Viktor Prudič
Viktor Prudič
13. 12. 2019 • 23:23

elektrická letadla budou fungovat až se podaří miniaturizovat lapače elektrinelektrino - mnou předpovězená volně poletující částice, jejíž existence bude teoreticky dokázána po příštím velkém třesku

roob
12. 12. 2019 • 20:01

super, takze naftovymi lodami dotiahnut 364 lietadiel na trasu amerika-europa a Greta moze prist domov len s 363 prestupmi. Parada, to ked sa dozvie, dostane z toho orgazmus

dolph1888
dolph1888
12. 12. 2019 • 19:01

Tak až přijde letadlo pro více než 100 lidí, které se udrží ve vzduchu bezpečně dlouhé hodiny, bude mít nutnou rezervu energie pro nenadále situace pak řeknu, že přišla doba eLetadel. A vlastně to platí i pro vojenské verze, jako jsou dálkové, neviditelné, nadzvukové bombardéry, dopravní a zásobovací letouny, stíhací.
> Docela by mě zajímalo, jestli do všech těch nákladů také započítaly výrobu a budoucí likvidaci baterií. Všude po světě čtu, že vznikají továrny na jejich výrobu, že je stále větší nedostatek lithia a především kobaltu, ale ani jediná zmínka o továrně, která se primárně bude zabývat jejich hromadnou recyklací či likvidací, prostě nic. Tohle zavání ekologickou katastrofou, kterou nedá ani „svatá” Gréta.
Poznámka: Já sám bych velmi rád viděl, jak oceán křižují velké kontejnerové lodě poháněné elektřinou, ale vím, že to zatím není reálné a posun v bateriích je prakticky na 0 a to už hezkou řadu měsíců možná let. Firmy, které je vyrábějí jasně deklarují, že zatím nic lepšího, komerčně využitelného a stejně spolehlivého než lithium nemají.

Tantal
12. 12. 2019 • 16:22

A opět je tu staré známé zaklínadlo - NULOVÉ EMISE.
Bohužel stále platí, že emise při výrobě "bezemisního" letadla nejsou nulové a že ani jeho provoz není bezemisní.
Jeho baterie budou dole nabíjeny z uhelných elektráren.

Bzuci
12. 12. 2019 • 15:43

Už existuje alespoň nějaký proof of concept elektrického letadla konkurujícímu proudovému letadlu?
Je nějaký použitelný elektrický pohon pro 800 km/h a výše?Mně toho moc nenapadá, a to, co mě napadá, má buď extrémně nízkou účinnost nebo špatný výkon na vlastní hmotnost.

passerby
12. 12. 2019 • 15:30

použitý motor magni500 (560kW, 2814Nm, 135kg)
https://www.magnix.aero/products/... Nepotvrdili energetickou kapacitu baterie nainstalované v letadle, ale řekli, že váží „jednu tunu“ (2 200 liber). Při hustotě energie 300 Wh / kg by to znamenalo akumulátor 300 kWh.
https://ww.electrek.co/2019/12/10/world-first-el... ...

Nechic
12. 12. 2019 • 14:59

Motor + palivo taky něco váží a letadlo asi nemá nejmenší spotřebu, takže asi prostor pro zvětšování baterií tam stále bude. Nejvíc stejně sežere vzlet, takže prodloužit dolet na ty 2 hodiny by nemuselo dát vědcům až tolik práce. Uvidíme, jako aerotaxi by to náhodou bylo super i na 100km (z Hradce/Liberce/Ústí/Mostu/Plzně/Tábora do Prahy)

dpcstb
12. 12. 2019 • 14:08

presne rovnako dlho, ako lietadlove modely s elektrickymi motormi 😀

Pavel S. (lukaass7)
12. 12. 2019 • 14:03

No ono taky v článku není uvedeno že letadlo uĺetí jen 15 minut. Uvádí se že testovací let trval 15 minut.

Tojevono
12. 12. 2019 • 13:29

Jasně, e-letadlo je reálné na kratší vzdálenosti.
Ty baterky nesmí vážit hodně, aby to letadlo vůbec vzlétlo.Na delší vzdáleností pořád spalovací motory, ale někde stačí i ty menší vzdálenosti.

Názor byl 1× upraven, naposled 12. 12. 2019 13:32

Kevlarius
12. 12. 2019 • 13:26

A jaká je reálná naděje, že řekněme v nejbližších deseti letech se ta doba letu prodlouží aspoň na 2 hodiny při zachování stávajících ostatních parametrů (total Payload, apod...)?

DDRatm
12. 12. 2019 • 12:19

Ale tohle letedlo také skončilo v jezeře 🙂
Ale jen tak dál, elektrifikace malých letadel dává opravdový smysl, i když ty řeči o levnější údržbě jsou nesmysl.

Určitě si přečtěte

Články odjinud