Plně elektrické komerční letadlo poprvé úspěšně absolvovalo zkušební let. Trval 15 minut

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 56

Názory k článku

13. 12. 2019 23:23

elektrická letadla budou fungovat až se podaří miniaturizovat lapače elektrinelektrino - mnou předpovězená volně poletující částice, jejíž existence bude teoreticky dokázána po příštím velkém třesku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 12. 2019 20:01

super, takze naftovymi lodami dotiahnut 364 lietadiel na trasu amerika-europa a Greta moze prist domov len s 363 prestupmi. Parada, to ked sa dozvie, dostane z toho orgazmus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 12. 2019 19:01

Tak až přijde letadlo pro více než 100 lidí, které se udrží ve vzduchu bezpečně dlouhé hodiny, bude mít nutnou rezervu energie pro nenadále situace pak řeknu, že přišla doba eLetadel. A vlastně to platí i pro vojenské verze, jako jsou dálkové, neviditelné, nadzvukové bombardéry, dopravní a zásobovací letouny, stíhací.
> Docela by mě zajímalo, jestli do všech těch nákladů také započítaly výrobu a budoucí likvidaci baterií. Všude po světě čtu, že vznikají továrny na jejich výrobu, že je stále větší nedostatek lithia a především kobaltu, ale ani jediná zmínka o továrně, která se primárně bude zabývat jejich hromadnou recyklací či likvidací, prostě nic. Tohle zavání ekologickou katastrofou, kterou nedá ani „svatá” Gréta.
Poznámka: Já sám bych velmi rád viděl, jak oceán křižují velké kontejnerové lodě poháněné elektřinou, ale vím, že to zatím není reálné a posun v bateriích je prakticky na 0 a to už hezkou řadu měsíců možná let. Firmy, které je vyrábějí jasně deklarují, že zatím nic lepšího, komerčně využitelného a stejně spolehlivého než lithium nemají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 16:22

A opět je tu staré známé zaklínadlo - NULOVÉ EMISE.
Bohužel stále platí, že emise při výrobě "bezemisního" letadla nejsou nulové a že ani jeho provoz není bezemisní.
Jeho baterie budou dole nabíjeny z uhelných elektráren.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 15:43

Už existuje alespoň nějaký proof of concept elektrického letadla konkurujícímu proudovému letadlu?
Je nějaký použitelný elektrický pohon pro 800 km/h a výše?Mně toho moc nenapadá, a to, co mě napadá, má buď extrémně nízkou účinnost nebo špatný výkon na vlastní hmotnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 12. 2019 15:30

použitý motor magni500 (560kW, 2814Nm, 135kg)
https://www.magnix.aero/products/... Nepotvrdili energetickou kapacitu baterie nainstalované v letadle, ale řekli, že váží „jednu tunu“ (2 200 liber). Při hustotě energie 300 Wh / kg by to znamenalo akumulátor 300 kWh.
https://ww.electrek.co/2019/12/10/world-first-el... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 14:59

Motor + palivo taky něco váží a letadlo asi nemá nejmenší spotřebu, takže asi prostor pro zvětšování baterií tam stále bude. Nejvíc stejně sežere vzlet, takže prodloužit dolet na ty 2 hodiny by nemuselo dát vědcům až tolik práce. Uvidíme, jako aerotaxi by to náhodou bylo super i na 100km (z Hradce/Liberce/Ústí/Mostu/Plzně/Tábora do Prahy)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 14:08

presne rovnako dlho, ako lietadlove modely s elektrickymi motormi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 14:03

No ono taky v článku není uvedeno že letadlo uĺetí jen 15 minut. Uvádí se že testovací let trval 15 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 13:29

Jasně, e-letadlo je reálné na kratší vzdálenosti.
Ty baterky nesmí vážit hodně, aby to letadlo vůbec vzlétlo.Na delší vzdáleností pořád spalovací motory, ale někde stačí i ty menší vzdálenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 13:26

A jaká je reálná naděje, že řekněme v nejbližších deseti letech se ta doba letu prodlouží aspoň na 2 hodiny při zachování stávajících ostatních parametrů (total Payload, apod...)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 12. 2019 12:19

Ale tohle letedlo také skončilo v jezeře
Ale jen tak dál, elektrifikace malých letadel dává opravdový smysl, i když ty řeči o levnější údržbě jsou nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor