Platební kartu použiji pouze 1x za měsíc a to pouze při výběru z bankomatu. V obchodech ji zásadně nepoužívám. Platím pouze hotovostí, což mi zaručuje svobodu a nutit k placení kartou nebo mobilem se nenechám. Kdo ví, ten ví!!
Všichni se ohánějí platbou v obchodech, ale jak zaplatím kartou bez čísla nákup na netu přes PC/NTB/Tel? To si budu muset koupit čtečku na takovou kartu, abych zaplatil na netu? A je jedno, jestli je to platba pomocí 3D Secure nebo bez ní, bez čísla karty a CVV nezaplatím. A o manželce v obchodě s mojí kartou ani nemluvě.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 18:18
pravděpodobně se postupně úplně oddělí transakce bez fyzického použití karty, např. generováním jednorázových kódů.Jinak karta (a údaje o ní) patří do ruky výhradně tomu, komu byla vydána a nemá být půjčována ani manželce nebo dětem.
Patriku, Patriku..... ty asi nejsi ženatý a nemáš děti. Zkus říct své ženě, že jí v krámě nepůjčíš kartu.....
A proč jí nepořídíš vlastní kartu? 🤗
Protože ji má "v kabelce". A dámská kabelka, to je svět mimo normální lidi.
No bezva. A jak se to bude dělat, když mi starý otec dá svoji platební kartu, abych mu nakoupila? Nebo při sdílení v rodině jedné platební karty, která je nahraná v Apple Pay více členů? Proč vydávat více karet, když stačí jedna? Zatím mi to přijde spíše složitější a hlavně otravné při autentizaci, teď se zakřením do telefonu a je zaplaceno, to jako v budoucnu mě budou nutit šmatlat na čtečku otisků, na kterou předemnou sáhlo milion lidí a minimálně třetina z nich měla nějakou infekční nemoc, třeba žloutenku? Pěkně děkuju.
sdílet kartu nebo informace o ní je proti všem zásadám bezpečnosti a podmínkám bank. Však není problém vydat ke společnému účtu více tokenů, které si budou moci lidé uložit do mobilů nebo různých nositelností (prsteny, náramky, hodinky) a běžné platební karty postupně budou ztrácet na důležitosti, alespoň na vnitřním trhu, do zahraničí (zejména mimo EU) ještě dlouho bez plastové karty nevyrazíme.Zrovna ten mobil je způsob jak úplně eliminovat jakýkoliv kontakt, kdy i ověření (PINem, otiskem) může zákazník udělat na svém mobilu.
bohuzel se musim opakovat: plastova karta? to je ta vec jak si ji prevedu do mobilu a dam do supliku a nikdy uz nevytahnu? jo tak to je super :)
ale pořád používate číslo které muže někdo využít ale pokud u každé transakce budete vytvářet virtuální kartu a potvrzovat biometrikou, tak se proces více zabezpečí tedy takto jsem článek pochopil :)
Ne. ApplePay cislo karty nepouziva, ale nahrauje to nejakou abstraktni vrstvou s unikatne generovanym cislem karty pro kazdou transakci, takze moje cislo se nikde neobjevuje. proto je applepay tak bezpecne
v tuzemsku a řekněme ještě v EU už se bez plastové karty opravdu obejdete, ale v "opravdovém" zahraničí ještě ne a ještě dlouho ne.
Jo, to jsem si až do minulého týdne myslel také. No, byl jsem na nákupech, v jednom obchodě jsem zaplatil mobile, ale když jsem chtěl platit mobilem v dalším, tak si ten dare a vzpomněl, že najednou jeho software nepodporuje tuto technogii 🤣 Koukal jsem na to jako telátko, ale naštěstí jsem měl i plastovou kartu, takže jsem ten nákup zaplatil kartou. No, až doma jsem zjistil, že se mobil z nějakého neznámého důvodu rozhodl, že si prostě vypne v nastavení NFC. Proč to udělal, netuším a zatím mi to nikdo nevysvětlil.
S tímto trendem určitě nesouhlasím, jen to ještě více svazuje uživatele k použití mobilního telefonu. Aktuálně mám více karet jak telefonů a nehodlám si to centralizovat pod jednoho zařízení. Pokud Mastercard nebude vydávat klasickou kartu, tak si holt vynutím Visa kartu, nebo AmericanExpress.
Já sice mám karty jen tři (i když to je víc než mám mobilních telefonů), ale mám je nahrané všechny v Apple Pay a vybrat si tu správnou je otázka "pikosekundy", takže v tom problém nemám. Ale nějaké problémy, které vidím, jsem napsala výše. Nemyslím si, že tohle je ta správná cesta, spíš je to snaha o získání dalších údajů pro lepší cílení reklamy a šmírování, co člověk kupuje.
Můžete s tím nesouhlasit, můžete být dokonce i proti, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat 😆
Klidně mi jí vydejte hned teď, jelikož je to přesně to, po čem volám nějakou dobu. Úroveň zabezpečení o 2 levely jinde. Konečně
Ja fakt na me pochuzky a nakupy nechci ten stupidni obri smartphone tahat. Karta (platebni cip) to zatim resi, ale co pak?Vratit se k hotovosti? To je podobne otravne.Nejaky lehky naramek asi take nebude reseni, ze? Kdyz to bude chtit vylozene aplikaci. :/No snad zustane nejaka rozumna metoda.
Co chytrej prsten? Vyhovuje?
Ten bych unesl, jiste, ale bude mozne jim platit po te zmene systemu platebnich karet? Aniz bych mel pobliz smartphone?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 12:12
Ten by mi na ruce vadil, nemám ani ty obyčejné. Takže ani tohle neberu jako řešení
Prakticky non-stop mám na ruce chytré hodinky, ze kterých zaplatím dvojím stisknutím na tlačítko a přiložením, takže to by bylo řešení. Nebo chytrý prsten, taky umí některé platit a telefon není nutné mít u sebe. Ale s tím navrhovaným nesouhlasím, bezpečnost to nezvýší, jen to bude obtěžovat a šmírovat. Ale o to asi jde.
Asi tady budu za trapáka, ale jsem na vozíku a představa, že budu muset k placení kartou mít chytrý telefon, když se mi dotykáče špatně ovládají, se mi nelíbí. Naštěstí kartou platím jen na internetu, ne v obchodech a platby potvrzuji SMSkou.My se pravdu nikdy nedovíme, ale ta honba za bezpečností mi přijde až úsměvná někdy. Myslím, že hackeři a sociální inženýři dřív či později objeví, jak se dostat k penězům lidí i na kartách bez čísel, protože to není jenom o ukradení karty někde v zahraničí, ale i o důvěře, že lidi potvrzují platby, které jsou podvodné. A když člověk neví, že potvrzuje podvodnou platbu, tak ho sebelepší zabezpečení neochrání.Mě by zajímala suchá čísla: kolika lidem byla odcizena karta či zneužita při výběru z bankometu a kolik lidí přišlo o peníze tím, že zadali údaje karty na podvodných strankách různých e-shopů a tak, s tou druhou variantou podle mě sebelepší zabezpečení nic neudělá, protože to je o přemýšlení, komu platím.A aby ta honba za bezpečností nakonec nezpůsobila diskomfort při placení, zrovna při používání chytrých telefonů mi dost často nepřijde, že by byli lidi opatrní.
Prectete si ten clanek jeste jednou. Kolik penez bylo ukradeno jen v Australii. Nejde jen o odcizene karty ale “zlodeji” dat karet vyuzivaji ruzne triky, jak tato data ziskat. Treba skimovaci zarizeni na bankomatech, kamery, podvodne platebni brany atd atd. Mizna byste tomu neveril, ale je to obrovsky byznys. Jde o to, ze data drzitele karty (hlavne jmeno, cislo, platnost. bezpecnostni kod, PIN) jsou dnes absolutne nezabezpecene udaje (s vyjimkou PINu) a vynakladaji se obrovske prostredky na jejich zabezpeceni v celem retetci zpracovani. A vy jako obchodnik rozhodne nechcete vynakladat zadne penize na ochranu neceho, za co jeste platite poplatky z transakci a poslouchat neci kecy a narizeni, co vsechno musite udelat, abyste vubec tu sluzbu mohl vyuzivat. Nechcete mit proste zodpovednost a naklady spojene s tim, ze bezpecnostni model platebnich karet je proste cely od zakladu spatne navrzeny a naprosto nevyhovujici.Co se tyce vasich argumentu, s temi take souhlasim. V nekterych pripadech tohle proste nebude vubec mozne realizovat. Nezbyva nez doufat, ze asiciace prijde s nejakym rozumnym resenim pro vsechny.
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 2. 2025 10:22
Přiznávám, že jsem článek skutečně jen nepozorně prolétl, vrhnul jsem se hlavně do diskuze, a když jsem četl, jak jste zmatení, protože si ten článek v lecčems odporuje, řekl jsem si, že ani nemá moc cenu ho číst. Já zkoušel pátrat a přijde mi, že to je jako Click To Pay, které už ale v ČR funguje:https://www.penize.cz/osobni-ucty/45...mastercardJá mám rád, když má člověk možnost volby, nebráním se novinkám, kdo chce, ať je používá, platí mobilem, hodinkami, narámkem nebo čipem pod kůží, když chce. Ale tihle pokrokáři by si měli uvědomit, že to ne každému vyhovuje, a pokud chci při platbě kartou na internetu opisovat kódy z SMS na tlačítkové Nokii, je to jen moje volba, byť nejsem úplný nadutec a vím, že se mnou a s dalšími podobnými konzervami má banka nějaké dodatečné náklady, třeba ve formě těch autorizačních SMS, tak v momentě, kdy bych si pořídil dotykáč, stáhnul apku a autorizoval otiskem prstu, tak banka se mnou bude mít o dost nižší, nebo dokonce žádné náklady.Takže chápu, že výhledově se žádné bance nemusí vyplatit udržovat zastaralý autorizační systém kvůli pár desítkám tisíc "dinosaurů", jako jsem já. Na druhou stranu tím, že už nás je jen "pár" (80 % až 90 % lidí určitě používá chytrý mobil a platí apkou v něm) bychom nemuseli představovat pro banku nějaký ohromný nákladový výdaj a já bych klidně udržoval dva systémy: jeden moderní, s chytrými telefony, apkou, prstenem, hodinkami a druhý klasicky postaru s autorizačními textovkami s tím, že kdo si vybere ten druhý, automaticky počítá s nižší mírou zabezpečení a vyšší formou rizika (i když za mě je to zbytečná panika, ještě jsem neslyšel o hacknutí tlačítkové Nokie).Já platím jen u stolního počítače s velkým monitorem a autorizuji na tlačítkové Nokii C2-01.
Co auta? Nevadí ti? Zlatý koně a oslíci !!! Ty pokrokáři jeden, máš pc jo? Jakpak to? 😄
Já vím, tohle jsem čekal, a dokonce jsem chtěl napsat, že kdyby to všichni brali jako já, tak dnes ještě jezdíme na koních. A ta paralela nesedí. Auta se rozšířila přirozeně, počítače taky. Ale kdybych nechtěl, počítač si kupovat nemusím. Kdežto u té nové formy placení bude člověk natlačen. Kdo chce jezdit koněm, mohl. Jenže tady u toho placení mám pocit, že mi berou koně a chtěj dát auto, když mi víc vyhovuje kůň. Jenže výhledově to bude tak, že buď budu jezdit autem, nebo vůbec.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 11:21
Na druhou stranu musite prihlednout k tomu, ze za celym platebnim byznysem stoji soukrome korporace - at uz jde o karerni organizace, banky, zkratka akciovky, ktere to ridi a tem jde primarne o zodpovednost akcionarum a tudiz o zisk a minimalni ztraty podvody. Jiste jsou nejak regulovany a kontrolovany staty, nicmene dost pochybuji o tom, ze by jim nekdo kecal do toho, jaka platebni metoda se bude pouzivat a podporovat a nezbyva nez doufat, ze karetni asociace aspon trochu prihlizi k tomu, co si preje koncovy zakaznik. Ja bych si take pral mobil s vodotryskem, ale dost pochybuji o tom, ze by mi ho Apple nebo Samsung vyrobil.Proste je v nekterych pripadech potreba se prizpusobit, at se nam to libi nebo nelibi.Pripadne muzete zalozit nejakou aktivistickou organizaci, nabrat co nejvice clenu, pokusit se byt co nejvice slyset a donutit je k tomu, aby i 5110 byla podporovana v dalsich 50ti letech.A co se tyce diskomfortu. Bezpecnost s sebou vzdy nutne prinasi nejaky diskomfort. Bohuzel je to tak. Bylo by fajn nemuset zamykat dvere a pri prichodu proste jen vzit za kliku, nemuset nosit klice a davat na ne pozor.
Názor byl 3× upraven, naposled 10. 2. 2025 11:20
S většinou, co píšete, souhlasím. Za mě je ta bezpečnost spíš alibi, nevím. Hlavní motivací je podle mě snížit náklady bank. To, že někomu ukradnou kartu, mobil, to se stát může. A každému. Když si ale někdo napíše PIN zezadu na kartě, tak to už je vyloženě lidská hloupost a sebelepší systém přes 20 tokenů a 50 PINů peníze nezachrání. Snad to opravdu povede k vyšší bezpečnosti. Doufám.
Tady ale nejde skoro vubec o PIN, to je docela slusne zabezpeceno (kdyz pomineme tu lidskou hloupost a kameru nainstalovanou na bankomatu, skimovaci zarizeni s falesnou klavesnici pro PIN, pripadne okoukani pinu behem nakupu). Ten pri platbach na inetrnetu nepouzivate. Dokonce neni casto vyzadovan ani pri bezkontaktni platbe kartou (ne mobilem). Tady jde hlavne o to, ze na karte mate napsany vlastne PIN (CVV) pro internetove platby a to primo vydavatelem. Takze pokud nemate zablokovane inetove platby a platba probehne na brane bez 3d secure, nemate jako koncovy uzivatel proste moznost tomu nijak zabranit, pokud tu kartu ztratite.EDIT: Bezpecnost urcite neni nejaka zasterka. Oni maji snahu proste minimalizovat ztraty zpusobene kradezi penez stavajicim nedostatecnym zabezpecenim tohohle platebniho prostredku. Coz v prenesenem smyslu slova znamena snizit naklady a usetrit. Ale ono se to nezda, implementace a provoz kazde nove technologie do stavajicich prostredi stoji taky nemale financni prostredky, obzvlast, co se tyka tech bezpecnostnich veci. Proste ty lidi by tomu meli rozumet, aby to mohli provozovat.
Názor byl 5× upraven, naposled 13. 2. 2025 12:42
Těch 80-90% je silně nadsazených - viděl bych to tak na 50%
> ale ta honba za bezpečností mi přijde až úsměvná někdy. No, je to klasický arms race - závody ve zbrojení. Samozřejmě dříve nebo později se zloději naučí krást i z nových lépe zabezpečených karet, ale bude to pro ně stále těžší. V přechodném období, kdy budou vedle sebe koexistovat oba typy karet, tak vlastnictví nové karty bude znamenat značnou konkurenční výhodu pro jejich nositele, protože se zlodějům ze začátku nevyplatí investovat do nových metod kradení.Podobně jako je tomu v evoluci, když si živočich nebo rostlina vyvine jedovatost, tak chvíli trvá, než si nějaký jiný živočich vyvine odolnost proti novému jedu :)
Druhá možnost se stala mě, ale když se za cca pět minut peníze nestrhly, kartu jsem zablokovala a útočník ji nestihl zneužít. Protože opravdu šlo o podvodný eshop. A nebylo to z nepozornosti, platební brána byla k nerozeznání od té správné a kromě stržení peněz to udělalo úplně všechno jako originál, dokonce přišel i e-mail potvrzující zaplacení. Jenom prostě necinkla aplikace o odchodu peněz.
Podle mne se to rozdělí na několik větví.Placení ve fyzických obchodech bude pomocí tokenu (v mobilu, hodinkách, prstenu, náramku - třeba já už platím téměř výhradně prstenem), ze kterých nepůjde vyčíst číslo karty ve formátu, pomocí kterého by bylo možné zaplatit na internetu. Ověření bude jako nyní u bezkonaktních plateb - u mobilu přímo na vlastním mobilu (otisk prstu, PIN), u ostatních zadáním PINu na terminálu (u drobných transakcí bez zabezpečení).Platby na internetu budou realizovány pomocí virtuálních karet nebo dokonce přímo jednorázových kódů generovaných v aplikaci nebo internetovém bankovnictví.Stále ale budou plastové karty existovat, protože třeba do zahraničí (zejména mimo EU) budou stále ještě dlouho nutné.
Tohle už na trhu existuje, přišel s tím fintech WISE (dříve TransferWise) ve spolupráci s VISA. Asi před rokem jsem si objednal "Eco" kartu a přišla mi bílá karta, na které je pouze mé jméno na zadní straně (viz.obrázek na oficiálních stránkách: https://wise.com/gb/blog/wise-l...-ecocards).Jinak bych MasterCard moc nedoporučoval.. Když jsme v létě letěli k moři, tak s jejich kartou nešlo platit bezkontaktně na palubě letadla. Ani mobilem, ani hodinkami a ani přiložením. Letuška musela zastrčit kartu do terminálu a sama prohlásila, že VISA je lepší.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 08:36
Cestuji poměrně dost a je to půl na půl. Někde nezaplatím MC někde VISA. Je pravda, že VISA je výrazně silnější v Jižní Americe, ale ne bezvýhradně i tam jsem narazil na místa, kde fungovala jen MC. Do zahraniční vždy obě asociace a to od různých bank (protože zrovna může mít Vaše banka odstávku).
A nabídne ji i embosovanou, abych mohl platit i na středověkých vesnicích na dovolené, kde nesledují nejnovější technologické trendy?
Dávno tvrdím, že platba kartou na internetu je potenciálně nebezpečná, protože všechno je na kartě. Stačí ji opsat, není nutno krást. A jsou obchody, hlavně v Asii, které nepoužívají platební bránu, zadám údaje a je zaplaceno. Prvním krokem by tedy mělo být povinné používání platební brány, která vyžaduje autentifikaci, tj. majiteli karty přijde požadavek na potvrzení. Dalším krokem je virtualizace, tokenizace, nebo jak tomu říkat. Bohužel to vyžaduje mít u sebe telefon a to smartfoun. Pokud nebude nějaké jiné řešení. Ale bezpečnostní kód, který je napsaný zezadu na kartě, je výsměch bezpečnosti.
Všechno řeší virtuální karta. Je to sice trochu otravnejsi metoda ale na internetu už jinak neplatim.
Presne tak - ak to obchod podporuje tak pouzivam vyhradne jednorazove revolut karty ktorym sa vzdy pregeneruje cislo automaticky. Niektore sluzby napr. predplatne to bohuzial nepodporuju lebo roznyma autorizaciama vygeneruju novu.Ak to nepodporuju tak mam vygenerovanu jednu virtualnu kartu a tu odblokovavam a blokujem podla potreby.Pripadne ju odstranujem a znovu vytvaram novu.
Ten problem je v potrebe maximalni kompatibility a privetivosti pro uzivatele. Existuji technologie jako 3D Secure, ktere tohle resi, ale zaroven neni mozne zariznout failback na nizsi urovne zabezpeceni prave kvuli tomu, aby karta fungovala skoro vsude po svete. Druhou veci je, ze v nekterych zemich jako treba USA neni bezpecnost vnimana jako priorita, prioritou je uzivatelska privetivost, protoze banky a karetni spolecnosti maji spocitano, ze tech par uspesnych fraudu se jim vyplati proti tomu kolik na tom karetnim businessu vydelavaji.
Myslim ze fallback na "no 3DS" je povoleny len ak nieto prevezme "liability shift". A to musi urobit banka alebo gateway.Nepopieram ze existuju gateways ktore sa pokusia o no 3DS a o liability shift na vlastne triko. V tomto pripade ale MC/Visa garantuje moznost refundu od gateway (ak sa dobre pamatam). Samozrejme moze to byt nejaky fraudulentny provider, ale tych MC/Visa velmi rychlo zareze.EDIT: pripominam ze mnoho bank, hlavne v USA nepouziva 3DS. TO je samozrejme velke riziko. Primarne kazda platba s 3DS enabled kartou ma bud prejst cez 3DS alebo cez liability shift. Kto ma hlbsie info, dajte vediet toto je dost zaujimava tema.EDIT2: oprava, teraz citam ze fallback moze byt aj pri 3DS enabled karte aj bez liability shift. Viete to niekto potvrdit?
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 2. 2025 10:49
Podle me je to vzdy o smlouvach, ale v EU to snad je tak, ze by meli vsichni podporovat silne zabezpeceni a pak je to tak, ze kdo neco nepodporuje, je odpovedny za podvodne transakce. Coz mi prijde vcelku logicke. Ale jak presne to pak funguje mezinarodne, netusim. Bude to dano pravidly a smlouvami asociaci, jednotlivych vydavatelu karet a obchodniku.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 11:00
Ackoliv s vami souhlasim, je nutne prihlednout k tomu, ze i platebni karty mely nejaky vyvoj a dokazu si predstavit, ze kdyz zacinal internetovy byznys, hledalo se nejake jednoduche reseni, jak to vyresit. Vemte v uvahu, ze asociace stale musi podporovat vsechny moznosti platby, at uz jsou bezpecne nebo ne (zehlicky, magstripe, cipy, bezkontakt, udaje na karte). Technologie 3D secure (potvrzeni platby SMS nebo presmerovanim na banku) prisla mnohem pozdeji, nez existovala moznost placeni kartou na internetu a vezme te si, jak bolestne muselo byt jeji implementovani ve vsech bankach (resp. u vydavatelu karet). A stale existuji platebni brany, ktere nevyzaduji 3D secure autentizaci pouziti karty, pripadne banky (vydavatele), ktere takto karty neoveruji. Treba v USA funguje karetni byznys uplne jinak nez v Evrope, stejne tak ve zbytku sveta. Takze tokenizace v uvedene podobe je sice spravny krok, ale podle me to zdaleka neznamena, ze se do roka od spusteni vsechno nejak radikalne zmeni. Ten prechod bude postupny, ale je to vlastne v zajmu uplne vsech.
"Namísto tradičního 16místného čísla budou zákazníci používat zabezpečenou bankovní aplikaci s biometrickou autentizací pomocí otisků prstů nebo rozpoznávání obličeje."---Vy si ten mobil prostě musíte do obchodu vzít, ať chcete nebo nechcete.Nebo je to myšleno tak, že čtečka otisků prstů či kamera na rozpoznávání obličejů bude u každého karetního terminálu v každém obchodě, kde se platí kartou Mastercard?
vraj obchodníci musia evidovať tržby, takže stačí raz denne ich poslať banke, ale až po záverečnej. a nič lepšie zatiaľ nikto nevymyslel, preto je zúfalý nedostatok programátorov a nejaká práca navyše v točenom phone svete sa hodí... nie je do čoho pichnúť.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 2. 2025 19:15
Já jsem se ztratil už mnohem dříve.Co to teda vlastně plánuji zavádět když ne fyzické karty? Vůči čemu má být ten token unikátní - pro každou transakci?V textu se píše že se tyto karty budou teprve vydávat, a pak ale že technologie je roku v provozu.
Technologie samozrejme existuje. Pro platbe google pay nebo apple pay se nepouziva karta jako takova, ale token, ktery se vygeneruje pri aktivaci a overeni karty v techto sluzbach. Tohle nebude nic jineho. Proste nejakym zpusobem nacpete kartu do telefonu a pak se bude pouzivat token uplne stejne, jako ted. Jen na to asi bude potreba nainstalovat mastercard apku. Chybi nam vice informaci, jak to vlastne MC mysli.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 10:46
a na co potřebuji ten kus plastu bez čísla, když stačí přiložit k terminálu telefon, který je samozřejmě tím otiskem zabezpečený?
Musite vzit v uvahu, ze tak jako u nas to nefunguje na celem svete. Kdyz tady zacaly bezkontaktni platby (prilozenim karty, ne telefonu), tak se to jinde ve svete moc nepouzivalo. Proste jsou tam jine zvyklosti. Nekde dokonce stale jeste zaplatite jen embosem nebo magstripem, ani cip nepodporuji. Proste to nejde ze dne na den.
null je drahá. a nikdy sa nevie, či je to !=, !== alebo !=== alebo ktorý operátor je preťažený, takže radšej čísla došli a nebudú pretože ako vieme, atómy lúskať, to je paveda a zaúčať mladistvých, tak rating ani tender v Česku nezbehol bez predraženia na služby pre ministerstvo práce a tak aj logo na značky radšej vytendrovali podlimitne.
...přičemž 92 % z nich tvořily podvody realizované bez fyzického použití karty.... prečo teda riešia fyzické karty? Som sa stratil....
Přijde mi to nějak zmatečně přeložené. Jakoby ani autor překladu neporozuměl... budu muset mrknou na originál.
Protoze ta data se v 99.99% pripadech ukradnou prave z fyzicke karty. At uz “ofocenim” obou stran karty, magstripe cteckou nebo jakymkoliv jinym zpusobem. Ale jinak souhlasim. Krom toho, ze MC hodla zavest nejakou formu tokenizace jsme se o blizsim fungovani nedozvedeli vubec nic. Jal to bude fungovat u obchodniku v kamennych prodejnach si predstavit dokazu, ale jak bude platba probihat na internetu, kdyz budu mit token v mobilu a budu platit z jineho pocitace - vubec nemam predstavu. Dost pochybuju, ze by se nejaky obchodnik nebo platebni brana prointegrovala se vsemi bankami a banky mezi sebou. Takze nejak to asi vymyslene mit musi, nicmene my jsme se o tom nedozvedeli nic 🤦🤷🏻♂️
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 2. 2025 11:29
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.