Foundland a překonalo vzdálenost přes 3000 kilometrů. Jeho úspěšná cesta skončila po dvou a půl měsících v Irsku. 

Plavidlo bez kapitána vyplulo z kanadského ostrova Nový Foundland a překonalo vzdálenost přes 3000 kilometrů. Jeho úspěšná cesta skončila po dvou a půl měsících v Irsku. 

Mise byla součástí transatlantického závodu autonomních lodí Microtransat Challenge. Cílem klání je stimulovat rozvoj automatických lodí prostřednictvím přátelské soutěže.

Mise byla součástí transatlantického závodu autonomních lodí Microtransat Challenge. Cílem klání je stimulovat rozvoj automatických lodí prostřednictvím přátelské soutěže.

Loď Sailbuoy se během své plavby musela vyhýbat ostatním plavidlům a ropným plošinám. Vše ale měla „natrénované“ díky předchozím testům v Severním moři.

Loď Sailbuoy se během své plavby musela vyhýbat ostatním plavidlům a ropným plošinám. Vše ale měla „natrénované“ díky předchozím testům v Severním moři.

Cena plachetnice Sailbuoy je 175 000 dolarů (asi 3,9 milionů korun). O dodávku energie se starají solární panely, které dodávají elektřinu jak pro manipulaci s plachtou, tak i elektronice.

Cena plachetnice Sailbuoy je 175 000 dolarů (asi 3,9 milionů korun). O dodávku energie se starají solární panely, které dodávají elektřinu jak pro manipulaci s plachtou, tak i elektronice.

V budoucnosti se firma chce věnovat především testování. Hodlá zjistit, jak plachetnice obstojí v podmínkách hurikánů a v současnosti se proto intenzivně věnuje ladění snímačů a senzorů.

V budoucnosti se firma chce věnovat především testování. Hodlá zjistit, jak plachetnice obstojí v podmínkách hurikánů a v současnosti se proto intenzivně věnuje ladění snímačů a senzorů.

Autonomní dopravní prostředky se musejí potýkat s řadou nástrah. V segmentu plavidel je situace jednodušší, neboť automatická inteligence musí vyhodnocovat výrazně méně rizikových faktorů.

Autonomní dopravní prostředky se musejí potýkat s řadou nástrah. V segmentu plavidel je situace jednodušší, neboť automatická inteligence musí vyhodnocovat výrazně méně rizikových faktorů.

Význam spočívá v tom, že je možné používat autonomní lodě k prozkoumání oceánů po delší dobu a na větší vzdálenost. To značně snižuje náklady na zkoumání oceánů.

Význam spočívá v tom, že je možné používat autonomní lodě k prozkoumání oceánů po delší dobu a na větší vzdálenost. To značně snižuje náklady na zkoumání oceánů.

Mise byla součástí transatlantického závodu autonomních lodí Microtransat Challenge. Cílem klání je stimulovat rozvoj automatických lodí prostřednictvím přátelské soutěže.
Loď Sailbuoy se během své plavby musela vyhýbat ostatním plavidlům a ropným plošinám. Vše ale měla „natrénované“ díky předchozím testům v Severním moři.
Cena plachetnice Sailbuoy je 175 000 dolarů (asi 3,9 milionů korun). O dodávku energie se starají solární panely, které dodávají elektřinu jak pro manipulaci s plachtou, tak i elektronice.
V budoucnosti se firma chce věnovat především testování. Hodlá zjistit, jak plachetnice obstojí v podmínkách hurikánů a v současnosti se proto intenzivně věnuje ladění snímačů a senzorů.
7
Fotogalerie

Plachetnice Sailbuoy úspěšně překonala Atlantský oceán. Nikdo ji neřídil

Autonomní dopravní prostředky se musejí potýkat s celou řadou nástrah. V segmentu plavidel je situace o něco jednodušší, neboť automatická inteligence musí vyhodnocovat výrazně méně potenciálně rizikových faktorů. Digital Trends informuje o autonomní plachetnici Sailbuoy, která úspěšně překonala Atlantik.

Plavidlo bez kapitána vyplulo z kanadského ostrova Nový Foundland a překonalo vzdálenost přes 3000 kilometrů. Jeho úspěšná cesta skončila po dvou a půl měsících v Irsku. Plavba prý proběhla překvapivě bez jakýchkoli významnějších problémů.

Mise byla součástí transatlantického závodu autonomních lodí Microtransat Challenge. Cílem klání je stimulovat rozvoj automatických lodí prostřednictvím přátelské soutěže a ukázat možnosti použití „bezpilotních“ lodí pro dálkové trasy. Od roku 2010 se až dosud nikomu nepovedlo dosáhnout vytyčeného cíle.

Autonomní plachetnice Sailbuoy úspěšně překonala Atlantský oceán

Nikdy předtím se to nepovedlo

Loď Sailbuoy se během své plavby musela vyhýbat ostatním plavidlům a ropným plošinám. Vše ale měla „natrénované“ díky předchozím testům v Severním moři. Zahájení plavby bylo naplánováno na období příznivých povětrnostních podmínek.

„To se nikdy předtím nepodařilo,“ uvedl David Peddie, generální ředitel norské pobočky společnosti Offshore Sensing, která plavidlo postavila. Naznačil také, kde vidí uplatnění automatických plavidel:

„Význam spočívá v tom, že je možné používat autonomní lodě k prozkoumání oceánů po delší dobu a na větší vzdálenost. To značně snižuje náklady na zkoumání oceánů a umožňuje získat podrobnější znalosti, než je možné pomocí konvenčních lodí posádkou.“

Cena plachetnice Sailbuoy je 175 000 dolarů (asi 3,9 milionů korun). O dodávku energie se starají solární panely, které dodávají elektřinu jak pro manipulaci s plachtou, tak i elektronice – například GPS, kterou plavidlo používá ke zjištění své přesné polohy.

V blízké budoucnosti se firma chce věnovat především testování. Hodlá zjistit, jak plachetnice obstojí v podmínkách hurikánů a v současnosti se proto intenzivně věnuje ladění nastavení různých snímačů a senzorů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud